Dzisiaj jest 29 mar 2024, 07:16


Przebiegi w DSG/awarie/żywotność

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Skrzynie biegów (manualne i automatyczne), koło dwumasowe, łożyska oporowe, docisk sprzęgła, przeguby, mosty, półosie, dyferencjały, wał napędowy.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

LaCl219

Sympatyk

  • Posty: 67
  • Rejestracja: 14 paź 2016, 23:00
  • Online: 16d 3h 39m 12s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf 6 VARIANT DSG
  • Silnik: 2.0 140KM CBD
  • Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Przebiegi w DSG/awarie/żywotność

Post07 sty 2017, 20:44

Witam.Zakładam nowy temat ponieważ podobnego jeszcze nie znalazłem ;) Chciałbym się rozeznać w temacie wytrzymałości skrzyń DSG,kto użytkuje,jakie odczucia,przebiegi,awarie,ewentualny ich koszt.Większość gazet motoryzacyjnych twierdzi że skrzynia DSG do przebiegu 200tys nie sprawia problemów,później pojawiają się koszty...ile w tym prawdy?Obecnie mam blisko 200tys u mnie (skrzynia 6 biegowa 2.0tdi 140km 2010r),jak narazie skrzynia nie sprawia problemów.Pozdrawiam
Offline

Bartel95

Nieśmiały

  • Posty: 35
  • Rejestracja: 25 lut 2016, 16:44
  • Online: 5d 1h 17m 15s
  • Auto: VW Golf
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Piotrkow Trybunalski

Re: Przebiegi w DSG/awarie/żywotność

Post08 sty 2017, 13:30

2.0 TSI - 211 KM - niecałe 260 tysięcy przebiegu - brak usterek , sprawuje się bez zarzutu. Polecam :)
Offline
Awatar użytkownika

puceek

Aktywny

  • Posty: 135
  • Rejestracja: 27 lut 2016, 00:15
  • Online: 4d 22h 40m 17s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6 GTI 35 DSG
  • Silnik: 2.0 TFSI
  • Lokalizacja: dkl

Re: Przebiegi w DSG/awarie/żywotność

Post08 sty 2017, 16:09

Poniżej informacje o kilku samochodach:
1. Audi A3 8P, silnik 2.0 TDI 170km, przebieg ok 160 tys km - S-tronic (DSG 6-biegow) dzialajacy bez zarzutu i napraw.
2. G6 GTI, silnik 2.0 TSI 211km, przbieg ok 100 tys km - DSG 6-biegow, przy ok 70 tys km wymienione sprzegla, ale to za poprzedniego wlasciciela, ponoc z uwagi na deikatne szarpanie przy ruszaniu/toczeniu sie. Pozniejsza eksploatacja bez zarzutow.
3. G6 GTI 35, silnik 2.0 TSI 235km, przebieg ok 125 tys km - DSG 6-biegow dzialajacy bez zarzutu i napraw.

Generalnie uwazam skrzynie DSG 6-biegow jako jedna z najlepszych, jesli nie najlepsza skrzynie. Grunt to wymiana oleju co ok 45(najlepiej)-60(maksymalnie) tys km i powinna bardzo wdziecznie sie sprawowac.

O DSG7 slyszalem tylko tyle, zeby ja omijac, ale nie mialem z nia stycznosci.
Offline
Awatar użytkownika

DARKOT

Nowicjusz

  • Posty: 3
  • Rejestracja: 22 lip 2016, 09:39
  • Online: 10h 18m 48s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR DSG
  • Lokalizacja: LUBLIN

Re: Przebiegi w DSG/awarie/żywotność

Post08 sty 2017, 20:30

Witam.
Obecnie użytkuję Golfa 6 z 2011 r. DSG 6-biegów z przebiegiem 77000 km i oczywiście przy 60 tyś km wymieniony olej oraz filtr i żadnych problemów do tej pory, podczas testu kompem - błędów brak.
Także w poprzednim Golfie 5 z 2004 roku z silnikiem 2.0 TDI, DSG 6-biegów także posiadałem tą skrzynię i przejechałem nim ponad 60 tyś km i żadnych problemów ze skrzynią nie było, także brak błędów podczas diagnostyki. Przy sprzedaży z przebiegiem 305000 km skrzynia działała bez zarzutu i żadnych usterek.
Według mnie jest to najlepsza skrzynia, a długowieczność zawdzięcza odpowiedniemu traktowaniu oraz na czas wymienia się olej oraz filtr w odpowiednim warsztacie.
Nigdy nie jest za późno na GOLFIKA :)
Offline

marcintetra

Sympatyk

  • Posty: 62
  • Rejestracja: 30 paź 2013, 08:37
  • Online: 2d 19h 23m 25s
  • Auto: vw 6
  • Silnik: 2.0 tdi
  • Lokalizacja: kielce

Re: Przebiegi w DSG/awarie/żywotność

Post09 sty 2017, 08:20

Witam. Mój Golf VI z 2009 roku,silnik 2.0 TDI lekko podniesiona moc do 163 koników,przebieg prawie 190 tysi. Skrzynia DSG moja druga bo wcześniej miałem Golfa 5 z 1.9 TDI. Ta pierwsza z Golfa 5 bez problemu-sprzedałem pełnosprawną z nowym olejem. Druga z Golfa VI jest z większym przebiegiem i musiałem już wymienić zaworki od ciśnienia w sprzęgłach-koszt 300 zł za sztukę. Objawiało się to szarpaniem przy ruszaniu na rozgrzanych sprzęgłach. Standardowo olej wymieniam co 40 tysi.
Offline
Awatar użytkownika

LaCl219

Sympatyk

  • Posty: 67
  • Rejestracja: 14 paź 2016, 23:00
  • Online: 16d 3h 39m 12s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf 6 VARIANT DSG
  • Silnik: 2.0 140KM CBD
  • Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Przebiegi w DSG/awarie/żywotność

Post09 sty 2017, 22:16

Widać,że nie taki diabeł straszny jak go malują;)O takie odpowiedzi mi chodziło Panowie.Pewnie jeszcze jest więcej zadowolonych użytkowników samochodów z dsg na forum,także proszę o więcej opinii;)Ciekaw jestem czy te wszystkie złe opinie na forach piszą ludzie którzy mają faktycznie 200tys przebiegu,czy aby mają ich sporo więcej na liczniku....;)
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 18d 15h 18m 27s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Przebiegi w DSG/awarie/żywotność

Post10 sty 2017, 07:29

a według mnie większosc złych opinii pisza własciciele 7 biegowych, suchych dsg, np. tych w z golfa VII, nie wiem czy one w VI wystepowały. W kazdym razie te suche to około 150km i sie zaczynają schody...
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline
Awatar użytkownika

stahu

Sympatyk

  • Posty: 86
  • Rejestracja: 23 gru 2014, 09:32
  • Online: 6d 22h 28m 57s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf VI
  • Silnik: 1.8 TSI CDAA
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Przebiegi w DSG/awarie/żywotność

Post10 sty 2017, 10:44

Golf VI 1.8 TSI CDAA 118 kW 2009r. 190 000 km - DSG 7 biegów
Do ostatniego tygodnia żadnych problemów. Na mrozie nie mogłem zmienić przełożeń, ale po rozgrzaniu wszystko działa jak szybko i płynnie.
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 18d 15h 18m 27s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Przebiegi w DSG/awarie/żywotność

Post10 sty 2017, 12:03

gratulować :-)
oby wiecej takich przypadkow z ta skrzynia z tym przebiegiem
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline
Awatar użytkownika

LaCl219

Sympatyk

  • Posty: 67
  • Rejestracja: 14 paź 2016, 23:00
  • Online: 16d 3h 39m 12s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf 6 VARIANT DSG
  • Silnik: 2.0 140KM CBD
  • Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Przebiegi w DSG/awarie/żywotność

Post10 sty 2017, 14:58

Kolego Stahu,jesteś pewny że masz skrzynię 7 biegową z suchymi sprzęgłami?Mi się wydaje że 6 biegową po Twoim profilu ale mogę sie mylić;)pozdrawiam
Offline

KriSSo

Sympatyk

  • Posty: 54
  • Rejestracja: 23 lip 2016, 18:37
  • Online: 17d 20h 26m 5s
  • Auto: VW Golf variant
  • Silnik: DJHA
  • Lokalizacja: Szn

Re: Przebiegi w DSG/awarie/żywotność

Post10 sty 2017, 17:15

niedzwiedz1981 pisze:a według mnie większosc złych opinii pisza własciciele 7 biegowych, suchych dsg, np. tych w z golfa VII, nie wiem czy one w VI wystepowały. W kazdym razie te suche to około 150km i sie zaczynają schody...

U mnie pierwsze problemy z DSG7 zaczęły się w Skodzie Yeti (rocznik 2011) już przy przebiegu 15 000 km. Przy 18 000 km ASO wymieniło komplet sprzęgieł na gwarancji. Obecnie auto ma 50 000 km i jakoś jeszcze jeździ. Byłem totalnie zawiedziony.

W drugiem aucie Touran 2.0 TDI CR (silnik CFJA 170 KM) mam mokrą DSG6, przebieg 100 000 km i specjalnie do tego momentu problemów nie było. Następnie, przy 100 000 km poddałem autko chiptuningowi i po programie ale nie od razu, bo inaczej wróciłbym do tunera, po 500-1000 km przebiegu zaczęły szwankować chyba sprzęgła? A może coś innego. Tzn jadąc np z prędkością obrotową 2400 rpm i po niezbyt mocnym depnięciu (ale bez redukcji biegu na niższy) najpierw rosły na chwilę obroty, potem prędkość. Taki dziwny w sumie objaw, a tego w serii nie było na bank. Najlepsze, że przy pełnym bucie w podłodze, startując np ze świateł, na wszystkich poszczególnych biegach 1,2,3,4 do 6 biegu włącznie wszystko jest ok. Zero problemu. Czyli problem pojawiał się nie przy pełnym bucie w podłogę, tylko delikatnym dodawaniu i w zasadzie tylko podczas jednostajnej jazdy ze stałą prędkością obrotową np na 6 biegu. Po programie moment wynosił 430 Nm/ 2300 rpm. Biorąc pod uwagę, że niektórzy na DSG6 przenoszą znacznie wyższy moment obrotowy sadzę, iż nie wszystkie DSG6 mają w środku te same podzespoły? Albo coś z moją skrzynką jest nie tak? Sam nie wiem. Po powrocie do serii auto wydaje się jeździć znowu poprawnie, czyli bez tego efektu ślizgnięcia.
Offline

marcintetra

Sympatyk

  • Posty: 62
  • Rejestracja: 30 paź 2013, 08:37
  • Online: 2d 19h 23m 25s
  • Auto: vw 6
  • Silnik: 2.0 tdi
  • Lokalizacja: kielce

Re: Przebiegi w DSG/awarie/żywotność

Post11 sty 2017, 08:32

KriSSo pisze:
niedzwiedz1981 pisze:a według mnie większosc złych opinii pisza własciciele 7 biegowych, suchych dsg, np. tych w z golfa VII, nie wiem czy one w VI wystepowały. W kazdym razie te suche to około 150km i sie zaczynają schody...

U mnie pierwsze problemy z DSG7 zaczęły się w Skodzie Yeti (rocznik 2011) już przy przebiegu 15 000 km. Przy 18 000 km ASO wymieniło komplet sprzęgieł na gwarancji. Obecnie auto ma 50 000 km i jakoś jeszcze jeździ. Byłem totalnie zawiedziony.

W drugiem aucie Touran 2.0 TDI CR (silnik CFJA 170 KM) mam mokrą DSG6, przebieg 100 000 km i specjalnie do tego momentu problemów nie było. Następnie, przy 100 000 km poddałem autko chiptuningowi i po programie ale nie od razu, bo inaczej wróciłbym do tunera, po 500-1000 km przebiegu zaczęły szwankować chyba sprzęgła? A może coś innego. Tzn jadąc np z prędkością obrotową 2400 rpm i po niezbyt mocnym depnięciu (ale bez redukcji biegu na niższy) najpierw rosły na chwilę obroty, potem prędkość. Taki dziwny w sumie objaw, a tego w serii nie było na bank. Najlepsze, że przy pełnym bucie w podłodze, startując np ze świateł, na wszystkich poszczególnych biegach 1,2,3,4 do 6 biegu włącznie wszystko jest ok. Zero problemu. Czyli problem pojawiał się nie przy pełnym bucie w podłogę, tylko delikatnym dodawaniu i w zasadzie tylko podczas jednostajnej jazdy ze stałą prędkością obrotową np na 6 biegu. Po programie moment wynosił 430 Nm/ 2300 rpm. Biorąc pod uwagę, że niektórzy na DSG6 przenoszą znacznie wyższy moment obrotowy sadzę, iż nie wszystkie DSG6 mają w środku te same podzespoły? Albo coś z moją skrzynką jest nie tak? Sam nie wiem. Po powrocie do serii auto wydaje się jeździć znowu poprawnie, czyli bez tego efektu ślizgnięcia.

A może olej nie daje już rady i trzeba zmienić? Albo zrobić nastawy podstawowe-wyrównają się ciśnienia tam gdzie trzeba.Jest jeszcze możliwość że tarcze się ślizgają-są firmy które robią mocniejsze sprzęgła. A tak po prawdzie to oprogramowanie naszych skrzyń mokrych jest do d... jak w mocnym dieslu można jechać pod góreczkę 60 km/h na 6 biegu hehe - zawory,skrzynia i koło dwumasowe aż jęczą!!! No i kto za to płaci? Pan płaci..Pani płaci..Pozdrawiam.
Offline
Awatar użytkownika

stahu

Sympatyk

  • Posty: 86
  • Rejestracja: 23 gru 2014, 09:32
  • Online: 6d 22h 28m 57s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf VI
  • Silnik: 1.8 TSI CDAA
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Przebiegi w DSG/awarie/żywotność

Post13 sty 2017, 13:42

niedzwiedz1981 pisze:gratulować :-)
oby wiecej takich przypadkow z ta skrzynia z tym przebiegiem


niedzwiedz1981 chyba zbyt szybko pogratulowałeś... uszczelka mechatroniki puściła, padł sterownik; brak możliwości naprawy. 4600 netto (sterownik, programowanie i robocizna)... :banghead:

LaCl219 pisze:Kolego Stahu,jesteś pewny że masz skrzynię 7 biegową z suchymi sprzęgłami?Mi się wydaje że 6 biegową po Twoim profilu ale mogę sie mylić;)pozdrawiam


LaCl219 Tak, jestem pewny, że to DQ200. Co takiego w moim profilu wskazywałoby na 6 biegów? Również pozdrawiam ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Offline
Awatar użytkownika

LaCl219

Sympatyk

  • Posty: 67
  • Rejestracja: 14 paź 2016, 23:00
  • Online: 16d 3h 39m 12s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf 6 VARIANT DSG
  • Silnik: 2.0 140KM CBD
  • Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Przebiegi w DSG/awarie/żywotność

Post16 sty 2017, 21:21

Myślałem że 7 biegowe mają inną gałke zmiany przełożeń;p Szkoda Stahu,że piątek 13 okazał się do Ciebie pechowy;( widok swojego auta na lawecie nie za ciekawy...
Obyś szybko uzdrowił golfika,powodzenia!;)
Offline
Awatar użytkownika

stahu

Sympatyk

  • Posty: 86
  • Rejestracja: 23 gru 2014, 09:32
  • Online: 6d 22h 28m 57s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf VI
  • Silnik: 1.8 TSI CDAA
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Przebiegi w DSG/awarie/żywotność

Post16 sty 2017, 21:27

Zdecydowanie lepiej wygląda na ziemi niż na lawecie ;)
Dam znać jak będę już po naprawie
Offline

szymi

Nowicjusz

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 05 sty 2015, 11:56
  • Online: 8h 42m 9s
  • Auto: VW Golf Plus 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM DSG
  • Lokalizacja: Podlaskie

Re: Przebiegi w DSG/awarie/żywotność

Post16 sty 2017, 21:59

Witam,
Mam DQ200 w swoim aucie, kupiłem go od pierwszego właściciela z krajowej sieci dealerskiej z przebiegiem 60 tyś km (auto oczywiście serwisowane). Silnik 118kW. Już w drodze powrotnej do domu zaczęły się problemy (poprzedni właściciel zataił pewne fakty). Otóż na zimnym silniku wszystko chodzi OK. Dopiero po rozgrzaniu oleju w skrzyni zaczynają się dziwne szarpania przy łagodnej jeździe jak przerzuca z 1 na 2. Okazało się że poprzedni właściciel zgłaszał ten fakt w serwisie już po przejechaniu 20 tyś km. Diagnoza serwisu sprzęgła + mechatronik (koszt ponad 9 tyś zł). Przetrząsnąłem zagraniczne fora (a zwłaszcza australijskie vwwatercooled i rosyjskie) i co się okazało, bardzo duża ilość użytkowników aut z dq200 miała identyczne problemy jakie występują u mnie. Serwisy wymieniały sprzęgła i czasami mechatroniki na potęgę, w niektórych krajach przedłużono gwarancję z tego tytułu do 10 lat i 150tyś km. Niestety wymiana sprzęgieł na nie dużo się zdaje, ponieważ już po przejechaniu kolejnych 15-25 tyś km problem powraca. Kolejną przypadłością tych skrzyń jest przepalający się moduł elektronicznego sterownika mechatroniki, dokładnie to co miało miejsce u kolegi Stahu. W moim aucie któregoś ładnego dnia na ekranie komputera wyskoczył piękny wykrzyknik z opisem "GEARBOX OVERHETED" oraz głośny sygnał dźwiękowy), auto musiałem sholować. Po wyjęciu mechatronika widać było na elektronice wypalenie obudowy. Do serwisu nie wybrałem się ponieważ wymieniają całą mechatronikę koszt z wymianą ok. 6000zł. Zamówiłem więc używany zaprogramowany sterownik pod moje auto za 1200zł i wymieniłem w warsztacie obsługującym automatyczne skrzynie. Sprzęgieł nie wymieniałem bo jak wcześniej wspomniałem to zupełnie nie ma sensu. Także wszystkim chcącym zakupić auto z DQ200 gorąco nie polecam :) Sorki że takie wypracowanie ale krócej się nie dało.
Offline
Awatar użytkownika

stahu

Sympatyk

  • Posty: 86
  • Rejestracja: 23 gru 2014, 09:32
  • Online: 6d 22h 28m 57s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf VI
  • Silnik: 1.8 TSI CDAA
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Przebiegi w DSG/awarie/żywotność

Post16 sty 2017, 23:58

Dzięki za podzielenie się swoimi doświadczeniami! Będę miał to na uwadze
Offline

dangar79

Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 03 sty 2016, 15:01
  • Online: 10h 17m 18s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM DSG 7
  • Lokalizacja: ZACHODNIOPOMORSKIE

Re: Przebiegi w DSG/awarie/żywotność

Post24 sty 2017, 20:38

Witam.
Mam Golfa VI 2010r. 1.4 TSI 122KM DSG 7 biegową obecnie 77tys przebiegu. Zastanawiałem się nad wymianą oleju w skrzyni biegów, i w tym celu kontaktowałem się z Autoryzowanymi salonami VW i tam za każdym razem mówili mi , że w tym modelu nie wymienia sie oleju. Jakie jest wasze zdanie...
Offline

marcintetra

Sympatyk

  • Posty: 62
  • Rejestracja: 30 paź 2013, 08:37
  • Online: 2d 19h 23m 25s
  • Auto: vw 6
  • Silnik: 2.0 tdi
  • Lokalizacja: kielce

Re: Przebiegi w DSG/awarie/żywotność

Post25 sty 2017, 08:27

dangar79 pisze:Witam.
Mam Golfa VI 2010r. 1.4 TSI 122KM DSG 7 biegową obecnie 77tys przebiegu. Zastanawiałem się nad wymianą oleju w skrzyni biegów, i w tym celu kontaktowałem się z Autoryzowanymi salonami VW i tam za każdym razem mówili mi , że w tym modelu nie wymienia sie oleju. Jakie jest wasze zdanie...

Witam. Wymieniaj i się nie zastanawiaj. Stare przysłowie- kto smaruje ten jeździ i tutaj sprawdza się w 100%. Kiedy jeździłem manualami to mechanicy także mówili nie wymieniaj...wymieniłem i skrzynia była jak nowa hehe. Teraz DSG mokre 6 czy tzw. suche 7 to samo...jeśli jest olej to po prostu z czasem czy przebiegiem traci swoje właściwości i zaczynają się dziać cuda. A nasze skrzynie kosztują...oj słono.
Offline
Awatar użytkownika

jarekgk

Forumowicz

  • Posty: 523
  • Rejestracja: 17 paź 2015, 05:28
  • Online: 59d 9m 31s
  • Pochwały: 31
  • Auto: VW GOLF VII i VII FL
  • Silnik: 2.0TDI CRLB 1.4 CZDA
  • Lokalizacja: łódzkie

Re: Przebiegi w DSG/awarie/żywotność

Post26 sty 2017, 07:00

Ja wymieniam u siebie co 45 kkm. DO skrzyni 7DSG wchodzi 1.9 litra oleju.
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: Przebiegi w DSG/awarie/żywotność

Post26 sty 2017, 07:46

Chcialem wymienic u siebie w manual bo mam juz 330k km ale Pan z serwisu mi to odradzil. Skrzynia chodzi idealnie wiec na razie dalem spokoj, ale chyba na wiosne I tak wymienie. Jesli chodzi o automaty, to w stanach jest taka stara zasada zeby wymieniac raz w roku olej. Mam Mercedesa z 1969 roku w automacie, sprowadzilem go ze stanow. Olej wymieniany raz w roku, skrzynia do dzis pracuje jakby byla nowa.
Offline
Awatar użytkownika

spwod

Stały Bywalec

  • Posty: 302
  • Rejestracja: 11 lut 2014, 08:39
  • Online: 43d 18h 12m 7s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Jetta 2014
  • Silnik: CUUB 2.0 TDI 150KM
  • Lokalizacja: Pomorskie

Re: Przebiegi w DSG/awarie/żywotność

Post26 sty 2017, 08:59

lkgh pisze:Chcialem wymienic u siebie w manual bo mam juz 330k km ale Pan z serwisu mi to odradzil. Skrzynia chodzi idealnie wiec na razie dalem spokoj, ale chyba na wiosne I tak wymienie. Jesli chodzi o automaty, to w stanach jest taka stara zasada zeby wymieniac raz w roku olej. Mam Mercedesa z 1969 roku w automacie, sprowadzilem go ze stanow. Olej wymieniany raz w roku, skrzynia do dzis pracuje jakby byla nowa.

Niemniej jednak chyba jest różnica pomiędzy starymi automatami a dsg. :)
P.S. Chyba przestanę zaglądać do tego tematu, bo mi ciary przez plecy zaczynają przechodzić :lol:
Zostało mi 10 tys km do zmiany oleju i mam zamiar go wymienić.
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: Przebiegi w DSG/awarie/żywotność

Post26 sty 2017, 15:31

technologicznie jest roznica, wiadomo. Mi bardziej chodzilo o to ze w kazdej wkrzyni automatycznej trzeba regularnie wymieniac olej.
Offline

szymi

Nowicjusz

  • Posty: 15
  • Rejestracja: 05 sty 2015, 11:56
  • Online: 8h 42m 9s
  • Auto: VW Golf Plus 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM DSG
  • Lokalizacja: Podlaskie

Re: Przebiegi w DSG/awarie/żywotność

Post06 lut 2017, 14:53

Witam,
W DQ200 nie przewiduje się wymiany oleju. Jednak była akcja serwisowa wymiany oleju syntetycznego (lany w nowych autach) na mineralny i zmiana softu skrzyni. Akcja dotyczyła głównie aut eksploatowanych w gorącym klimacie. Rzekomo miało to zapobiec uszkodzeniu sterownika (elektroniki) mechatronika. W moim aucie poprzedni właściciel wykonał taką akcję (prawdopobnie myślał że wyeliminuje to terkotanie skrzyni przy zmianie przełożeń 1-2), auto jak terkotało tak terkocze nadal. Niestety akcja ta nie uchroniła przed awarią sterownika, co opisywałem wcześniej.
Także nie wiem czy wymiana oleju ma sens.
Niemniej jednak co zauważyłem po demontażu mechatronika, że olej styka się z obudową sterownika skrzyni.
Koszt 1l oleju mineralnego w serwisie to ok. 60zł. Problemem jest natomiast brak możliwości sprawdzenia jego poziomu, trzeba całkowicie spuścić olej i wlać dokładnie odmierzoną ilość olej podaną przez producenta.
Pytanie do właścicieli aut ze skrzyniami DQ200, czy ktoś wymieniał zestaw sprzęgieł poza ASO (chodzi o zestaw naprawczy LUK'a)? Podzielcie się kosztami i efektami naprawy.
Offline
Awatar użytkownika

stahu

Sympatyk

  • Posty: 86
  • Rejestracja: 23 gru 2014, 09:32
  • Online: 6d 22h 28m 57s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf VI
  • Silnik: 1.8 TSI CDAA
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Przebiegi w DSG/awarie/żywotność

Post06 lut 2017, 15:06

szymi pisze:Pytanie do właścicieli aut ze skrzyniami DQ200, czy ktoś wymieniał zestaw sprzęgieł poza ASO (chodzi o zestaw naprawczy LUK'a)? Podzielcie się kosztami i efektami naprawy.


Właśnie czekam na zestaw sprzęgieł. Dam znać jak je wymienię. ;)

EDIT:
Sprzęgła wymienione, wszystko śmiga jak należy ;) Koszt zakupu to 2300 PLN.
Następna

Wróć do Układ napędowy i skrzynia biegów

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości