Dzisiaj jest 29 mar 2024, 08:56


1.6TDI CR 90KM - wymiana turbo i wtrysków

Modyfikacje mechaniczne wpływające na osiągi naszych samochodów.

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Modyfikacje silnika oraz modułów elektronicznego sterowania silnikiem, układu napędowego i paliwowego w celu uzyskania większej mocy oraz momentu obrotowego, które to przekładają się na większe przyśpieszenia oraz wyższe prędkości maksymalne.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

P.jablonski

Nieśmiały

  • Posty: 25
  • Rejestracja: 23 mar 2015, 04:48
  • Online: 1d 4h 53m 37s
  • Auto: VW Golf 7 GTD
  • Silnik: 2.0TDI - 220KM
  • Lokalizacja: Warszawa i Elblag

1.6TDI CR 90KM - wymiana turbo i wtrysków

Post23 mar 2015, 05:04

Witam!

Z góry przepraszam za wszystkie błędy, ale jestem nowy na forum - liczę na wyrozumiałość! :)

Od jakiegoś czasu jestem szczęsliwym posiadaczem Golfika 6 z silnikiem 1.6TDI CR 90KM z 2010r. Z czasem zaczęło brakować mocy (właściwie brakowało od początku), ale od jakiegoś czasu myślę nad rozpoczęcia zabawy z modyfikacją silnika. Niestety sam chiptuning daje nie wielkie możliwości, dlatego pomysł padł na wymianę turbo z wersji mocniejszej (2.0, a najlepiej GTD), wtrysków oraz wgranie nowego softu (w przyszłości też zastanawiam się nad dorobieniem lepszego intercoolera, filtra oraz wymianą wydechu).
Czy uważacie, że taka zabawa jest możliwa, jak bardzo kosztowna i jakie efekty może przynieść (KM i Nm)?
Może macie inne pomysły i doświadczenia odnośnie tego silnika, ponieważ moja wiedza na ten temat jest dosyć skromna i nie chcę porywać się z motyką na słońcę :) Ale wynik w granicach 170-180KM by mnie baaaaaaaardzo usatysfakcjonował!

Piotrek
Offline
Awatar użytkownika

shark__

Stały Bywalec

  • Posty: 393
  • Rejestracja: 22 paź 2012, 09:54
  • Online: 7d 5h 57m 25s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Piekary Slaskie

Re: 1.6TDI CR 90KM - wymiana turbo i wtrysków

Post23 mar 2015, 06:51

Dear Piotrek
Jeśli wykręcisz z 90Km silnika 180 KM to zostaniesz ikoną polskiego tunningu.

Zakładam że masz do stracenia ok. 2/3 tego co jest w tej chwili warty twój samochód, by wsadzić w tunning mechaniczny. Oczywiście zdajesz sobie sprawę że podniesienie mocy do tego stopnia to jakieś 5 tys km dla tak wyżyłowanego silnika?
Jeśli na powyższe pytania odpowiesz sobie twierdząco to możemy poszukać kogoś kto sprawi, że twój motor wykrzesa ilość kucyków która cię usatysfakcjonuje.

....a jesli nie, to dzięki za pojawienie się na forum i pierwszego posta o 5.00 rano którym mnie ubawiłeś :lokej:
Offline

Sialek

Aktywny

  • Posty: 147
  • Rejestracja: 21 paź 2014, 18:22
  • Online: 17d 18h 57m 43s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: 1.6tdi CAYC
  • Lokalizacja: Bialystok

Re: 1.6TDI CR 90KM - wymiana turbo i wtrysków

Post23 mar 2015, 09:31

shark_ daj spokój z hamowni po stage 1 wyciska się z tego silnika 140-150km i 300-350nm (bez dpf). Po takim chipie juz poczujesz wielka różnicę. Dalej idąc turbo od 2.0cr 170km to popularny mod - to jeszcze da rady wycisną Ci wtedy 160-170km i 350km i to juz jest koniec tego silnika. Zmiana oleju obowiazkowo co 5 tyś km wtedy.... poza tym to bezsens kosztowy - zrob lepiej zmiane auta / swap silnika.

ps. zacznij od wywalenia dpf bo pewnie on Ci mocno zapycha....
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: 1.6TDI CR 90KM - wymiana turbo i wtrysków

Post23 mar 2015, 11:25

przed wymiana turba musialbys pomyslec nad porzadnym chlodzeniem. Generalnie celujesz wysoko :)
Offline

P.jablonski

Nieśmiały

  • Posty: 25
  • Rejestracja: 23 mar 2015, 04:48
  • Online: 1d 4h 53m 37s
  • Auto: VW Golf 7 GTD
  • Silnik: 2.0TDI - 220KM
  • Lokalizacja: Warszawa i Elblag

Re: 1.6TDI CR 90KM - wymiana turbo i wtrysków

Post23 mar 2015, 13:23

Dziekuję za odpowiedźi :)

Generalnie widzę, że porywam się z motyką na słońcę, więc pozostanę przy chiptuningu i wywaleniu dpf, co zaprzyjazniony warsztat wycenił na 2 tyś zł :)

Jednak mając w świadomości najbliższe kilka lat użytkowania tego autka, dalej chcę trochę je dopieścić (wymiana reflektorów na bi-xenony (gościu na allegro robi to za 2.5tyś z częsciami - nie wiem na ile robi to dobrze, ale oferta wygląda sensownie i oficlajnie miał już 2 chętnych), kompletna wymiana car audio oraz może wymiana foteli na elektryczną skórę ).

A co do wspomnianego wcześniej swapu silnika - jest możliwość wymiany 1.6 na 2.0? Oprócz silnika i skrzyni co jeszcze trzeba wymienić? Jak bardzo jest to skomplikowana przeróbka i jakie koszty pochłania?

Pozdrawiam
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: 1.6TDI CR 90KM - wymiana turbo i wtrysków

Post23 mar 2015, 13:37

Jest mozliwość wymiany, do wymiany masz silnik, skrzynię, wiązkę, komputer, sporo sporo roboty...

A co do tej oferty z allegro z bixenonem za 2,5 to jedna wielka ściema nie jest to robione tak jak fabrycznie.

90Km to najczęściej programowo ścięty silnik 105Km to i tak po czipie będzie sz miał te 130km...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

P.jablonski

Nieśmiały

  • Posty: 25
  • Rejestracja: 23 mar 2015, 04:48
  • Online: 1d 4h 53m 37s
  • Auto: VW Golf 7 GTD
  • Silnik: 2.0TDI - 220KM
  • Lokalizacja: Warszawa i Elblag

Re: 1.6TDI CR 90KM - wymiana turbo i wtrysków

Post23 mar 2015, 13:48

Czyli jak 130-140KM będzie za mało to lepiej wymienić samochód na mocniejszą wersje...albo pomyśleć o R :)

Co do bixenonów zdaje sobie sprawę, że za te pieniądze nie będzie to zrobione w 100 procentach fabrycznie (domyślam się, że bez autopoziomowania i skrętu), jednak spryskiwacze reflektorów mam fabrycznie.
Sądzisz, że warto rozważyć tą ofertę, aby poprawić wygląd samochodu i oczywiście widoczność w nocy? Już nie raz przekonałem się, że co pokaże ksenon, halogen może tylko pomarzyć...a ten nie uśmiecha mi się wydawać 6-7tyś na częsci, aby wszystko działało poprawnie :)
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: 1.6TDI CR 90KM - wymiana turbo i wtrysków

Post23 mar 2015, 13:49

Jeden temat, jeden problem. Masz na forum cały temat o xenonie.
Offline

kiokio

Sympatyk

  • Posty: 54
  • Rejestracja: 14 wrz 2015, 19:53
  • Online: 23h 37m 57s
  • Auto: VW Jetta A6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: legionowo

Re: 1.6TDI CR 90KM - wymiana turbo i wtrysków

Post16 wrz 2015, 08:15

odgrzeje kotleta.
Chłopaki 180KM z 1.6 to może i sporo, ale jak się robi program na zdrowym i nowym motorze to wychodza zupełnie inne wartości, tu macie link do mojego wykresu mk6-tuning-mech/tuning-1-6-tdi-105-km-czy-warto-t853-75.html#p33584

Tak jak pisałem u mnie bez problemu wychodziło 161KM na nie wyciąganym programie, zbijaliśmy moc bo wtedy się troche przestraszyłem. Myśle że program w wersji hard mógłby dać ok 170KM. Ja mam DPFa na miejscu, jak jest nowy i dobrze wypalany to nie stanowi problemu.
Podobno chłopaki przyjeżdżają flotowymi golfami, robią sobie po 160-170KM i latają po Polsce.
Silniki CAYA i CAYB nie różnią się niczym poza programem od CAYC

Wróć do Tuning mechaniczny

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość