Dzisiaj jest 29 mar 2024, 13:37


Analiza danych filtra DPF

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Kolektor wydechowy, katalizator, DPF – filter cząsteczek stałych, tłumik, rury wylotowe.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Peter.

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 10 cze 2018, 07:09
  • Online: 23m 49s
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Lokalizacja: Ruda Śląska

Analiza danych filtra DPF

Post10 cze 2018, 07:25

Witam WSZYSTKICH posiadaczy Golfików.
Zwracam się do Was z prośbą o sprawdzenie danych z wydruku dot. DPFa, ze względu na oczywiste próby naciągania przez warsztat......do wypalania go.

Samochód posiadam od 2 lat, przy przebiegu 105.000 wymieniłem EGR. Początkowo jeździłem do pracy 25 km po autostradzie jednym ciągiem. Niestety od 7 miesięcy musiałem zmienić pracodawcę i odcinek do pracy wynosi 15 km z czego 10 km po autostradzie. Raz na około 3 tygodnie przejeżdżam odcinek ok 70 km do Wisły czasem jakiś wyjazd.

Po zostawieniu na tydzień żonie auta :evil:, która jeździła cały czas po mieście auto było zamulone i poszedłem wydrukować dane dot. DPFa przy okazji problemu z poduszką powietrzną. Przebieg auta to 135.000 km.

Dane: Filtr cz. stałych obj. popiołu olej 37 g, filtr cz. st. masa sadzy obliczona 14, 66 g, filtr cz. stałych masa sadzy zmierzona 3.54 g, przebieg ost. regeneracji filtra DPF 280 km, przebieg od kasowania pamięci błędów 76 g, filtr cz. st. gran. st. zaniecz. popioł. 70 g.

Teraz staram się pilnować żeby raz na 3 tygodnie zrobić dłuższą trasę. Moje pytanie czy mam się martwić tymi danymi?
Pytanie nr 2 ile to jest procent napełnienia filtra, przy jakich wartościach mniej więcej trzeba będzie go wypalić komputerowo, zapali się ikonka lub chemicznie.

Tak na koniec stwierdzę że staram się jeździć dość szybko, w mieście rzadko daje 4 chyba że powyżej 60 km/h.

DZIĘKI ZA WSZYSTKIE WSKAZÓWKI. PS NASTĘPNYM RAZEM CHYBA BENZYNA 25 TYŚ. KM ROCZNIE TO NA DIESLA ZA MAŁO CHYBA.

POZDRAWIAM
Offline
Awatar użytkownika

dezmond

Aktywny

  • Posty: 119
  • Rejestracja: 06 maja 2015, 00:46
  • Online: 12d 22h 40m 23s
  • Auto: VW Golf 6 GTD
  • Silnik: CBBB 2.0 TDI
  • Lokalizacja: Bielsko

Re: Analiza danych filtra DPF

Post10 cze 2018, 11:17

Masz 37 gram popiołu a wartość graniczna to 70 gram. Reszta danych też jest ok.
Ostatnio zmieniony 10 cze 2018, 20:32 przez dezmond, łącznie zmieniany 1 raz
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Analiza danych filtra DPF

Post10 cze 2018, 11:18

Znam przypadki ze u powyżej 60g popiołu komputer błędu nie zgłasza :) regeneracja czyt. Wypalaniem popiołu się nie pozbędziesz, można jego ograniczyć w dużej mierze poprzez dobre oleje silnikowe
Offline
Awatar użytkownika

hoses

Gadatliwy

  • Posty: 226
  • Rejestracja: 29 sie 2017, 18:56
  • Online: 5d 1h 33m 27s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 7 Variant
  • Silnik: 1.6 TDI 110KM CXXB
  • Lokalizacja: mazowieckie

Re: Analiza danych filtra DPF

Post10 cze 2018, 17:54

Peter. pisze:... gran. st. zaniecz. popioł. 70 g....

Z tego wynika, że wartość graniczna to 70g, podobnie jak u mnie.
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: Analiza danych filtra DPF

Post11 cze 2018, 06:38

Peter. pisze:Witam WSZYSTKICH posiadaczy Golfików.
Zwracam się do Was z prośbą o sprawdzenie danych z wydruku dot. DPFa, ze względu na oczywiste próby naciągania przez warsztat......do wypalania go.

Samochód posiadam od 2 lat, przy przebiegu 105.000 wymieniłem EGR. Początkowo jeździłem do pracy 25 km po autostradzie jednym ciągiem. Niestety od 7 miesięcy musiałem zmienić pracodawcę i odcinek do pracy wynosi 15 km z czego 10 km po autostradzie. Raz na około 3 tygodnie przejeżdżam odcinek ok 70 km do Wisły czasem jakiś wyjazd.

Po zostawieniu na tydzień żonie auta :evil:, która jeździła cały czas po mieście auto było zamulone i poszedłem wydrukować dane dot. DPFa przy okazji problemu z poduszką powietrzną. Przebieg auta to 135.000 km.

Dane: Filtr cz. stałych obj. popiołu olej 37 g, filtr cz. st. masa sadzy obliczona 14, 66 g, filtr cz. stałych masa sadzy zmierzona 3.54 g, przebieg ost. regeneracji filtra DPF 280 km, przebieg od kasowania pamięci błędów 76 g, filtr cz. st. gran. st. zaniecz. popioł. 70 g.

Teraz staram się pilnować żeby raz na 3 tygodnie zrobić dłuższą trasę. Moje pytanie czy mam się martwić tymi danymi?
Pytanie nr 2 ile to jest procent napełnienia filtra, przy jakich wartościach mniej więcej trzeba będzie go wypalić komputerowo, zapali się ikonka lub chemicznie.

Tak na koniec stwierdzę że staram się jeździć dość szybko, w mieście rzadko daje 4 chyba że powyżej 60 km/h.

DZIĘKI ZA WSZYSTKIE WSKAZÓWKI. PS NASTĘPNYM RAZEM CHYBA BENZYNA 25 TYŚ. KM ROCZNIE TO NA DIESLA ZA MAŁO CHYBA.

POZDRAWIAM



Masz wszystko dobrze, nic nie trzeba robic. Przy wypalaniu nie chodzi o predkosc tylko o obroty silnika. Kontrokuj kiedy jest wypalanie (podwyzszone obroty do ok 1000 oraz chwilowe zuzycie na luzie 1-1.2l/h), wtedy zapnij 4 bieg I jedz przez ok 15km ze stala predkoscia 100km/h. Filtr bedzie jak nowy.
PS. Masz wgrany nowy soft z VW?
Offline

Peter.

Nowicjusz

  • Posty: 2
  • Rejestracja: 10 cze 2018, 07:09
  • Online: 23m 49s
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Analiza danych filtra DPF

Post12 cze 2018, 09:25

Super dzięki Wam wszystkim za informacje. Wolę dmuchać na zimno niż pchać potem auto na bok autostrady, jak miałem ze służbową fabią jak walnął nagle EGR przy przebiegu 105.000 km.

Odnośnie wypalania to akurat dopiero teraz zaczynam świadomie zauważać kiedy następuje. Obroty 1000 i 0.8 l spalanie na luzie? Troszkę kwestia deprymująca dymam po pracy o 5 wracam zadowolony po przebiciu się z korka pod dom i co mam wracać na A4 i dymać 30 km na czwartym biegu żeby się syf wypalił. Masakra. Wczoraj przerwałem procedurę i dzisiaj jak pod firmę podjechałem było to samo. EFEKT przymusowe zakupy 40 km dalej żeby przedmuchać.....

O co chodzi z nowym SOFTEM? MAM SIĘ UDAĆ DO VW?

Ogólnie jeszcze i tak mam akcję z poduszką u kierowcy piny posprawdzałem wtyczki też i dziadostwo nie znika. Pierdziele jeźdże jak jest.

DZIĘKI ZA ODPOWIEDZI..

-- 12 cze 2018, 10:28 --

W kwestii dobre oleje silnikowe: ?

A jakie są dobre rzeczywiście miałem castrol edge wg mnie jest ok, total quartz dziadostwo, teraz kupiłem shell helix.

Co polecacie?

Pozdrawiam
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Analiza danych filtra DPF

Post12 cze 2018, 12:05

Ja jak muszę przerwać procedurę to przerywanam. Rozpoznam żona to po tym ze we tykanie pracuje wtedy na wysokich obrotach po zgaszeniu. Odpala mi się wtedy jak gdzieś jadę i nie trwa ta procedura dłużej jak 5km. Nowy soft od VW to wypalanie co około 250-300km filtra. Z kwestia poduszki podłącz kompa i zobacz co pokaże. Olej ja leje mobil 5w30 ESP i jestem zadowolony przystosowany do dpf
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: Analiza danych filtra DPF

Post26 cze 2018, 05:53

..."Ogólnie jeszcze i tak mam akcję z poduszką u kierowcy piny posprawdzałem wtyczki też i dziadostwo nie znika. Pierdziele jeźdże jak jest."

Widze ze ceny uzywanych golfow 6 w TeDeIkach spadly juz do poziomow akceptowalnych przez Januszy. Czekam az napisze ze DPF wytnie a EGR zatka tasma bo w golfie 1 tego nie bylo a tez jezdzil :P

Wróć do Układ wydechowy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości