Dzisiaj jest 19 kwie 2024, 22:53


Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Modyfikacje mechaniczne wpływające na osiągi naszych samochodów.

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Modyfikacje silnika oraz modułów elektronicznego sterowania silnikiem, układu napędowego i paliwowego w celu uzyskania większej mocy oraz momentu obrotowego, które to przekładają się na większe przyśpieszenia oraz wyższe prędkości maksymalne.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

LUKI

Sympatyk

  • Posty: 84
  • Rejestracja: 19 sty 2014, 11:04
  • Online: 3d 9h 32m 39s
  • Pochwały: 3
  • Auto: inne
  • Silnik: inne
  • Lokalizacja: WU

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post01 sty 2016, 21:07

DamianU pisze:polecacie kogoś z okolic Tychy-Katowice-Kraków ... :)


CompSport Bielsko Biała
Offline
Awatar użytkownika

brulion

Aktywny

  • Posty: 179
  • Rejestracja: 13 gru 2013, 21:31
  • Online: 29d 18h 34m 8s
  • Pochwały: 2
  • Auto: Audi A3 8V0
  • Silnik: 1.4 TSI 165KM
  • Lokalizacja: SB

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post02 sty 2016, 09:12

LUKI pisze:
DamianU pisze:polecacie kogoś z okolic Tychy-Katowice-Kraków ... :)


W Katowicach polecam
http://dynosoft.pl
Offline

koniuA4

Sympatyk

  • Posty: 55
  • Rejestracja: 14 lut 2016, 09:39
  • Online: 1d 15h 29m 53s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI 105KM
  • Lokalizacja: Zabkowice Slaskie

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post16 lut 2016, 19:57

Witam. Od przeszło tygodnia posiadam pięknego czarnego golfa VI z silnikiem 1.6TDI 90KM. Czy ktoś z użytkowników jest po chipie tego silnika o tej mocy? Wcześniej miałem jette A5 1.9TDI 105 i szło to dość fajnie a tutaj jednak mało tych koni. Jeśli ktoś jest po programie to jaką moc uzyskaliście z takiego silnika 90KM? Jak ze spalaniem? Prosiłbym o informacje od osób posiadających taki silnik o tej mocy i po chipie. pozdrawiam
koniu
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post16 lut 2016, 20:21

To jest wykastrowany zwykła 105km,takze na wyniki patrz jak dla zwykłego 1.6
Offline

koniuA4

Sympatyk

  • Posty: 55
  • Rejestracja: 14 lut 2016, 09:39
  • Online: 1d 15h 29m 53s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI 105KM
  • Lokalizacja: Zabkowice Slaskie

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post17 lut 2016, 08:27

a żeby było bezpiecznie to na ile można by mu podnieść moc z tych 90KM? Auto ma 155 tys przebiegu, przebieg prawdziwy bo auto z pewnych rąk. Tak jak pisałem wcześniej miałem jette A5 1.9TDI 105KM także fajnie mi się jeździło, nie było problemów z wyprzedzaniem itp., a tu jednak 90 KM i róźnica jest, ale to też raczej przez dłuższe biegi w porównaniu do jetta-y.
koniu
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post17 lut 2016, 08:33

Napisałem. Do tego samego poziomu co 105km.
Offline

kiokio

Sympatyk

  • Posty: 54
  • Rejestracja: 14 wrz 2015, 19:53
  • Online: 23h 37m 57s
  • Auto: VW Jetta A6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: legionowo

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post17 lut 2016, 22:16

Ok 145KM bez problemu. Postawisz na hamownie i zobaczysz ze zamiast 90KM masz na start +10KM. To bonus od vw ktory sie nazywa niechlubnie afera paliwowa😜

Wersja CAYB od najmocniejszej (120KM montowany w passacie) różnią się tylko programem.
Offline

koniuA4

Sympatyk

  • Posty: 55
  • Rejestracja: 14 lut 2016, 09:39
  • Online: 1d 15h 29m 53s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI 105KM
  • Lokalizacja: Zabkowice Slaskie

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post18 lut 2016, 11:01

dzięki za konkretną odpowiedź. Nigdy nie robiłem żadnych tego typu modyfikacji i nie ukrywam że mam cykora. pozdrawiam
koniu
Offline

tomaszeklolek

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 18 lut 2016, 16:42
  • Online: 20h 50m
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: CAYC 1.6 TDI 152KM
  • Lokalizacja: Szamotuly

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post18 lut 2016, 17:23

received_1286983794650527.jpeg
received_1286983791317194.jpeg


Wczorajsza wizyta w Tuneforce. Program chcialem mocny ale bezpieczny i z dobrym momentem + usuniecie ograniczenia predkosci (190km/h).
Seria wyszla na obciazeniowce maha 102.5KM i 238Nm po chipie 152KM i 301Nm.
Prosilem dodatkowo o wykres z moca na kolach i chociaz pracownik powiedzial, ze nie maja takiej mozliwosci to jednak przy odbiorze okazalo sie, ze jednak dali rade ;). Niestety po chipie hamowali na 5 biegu a serie na 4 wiec sa wieksze straty mocy na wykresie po chipie i nie mozna dobrze porownac mocy na kolach przed i po no ale trudno.
Na pierwszych dwoch biegach kreci sie niebezpiecznie ponad 5 tys obrotow (nie sprawdzalem czy w koncu odetnie bo sie balem o silnik). Na 3 biegu odcina przy 4600. Na 4 biegu przy 4200. Dzwonilem zaraz po odbiorze do nich czy tak ma byc i dostalem informacje, ze takich sygnalow od klientow nie mieli i mam zadzwonic na drugi dzien to zapyta szefa. Dzis dostalem telefon, ze szef kazal przekazac ze tak sa ustawione limitery ale nie umial powiedziec jakie limitery.
Ogolnie samochod idzie jak burza w porownaniu do tego co bylo. Okolo 150KM ma przy 4 tys. obrotow i juz nie planuje go wkrecac ponad te obroty.
Tuneforce - mam nadzieje ze wszystko dobrze ustawiliscie ;)??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Offline
Awatar użytkownika

jarekgk

Forumowicz

  • Posty: 524
  • Rejestracja: 17 paź 2015, 05:28
  • Online: 59d 16m 11s
  • Pochwały: 31
  • Auto: VW GOLF VII i VII FL
  • Silnik: 2.0TDI CRLB 1.4 CZDA
  • Lokalizacja: łódzkie

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post18 lut 2016, 19:01

@tomaszeklolek, jaki koszt takiej usługi?
Offline

kiokio

Sympatyk

  • Posty: 54
  • Rejestracja: 14 wrz 2015, 19:53
  • Online: 23h 37m 57s
  • Auto: VW Jetta A6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: legionowo

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post18 lut 2016, 21:21

@tomaszeklolek
102KM wyszlo Ci z CAYC 105KM Fabrycznie?
Strasznie mało 😳
Ja miałem ponad 115, pewnie dlatego teraz mam ponad 160 :)

Moj kumpel ma roomstera 90KM i przed chipem miał 104KM wiec dziwie sie czemu u Ciebie fabrycznie tak mało
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post18 lut 2016, 21:21

Bardzo szybko Nm wstają, nie za szybko?
Offline

kiokio

Sympatyk

  • Posty: 54
  • Rejestracja: 14 wrz 2015, 19:53
  • Online: 23h 37m 57s
  • Auto: VW Jetta A6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: legionowo

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post18 lut 2016, 21:57

To sie tylko tak wydaje, bo ma ich mało w stosunku do mocy. Przy 150KM powinno byc ok 50Nm wiecej
Offline

tomaszeklolek

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 18 lut 2016, 16:42
  • Online: 20h 50m
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: CAYC 1.6 TDI 152KM
  • Lokalizacja: Szamotuly

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post18 lut 2016, 22:04

1200zl. Jak dla mnie to dobrze ze wczesnie wstaje moment i mogloby nm byc nawet wiecej ;) za to moc maksymalna wydaje sie spora i rosnie az do samej gory - silnik chetnie sie wkreca. swoja droga ciekawe jak im sie udalo ze o te 200 obrotow szybciej moment wstaje.
Ps. Ty masz 116KM bo masz wtryski boscha jak w wersji 120KM po wymianie w aso. I moze nie robiles testu na hamowni jakiejs dokladnej obciazeniowej co tez moglo pare KM zawyzyc.
U mnie parametry w serii male ale za to czuc konkretna roznice po chipie. Swoja droga takie robia te silniki widzialem wykresy serii nawet ponizej 100KM. Bylem tydzien przed chipem w aso na wymianie filtrow, oleju i calym przegladzie (mozliwe ze aktualizowali softa??). Samochod ma dopiero 25 tys. km przebiegu. Zatankowany byl paliwem verva on.
Offline

kiokio

Sympatyk

  • Posty: 54
  • Rejestracja: 14 wrz 2015, 19:53
  • Online: 23h 37m 57s
  • Auto: VW Jetta A6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: legionowo

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post18 lut 2016, 22:19

Ja też robiłem na vervie chipa, ale teraz jeźdze na zwykłym ON i nie czuje rożnicy. Tak wtryski mam boscha, akcja serwisowa byla. Jesli chodzi o moment to bardzo lajtowo Ci zrobili - porzyje długo turbinka i sprzęgło. Tabela wykresu jest mocno ściśnieta dlatego wydaje sie ze krecha idzie pionowo. Jak dla mnie też moment mógłby być niżej, ale tego sie nie da zrobić bo zadymienie jest za duże - DPFa zniszczy. Ja swoj motor dopieszczałem wielokrotnie i teraz mam ustawienia jak dla mnie idealne. Posiałem gdzieś wykres ostateczny gdzie bylo 160kilka koni i moment płaściutki aż do 3200 obr. Za to turbodziura mnie irytuje, no ale z tym to sie nic nie dało zrobić. Przy tych nastawach motor 1.6 rozpędza jette poniżej 8s do 100 (mieżone G-techem) wiec jest bardzo przyjemnie :)
Offline

tomaszeklolek

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 18 lut 2016, 16:42
  • Online: 20h 50m
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: CAYC 1.6 TDI 152KM
  • Lokalizacja: Szamotuly

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post18 lut 2016, 22:40

A do ilu obrotow ciagles na jedynce i do ilu na dwojce zeby osiagnac taki czas do setki? Jaka masz mase samochodu?
Offline

kiokio

Sympatyk

  • Posty: 54
  • Rejestracja: 14 wrz 2015, 19:53
  • Online: 23h 37m 57s
  • Auto: VW Jetta A6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: legionowo

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post19 lut 2016, 07:06

W zasadzie to nie ma sensu krecić wiecej jak 4000-4200. Jetta waży 1320kg wg dowodu.
Dodatkowo mam koła 235/40R18 przez co mam trakcje na starcie. Oryginalne 16tki nie dawały rady
Offline

tomaszeklolek

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 18 lut 2016, 16:42
  • Online: 20h 50m
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: CAYC 1.6 TDI 152KM
  • Lokalizacja: Szamotuly

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post19 lut 2016, 11:01

Moj golf variant ma 1370kg w dowodzie. Teraz jest mokra jezdnia to na starcie esp hamuje, opony mam 205/55/16. Jak spalanie komfort i osiagi na tych 18stkach?
Na postoju oryginalnie samochod mial blokade obrotow na 2600. Po chipie tez tak masz? (Ja zapomnialem to jeszcze sprawdzic ;p).
Offline

kiokio

Sympatyk

  • Posty: 54
  • Rejestracja: 14 wrz 2015, 19:53
  • Online: 23h 37m 57s
  • Auto: VW Jetta A6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: legionowo

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post19 lut 2016, 12:56

Limiter obrotow ma chyba kazdy nowy silnik diesla z vw Ja też to mam.
Nie zauważyłem rożnicy w osiagach ani spalaniu pomiedzy 16 a 18 cali, jesli jest rożnica to raczej niemierzalna. Za to przyczepnosc jest o wiele lepsza ale też jest gorszy komfort.
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post19 lut 2016, 13:01

Między 16" a 18" jest różnica w spalaniu mniejsza niż 0.5l/100km, różnica w osiągach praktycznie nie zauważalna ;)
Offline

tomaszeklolek

Nowicjusz

  • Posty: 9
  • Rejestracja: 18 lut 2016, 16:42
  • Online: 20h 50m
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: CAYC 1.6 TDI 152KM
  • Lokalizacja: Szamotuly

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post19 lut 2016, 14:25

A wiecie od ilu obrotow w tym silniku mocne wciskanie gazu nie obciaza tak dwumasy? Tak jak moment obrotowy sie juz pojawia np 1800 czy od 2000?? Na seryjnym programie czuc bylo ze tak od 2100 juz plynnie przyspieszal. Teraz jeszcze nie mialem czasu dokladnie potestowac ale zaraz mamy weekend ;).
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post19 lut 2016, 14:35

CR są tak obciete na dole, że dwumas nie dostaje mocno po tyłku. A kiedy można dawać mocno.. Posłuchaj silnika kiedy buczy/wibruje i mu ciężko.
Offline

kiokio

Sympatyk

  • Posty: 54
  • Rejestracja: 14 wrz 2015, 19:53
  • Online: 23h 37m 57s
  • Auto: VW Jetta A6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: legionowo

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post19 lut 2016, 15:53

1.6 tdi NIE POSIADA DWUMASY!!!!
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post19 lut 2016, 16:44

Jasne jasne ;-)
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Tuning 1,6 TDI 105 KM czy warto

Post19 lut 2016, 16:51

kiokio pisze:1.6 tdi NIE POSIADA DWUMASY!!!!
To jest temat o czipie silnika, co do dwumasy masz osobny temat związany z 1.6 i tam możesz kontynuować.
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
PoprzedniaNastępna

Wróć do Tuning mechaniczny

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości