Dzisiaj jest 19 kwie 2024, 11:19


Montaż webasto

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Doposażenie samochodu, wymiana na nowsze elementy/systemy, montaż asystentów (Park Assist, Light Assis, ACC, itp.) – czyli wszelkie modyfikacje wpływające na polepszenie funkcjonalności).

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

pschemo

Nieśmiały

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 06 gru 2012, 18:34
  • Online: 17s
  • Auto: VW Scirocco Mk3 DSG
  • Silnik: 2.0 TSI 200 KM CAWB
  • Lokalizacja: Polska Gdynia

Montaż webasto

Post07 gru 2012, 15:40

Bardzo mi zależy aby to dołożyć – zimy w kraju nad Wisłą to nie jest bajka - ale temat nie jest łatwy. Przeczytałem jak Chuck Norris chyba cały internet na ten temat i często pojawia się stwierdzenie, że w samochodach z CAN nie da się dołożyć webasto sterowanego po CAN, czyli modelu Termo Top V. To jak widzę nieprawda, ponieważ ty to zrobiłeś. Musisz mieć Termo Top V, skoro możesz tym sterować z zegarów. Nowością jest dla mnie forum braci moskali, którą wrzuciłeś na forum, ale po rusku nie kumam, a tłumacz gogle robi z tego bełkot.

W mojej sroce w sterownikach pojawia się opcja „ogrzewanie dodatkowe”, czyli auto jest jakby przygotowane pod ten sprzęt. Kupiłem więc benzynowy piec termo top V, dokładnie 1K0 815 007 BF, ponoć z golfa plus ’08. Bez pompy paliwa, wody i panelu klimy. Na początek nie kupowałem reszty gratów, ponieważ chciałem zobaczyć czy auto się z webasto skomunikuje. Podłączyłem je więc do zasilania oraz can low i can high (pozostałe dwa kable jakie normalnie podłączone są do dużego 8 pinowego gniazda to + na pompę paliwa i w-bus na telestart, ale bez tego myślę, że powinno się przynajmniej skomunikować i pokazać błąd). Zasilanie to prosty temat. CANy podłączyłem „od tyłu” gniazda serwisowego (ponoć CAN to sieć propagacyjna i można się wkłuć absolutnie wszędzie). Kolega mechanik odpalił w sterownikach auta „ogrzewanie dodatkowe” … i nic się nie stało. VDCS pokazuje coś w rodzaju „ogrzewanie postojowe – błąd: brak komunikacji”. Auto nie widzi webasto.

Czy wiesz może gdzie tkwi błąd? Może CANy trzeba podłączyć bezpośrednio pod CAN-Gateway? Jak trzeba ustawić poszczególne sterowniki auta? Gdzie fizycznie siedzi CAN-Gateway? Może podłączę cany do niego, jak na schemacie u braci moskali. Tych piecy jest chyba z milion, różnią się cyferką albo literką. Jak wybrać właściwy? Nie wiem czy wiesz, ale sroki przez niecały pierwszy rok produkcji miały jeszcze czerwony MFA, stary model kiery i stary panel klimy (dziwne, sroka wyszła po golfie 6). Dopiero chyba od jesieni 2010 zastosowano te elementy jak w golfie. Moja jest z czerwca 2009 i ma jeszcze czerwony MFA, starą kierę z multifunkcją i stary panel klimatronika. Dlatego kupiłem piec z 2008 roku żeby pasował do czerwonego MFA.

Samo webasto jest OK – moja żona ma passata b6 2.0 tdi, który ma oryginalnie zamontowane webasto, podłączyłem mój benzynowy piecyk do paska (tylko wtykę zasilania i wtyk 8-pin) i zagadało. Co prawda pokazało, że „niewłaściwy sterownik webasta”, ale to zrozumiałe bo pasat to diesel, a moje webasto to benzyna.

Jak skomunikuję wabasto z autem to zajmę się resztą kabli, węży itd. i na pewno będę miał dużo pytań .

Czy możesz mi podać numer części zbiorniczka spryskiwaczy który wyjąłeś (ten duży) – sprawdzę czy w sroce siedzi taki sam (ten sam kształt). I numer tego nowego małego, który włożyłeś. Sroka ma nieco inny błotnik i zderzak, ale mam nadzieję że będzie pasować.

Czy montowałeś tzw. emulator IPCU, czyli zamieniający sygnał analogowy na CAN i odpalający wentylator climatronika? Czy też wabasto po CANie odpala Ci wentylator klimy (tak powinno być)?


Będę super wdzięczny za pomoc.
Offline

rzatki

Nieśmiały

  • Posty: 27
  • Rejestracja: 28 paź 2012, 21:14
  • Online: 21h 44m 59s
  • Auto: VW Golf 6
  • Lokalizacja: frankfurt

Re: Problemy z montażem webasto

Post07 gru 2012, 20:06

po przeczytaniu tego "wątku" w dalszym ciągu nie wiem co autor miał na myśli , pyta? odpowiada? nie ogarniam
polecam jakieś konstruktywne pytania zadać
Offline

1 6 D

VIP

  • Posty: 524
  • Rejestracja: 25 lis 2012, 14:31
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Online: 34d 18h 29m 3s
  • Pochwały: 31
  • Auto: Scirocco+Golf
  • Silnik: SB+CBDB
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: Problemy z montażem webasto

Post07 gru 2012, 23:37

W aucie są 4 rodzaje CANu: napędu, infotainment, komfort, diagnostyczny. Pod który masz podpięte aktualnie? Jeśli przy wtyczce OBD2 to pod diagnostyczny się podpiąłeś. CAN Gateway znajduje się nad pedałem gazu, powinien być widoczny po zdjęciu osłony nad pedałami.

Te ogrzewanie co już masz to jaki ma adres przy podpinaniu komputera? 18 czy 7D
Offline

pschemo

Nieśmiały

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 06 gru 2012, 18:34
  • Online: 17s
  • Auto: VW Scirocco Mk3 DSG
  • Silnik: 2.0 TSI 200 KM CAWB
  • Lokalizacja: Polska Gdynia

Re: Problemy z montażem webasto

Post08 gru 2012, 17:56

Adres 18

Chyba masz rację, podpiąłem się pod diagnostyczny. A powinienem pod infotainment? Kojarzysz kolory przewodów CANinfo high i low?
Offline

1 6 D

VIP

  • Posty: 524
  • Rejestracja: 25 lis 2012, 14:31
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Online: 34d 18h 29m 3s
  • Pochwały: 31
  • Auto: Scirocco+Golf
  • Silnik: SB+CBDB
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: Problemy z montażem webasto

Post08 gru 2012, 18:23

Sprawdziłem schemat w ELSA, pod infotainment ma być.

W centralnej elektryce jeśli masz starego typu jak Golf 5 (końcówka numeru sterownika jest wtedy 049, a nowsze mają 08x) są to G/7 i G/8 a w samym CAN Gateway są to piny 5 i 15
G/7 i pin 5 to CAN-L a G/8 i pin 20 to CAN-H wedlug schematu.
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Problemy z montażem webasto

Post08 gru 2012, 21:12

Ja zrobiłem zgodnie ze schematem w ELSA:

Złącze Webasto ( gniazdo 8 pinowe):

pin 4 - do pin 10 gateway (can low)
pin 7 - do pin 20 gateway (can high)

Can infotainment możesz podłączyć w wiązce radia - gniazdo 16 pinowe (10 pin - can low, 9 pin - can high).

Po podłączeniu w module Gateway aktywujesz adres 18 - Auxillary Heating. System będzie wiedział, że masz moduł. Ja zmieniłem gateway na najnowszy model i u mnie wygląda to nieco inaczej.

Co do numeru zbiorniczka płynu spryskiwaczy to standardowy (5,5 l) ma numer 1K0 955 453 S ( nie dla GTI/GTD), a dla instalacji z Webasto jest (3,6l) 1K6 955 453 H (nie dla GTI/GTD).

U siebie mam Climatic a nie Climatronic i nie montowałem IPCU. Zmieniłem panel klimy i odpalam ogrzewanie albo z panelu, albo z pilota telestartu albo programuję włączenie w MFA.
Instalacja nie jest kompletna, gdyż czeka mnie przerobienie wiązek i podpięcie przekaźnika do sterowania wentylatorem nawiewu. Dla mnie priorytetem było grzanie silnika - bo po jego rozgrzaniu nawiew błyskawicznie ogrzewa wnętrze samochodu.

Chętnie służę pomocą i proszę pytać.
Offline

pschemo

Nieśmiały

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 06 gru 2012, 18:34
  • Online: 17s
  • Auto: VW Scirocco Mk3 DSG
  • Silnik: 2.0 TSI 200 KM CAWB
  • Lokalizacja: Polska Gdynia

Re: Problemy z montażem webasto

Post09 gru 2012, 01:33

dzięki koledzy, jeśli chodzi o sposób podłączenia do CAN to wszystko jasne. Podziałam i dam znać co z tego wynikło. :P

Jeśli chodzi o zbiorniczki:
1. Arek, czy wiecz w czym jest różnica pomiędzy zwykłym (dużym) zbironiczkiem a takim samym ale do GTI/GTD i podobnie jeśli chodzi o małe zbiorniczki pod webasto?

2. Jak rozumiem małe zbironiczki to są do Golfa V, bo VI-tka z webasto z tego co wiem niegdy nie wyszła (jak zresztą scirocco).

3. Scirocco pewnie jest bliższe GTI (wzmocnione sztywne nadwozie), może powinienem celować w zbiorniczek do GTI (wiesz jaki to ma numer?)

Jeśli chodzi o IPCU:

1. skoro wymieniłeś panel klimy to chyba powiniem ci się odpalić wentylator klimy. Na polskim forum Tourana (generalnie poświęcone przebudowie dogrzewacza na pełne ogrzewanie postojowe, zresztą linkowałeś) piszą właśnie, że wymiana panelu (fakt, że piszą o klimmatoniku, a nie klimatiku) połączona z odwrócieniem dwóch kabli powoduje, że webasto steruje wentylatorem klimy.

2. na moje oko, jeśli podłączysz wentylator przez przekaźnik do pinu 8 dużego wtyku webasto, to będzie ci chodził na pełnych obrotach (albo przynajmniej niezmiennych jeśli włożysz opornik w obwód), a wentylator wysterowany przez wabasto najpierw stoi, póki woda nie załapie temperatury, potem obraca się powoli, a potem na maksa gdy woda jest bardzo ciepła. I podobnie jest z IPCU ponoć

Kwestie dodatkowe:

1. Jak ustalacie numerki tych cześci. Gdy ja idę do serwisu i zapytam np. że chciałbym kupić mniejszy zbiorniczek pod webasto, to usłyszę że muszę podać im numer VIN auta, które taki zbiorniczek ma, bo inaczej znaleźć się nie da. Czyli problem mają ze znalezieniem części do przeróbek, cokolwiek to będzie. Nemeru głupiej wtyczki nie mogą mi znaleźć. Jaki macie na to patent?

2. Skąd wiecie jak "sparować" poszczególne części typu piec, panel klimy, pompka paliwa, telestart. Każda z nich występuje w wielu odmianach różniących się numerkami. Skąd wiecie co do czego pasuje?


Bardzo dziękuję za pomoc, ale niestety będę pytał dalej :oops:

pozdr
pschemo
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Problemy z montażem webasto

Post09 gru 2012, 13:49

Do ustalania części służy program ETKA.
Zbiorniczki do GTI/GTD maja inna końcówkę numeru więc sie czymś różnią - nie wnikalem czym.
Byc może takie same są w Golfie V.
Co do sterowania wentylatorem to nie robię żadnych rzeźb. Wszystkie mody wykonuje tak jakby wyszedł z fabryki i będę zmieniał instalacje. Panel klimy ma włącznik Webasto a wentylator włącza sterownik po osiągnięciu odpowiedniej temperatury przez silnik. IPCU to według mnie wynalazek do robienia "rzeźby" i mnie nie interesuje.
Co do "sparowania" części używam programu ETKA oraz ELSA i szukam info w necie.
Offline

pschemo

Nieśmiały

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 06 gru 2012, 18:34
  • Online: 17s
  • Auto: VW Scirocco Mk3 DSG
  • Silnik: 2.0 TSI 200 KM CAWB
  • Lokalizacja: Polska Gdynia

Re: Problemy z montażem webasto

Post10 gru 2012, 16:25

Arek, ale ja nie wkręcam Ci tego IPCU. Też lubię gdy wszystkio jest na częściach oryginalnych. Tylko dziwię się, że sterownik webasto nie odpala Ci wentylatora. Ale może w Klimaticu jest inaczej niż w Klimatroniku. Dla mnie też IPCU to byłaby osteteczność.

Pytanie: skoro Golf 6 nigdy nie wychodził z fabryki z oryginlanym webasto (z tego co wiem, a kilka razy sprawdzałem konfugurator na stronce VW - jeśli się mylę to mnie popraw) to jaki inny model/modele auta przyjąłeś jako punkt odniesienia w poszukiwaniach części do całej instalacji i schematów?


Pschemo
Offline

paul88

Nowicjusz

  • Posty: 19
  • Rejestracja: 01 paź 2012, 21:10
  • Online: 4h 26m 34s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI DSG
  • Lokalizacja: DE GT - PL PO

Re: Odp: Problemy z montażem webasto

Post10 gru 2012, 18:00

ja mam golfa z webasto wiec istnieją :-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Ostatnio zmieniony 11 gru 2012, 06:30 przez paul88, łącznie zmieniany 1 raz
Offline

Kozo

Stały Bywalec

  • Posty: 309
  • Rejestracja: 02 kwie 2012, 15:45
  • Online: 4d 14h 20m 3s
  • Pochwały: 4

Re: Odp: Problemy z montażem webasto

Post10 gru 2012, 19:41

paul88 pisze:ja mam golfa z webasto wiec istnieją :-)


też mi się wydaje że kiedyś widziałem w konfiguratorze opcje z webasto
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Problemy z montażem webasto

Post10 gru 2012, 22:01

Golf VI jak najbardziej można skonfigurować z Webasto. U siebie mam piec od Passata CC. Generalnie różnice są w wyprowadzeniach spalin pieca (inne rurki) oraz w podłączeniu węży wodnych. Tak więc każdy Thermo Top V benzyna będzie pracował. Im nowszy - tym lepszy. Kupuj jak najnowszy model pieca.

BTW: Mam na zbyciu sprawdzony piec z pompą wodną do Golfa. Wymieniłem go na z Passata CC, gdyż chciałem mieć nowszą wersję pracującą z białym MFA.
Offline

pschemo

Nieśmiały

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 06 gru 2012, 18:34
  • Online: 17s
  • Auto: VW Scirocco Mk3 DSG
  • Silnik: 2.0 TSI 200 KM CAWB
  • Lokalizacja: Polska Gdynia

Re: Problemy z montażem webasto

Post13 gru 2012, 16:55

Dzięki na odpowiedzi!!!

Skoro tak piszecie i nawet zdjęcia wklejacie, to znaczy że istnieją. Kolego paul88, czy możesz mi podesłać VIN Twojego auta? Mógłbym wtedy w serwisie zobaczyć jakie elementy do tego webasta tam są dołożone.

Jeśli chodzi o moje przygody z webasto, to podłączyłem piec do zasilania i canów (nie montując go jeszcze w aucie) i ruszyło. Piec się zgłosił, dał zakodować, na MFA pojawiło się menu AUX Heating. Nawet próbował się odpalić, ale to udać się nie mogło z racji braku hardware w postaci pomy wody, pompy paliwa oraz podłączenia do benzyny oraz wody.

Skoro tak, to przechodzę do etapu drugiego, czyli montażu gratów do auta. W związku z tym rodzą się pytania: :P


1. Arek pisałeś o czerpaku paliwa w zbiorniku. Czy możesz to rozwinąć? Jakie części trzeba kupić i jakie mają numery? Czy na wierzchu zbiornika jest dodatkowy króciec do podłączenia przewodu do pieca?

2. Jaki jest numer przewodu paliwowego na odcinku zbiornik - pompa paliwa?

3. Jaki jest numer przewodu na odcinku pompa paliwa - webasto? Jakieś mocowania do tego potrzeba? Jakie mają numery? czy przewód paliwowy webasto biegnie razem z przewodem zasilającym silnik (i powrotnym)? W komorze silnika którędy biegnie dalej?

4. Z tego co wiem pompa paliwa montowana jest przy zbiorniku paliwa u dołu. Jest ona włożona w coś jakby plastikową oprawkę. Ale do czego to przymocować? Jakiś numer części?

5. W którym miejscu podłączyć masę do pompy paliwa?

6. Którędy powinien być przeprowadzony przewód + z pieca do pompki paliwa?

7. Czy pompka paliwa sama zasysa paliwo ze zbiornika czy też "pomaga" jej główna pompa zamontowana w zbiorniku? A jeśli tak, to jak ją (tę ze zbioernika) wysterować?

8. Temat ciężki i pewnie zależny od wersji silnika, ale jak podłączyć piec do układu chłodzenia? Czy trzeba wymienić metalowe przewody z chłodziwem przy silniku czy ingerencja dotyczy tylko przewodów gumowych? Trzeba się "wkłuć" w przewody biegnące "skąd dokąd" i który przewód webasto gdzie? Jakieś numerki części?

9. Gdzie fizycznie zamontować telestart? Powinien on mieć albo plastikową oprawkę albo metalowy uchwyt. Jakie są numery oprawki i uchwytu?

10. Antena telestartu - czy wyprowadzona jest na dach do rekina (trzeba by wtedy zmienić rekina) czy też jest to kawałek drutu gdzieś upchnięty? Jakie jest numer antery i ewentualnie przewodu?

11. Piec przykręcany jesto do podłużnicy (chyba). Czy tam są jakieś otwory, bolce, śruby czy też trzeba coś kombinować w rodzaju wiecenia, gwintowania, nitowania, spawania? Jeśli otworów itp nie ma to jak ustalić idealnie miejsce do zamontowania pieca.

12. Piece mają różny sposób montowania tłumika - "na płasko" albo "na sztorc" Jak to ma być w Golfie 6?

13. Blachy mocujące piec do podłużnicy w różnych autach są różne. Jakie (jakie numerki) mają być w Golfie?

14. Zbiorniczek spryskiwaczy jest przykręcany (chyba) do pieca. Jaki jest numer blachy łączacej piec ze zbiorniczkiem?

15. Arek, dzięki za numerki zbiorniczków, ale czy mógłbyś mi jeszcze podać numer zbiorniczka 3,6L z otworem na pompkę do spryskiwania ksenonów i na czujnik rezerwy płynu, ALE do Golfa GTI/GTD? Numerek zbiorniczka 3,6l 1K6 955 453 H, który mi podałeś (do zwykłego Golfa) to jest z otworami na pompkę do ksenonów i na czujnik rezerwy?

16. Zasilanie pieca trzeba przeciągnąć przy istniejący bezpieczenik (jeśli tak, to który?) czy też trzeba dołożyć dodatkowy? Gdzie i jaki? Gdzie podłączyć masę zasilania webasta? Którędy przeprowadzić przewody?

17. Zasilanie telestartu trzeba przeciągnąć przy istniejący bezpieczenik (jeśli tak, to który?) czy też trzeba dołożyć dodatkowy? Gdzie i jaki? Gdzie podłączyć masę zasilania telestartu? Którędy przeprowadzić przewody?


Uffffffffff, trochę tego jest. Arek, znajdziesz chwilę aby mi odpowiedzieć? Z góry dzięki :D
Pschemo
Offline
Awatar użytkownika

XenosagaII

VIP

  • Posty: 1575
  • Rejestracja: 02 sie 2012, 22:15
  • Lokalizacja: Warszawa
  • Online: 16d 17h 58m 22s
  • Pochwały: 22
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 160KM CAVD+
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Problemy z montażem webasto

Post13 gru 2012, 20:02

Zrobisz tutoriala podczas montażu ?
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Problemy z montażem webasto

Post13 gru 2012, 21:37

pschemo pisze:Dzięki na odpowiedzi!!!

1. Arek pisałeś o czerpaku paliwa w zbiorniku. Czy możesz to rozwinąć? Jakie części trzeba kupić i jakie mają numery? Czy na wierzchu zbiornika jest dodatkowy króciec do podłączenia przewodu do pieca?


Sam czerpak nie istnieje jako odrębna część. Musisz znaleźć pompę paliwa Webasto wraz z kompletem króćców. Czerpak jest na rurce paliwowej wejścia pompy. Montuje się go na króćcach w obudowie pompy paliwa samochodu. Aby można było wprowadzić czerpak do wnętrza obudowy pompy trzeba zmienić kapę przykrywającą na oznaczoną numerem: 1K0 971 839 F (koszt ok. 12,00 zł).

pschemo pisze:2. Jaki jest numer przewodu paliwowego na odcinku zbiornik - pompa paliwa?

Nie ma odrębnej części. Występuje w komplecie z pompą paliwa Webasto.
Za pompą do komory silnika występują trzy odcinki rur paliwowych. Ich koszt to ok. 500,00 zł. Ja zastosowałem od pompy paliwa rurkę ori od Webasto i dopiero w komorze silnika łączyłem z ori rurką paliwową. Nie mogę znaleźć w tej chwili numeru części.

pschemo pisze:3. Jaki jest numer przewodu na odcinku pompa paliwa - webasto? Jakieś mocowania do tego potrzeba? Jakie mają numery? czy przewód paliwowy webasto biegnie razem z przewodem zasilającym silnik (i powrotnym)? W komorze silnika którędy biegnie dalej?


Polecam program ETKA. Przewód paliwowy biegnie w komorze silnika do złączek paliwowych za zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodniczego a następnie w kanale płyty podwozia do pompy paliwa Webasto. Dokadnie jak napisałeś - dodatkowy przewód paliwowy Webasto biegnie razem z przewodem paliwowym i odpowietrzającym - dlatego jest taki drogi bo trzeba wymieniać cały element. Jak tego nie zrobiłem jak pisałem wyżej. Tak jak ja robią serwisy Webasto ;)

pschemo pisze:4. Z tego co wiem pompa paliwa montowana jest przy zbiorniku paliwa u dołu. Jest ona włożona w coś jakby plastikową oprawkę. Ale do czego to przymocować? Jakiś numer części?


Pompa ma własną "oprawkę", którą wciska się w zatrzask na dole zbiornika paliwa. Okazuje się, że każdy Golf jest przygotowany do jej montażu :) Jest jakby przyklejona do zbiornika paliwa i niczym nie osłonięta. Polecam program ELSA :)

pschemo pisze:5. W którym miejscu podłączyć masę do pompy paliwa?


Miejsce podłączenia masy jest na dole słupka C za tylnymi drzwiami.

pschemo pisze:
6. Którędy powinien być przeprowadzony przewód + z pieca do pompki paliwa?


W prawym progu.

pschemo pisze:
7. Czy pompka paliwa sama zasysa paliwo ze zbiornika czy też "pomaga" jej główna pompa zamontowana w zbiorniku? A jeśli tak, to jak ją (tę ze zbioernika) wysterować?


Sama zasysa - po to ma swój własny czerpak w obudowie pompy paliwa.

pschemo pisze:8. Temat ciężki i pewnie zależny od wersji silnika, ale jak podłączyć piec do układu chłodzenia? Czy trzeba wymienić metalowe przewody z chłodziwem przy silniku czy ingerencja dotyczy tylko przewodów gumowych? Trzeba się "wkłuć" w przewody biegnące "skąd dokąd" i który przewód webasto gdzie? Jakieś numerki części?


Trzeba zmienić węże biegnące do termostatu i dołożyć jeden element z rur do połączenia układu. Poszperam to podam Ci numery części. Nic się nie tnie tylko wymienia elementy i wpina w układ chłodzenia silnika piec.

pschemo pisze:9. Gdzie fizycznie zamontować telestart? Powinien on mieć albo plastikową oprawkę albo metalowy uchwyt. Jakie są numery oprawki i uchwytu?


Fabrycznie montowany jest za słupkiem C z prawej strony. Musisz zdjąć tapicerkę nadkola i zamontować uchwyt Telestartu (są już tam otwory) - numer części: 5K6 971 502.

pschemo pisze:10. Antena telestartu - czy wyprowadzona jest na dach do rekina (trzeba by wtedy zmienić rekina) czy też jest to kawałek drutu gdzieś upchnięty? Jakie jest numer antery i ewentualnie przewodu?


Nie znam numeru anteny. Fabrycznie antena korzysta ze zwrotnicy i bierze sygnał z anteny dachowej typu shark - ja takiej nie mam i zastosowałem w słupku C antenę oddzielną - są takie dostępne na Allegro.

pschemo pisze:11. Piec przykręcany jesto do podłużnicy (chyba). Czy tam są jakieś otwory, bolce, śruby czy też trzeba coś kombinować w rodzaju wiecenia, gwintowania, nitowania, spawania? Jeśli otworów itp nie ma to jak ustalić idealnie miejsce do zamontowania pieca.


Piec przykręcany jest do zbiornika płynu spryskiwaczy oraz chyba jednym (może dwoma) wkrętem do podłużnicy. Sam piec w Golfie musi mieć uchwyt (blacha) o numerze 1T0 955 195 B. Wszystkie otwory są przygotowane fabrycznie. Nie ma innej możliwości montażu. Wchodzi praktycznie plug&play.

pschemo pisze:12. Piece mają różny sposób montowania tłumika - "na płasko" albo "na sztorc" Jak to ma być w Golfie 6?


Golf jest "krótki" więc i tłumik krótki :) Z tego co pamiętam leży "płasko", lecz rurka tłumika jest krótka i kończy się tuż przed wahaczem. Zobacz na Allegro zdjęcia Webasto do Golfa.

pschemo pisze:13. Blachy mocujące piec do podłużnicy w różnych autach są różne. Jakie (jakie numerki) mają być w Golfie?


Podałem wyżej.

pschemo pisze:14. Zbiorniczek spryskiwaczy jest przykręcany (chyba) do pieca. Jaki jest numer blachy łączacej piec ze zbiorniczkiem?


Jak wyżej.

pschemo pisze:15. Arek, dzięki za numerki zbiorniczków, ale czy mógłbyś mi jeszcze podać numer zbiorniczka 3,6L z otworem na pompkę do spryskiwania ksenonów i na czujnik rezerwy płynu, ALE do Golfa GTI/GTD? Numerek zbiorniczka 3,6l 1K6 955 453 H, który mi podałeś (do zwykłego Golfa) to jest z otworami na pompkę do ksenonów i na czujnik rezerwy?


Dokładnie taki numer jak podałem. Jest jeden wspólny dla wszystkich modeli. Popełniłem błąd i dla GTI/GTD jest zbiornik 4,5 l (standard) - ale nie dotyczy to Webasto. Dla wszystkich Golfów jest ten z numerem jaki podałem. Jest uniwersalny. Jeśli ktoś nie ma ksenonów to otwór na pompkę jest zaślepiony gumową zaślepką.

pschemo pisze:16. Zasilanie pieca trzeba przeciągnąć przy istniejący bezpieczenik (jeśli tak, to który?) czy też trzeba dołożyć dodatkowy? Gdzie i jaki? Gdzie podłączyć masę zasilania webasta? Którędy przeprowadzić przewody?


Nie. Piec ma duży pobór prądu i trzeba dołożyć bezpiecznik SB11 ( 30A) w skrzynce głównej w komorze silnika. Polega to na włożeniu odpowiedniego przewodu serwisowego (muszę poszukać) do skrzynki bezpiecznikowej i od niego zasilamy piec.

pschemo pisze:17. Zasilanie telestartu trzeba przeciągnąć przy istniejący bezpieczenik (jeśli tak, to który?) czy też trzeba dołożyć dodatkowy? Gdzie i jaki? Gdzie podłączyć masę zasilania telestartu? Którędy przeprowadzić przewody?


Telestart zasilany jest z bezpiecznika SC14 w skrzynce samochodu. Z tego samego bezpiecznika zasilany jest sterownik klimatyzacji (panel) i stamtąd można pociągnąć przewód.

pschemo pisze:Uffffffffff, trochę tego jest. Arek, znajdziesz chwilę aby mi odpowiedzieć? Z góry dzięki :D
Pschemo


Chłopie miażdżysz jaja swoimi pytaniami. Chciałbym tyle wiedzieć co Ty, gdy zaczynałem montować u siebie ogrzewanie :D
Offline

pschemo

Nieśmiały

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 06 gru 2012, 18:34
  • Online: 17s
  • Auto: VW Scirocco Mk3 DSG
  • Silnik: 2.0 TSI 200 KM CAWB
  • Lokalizacja: Polska Gdynia

Re: Problemy z montażem webasto

Post13 gru 2012, 23:25

Arek, wielkie dzięki na pomoc i cierpliowść :D

Na spokojnie muszę poczytać Twoje info. Tak na gorąco to w kwestii takiej:

pschemo pisze:8. Temat ciężki i pewnie zależny od wersji silnika, ale jak podłączyć piec do układu chłodzenia? Czy trzeba wymienić metalowe przewody z chłodziwem przy silniku czy ingerencja dotyczy tylko przewodów gumowych? Trzeba się "wkłuć" w przewody biegnące "skąd dokąd" i który przewód webasto gdzie? Jakieś numerki części?


Trzeba zmienić węże biegnące do termostatu i dołożyć jeden element z rur do połączenia układu. Poszperam to podam Ci numery części. Nic się nie tnie tylko wymienia elementy i wpina w układ chłodzenia silnika piec.



czy szperająć mógłbyś patrzeć pod kątem Golfa 6 GTI - do niego, w szczególności jeśli chodzi o silnik zbliżony jest mój Scirocco?


Co do ETKI I ELSY i Twoich uwag odnośnie koszystnia z nich, to trafiają one do mnie w całej rozciągłości :) ale problem mam żeby to ściągnąć w działającej wersji. Wiesz jak jest - dwa dni ściągania żeby stwierdzić że badziew akurat nie działa. Uwierz mi, że się starałem :) :x
Natomiast gdy pytam o te (i inne) tematy w ASO, to słyszę, że się nie da, nie można, nie wiadomo, nie można znaleźć itp. Takie to ASO...

Pozdr
Pschemo
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Problemy z montażem webasto

Post13 gru 2012, 23:41

OK poszperam.

Ściągaj stąd: http://peb.pl/literatura-programy/
Wszystko działa.
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Problemy z montażem webasto

Post13 gru 2012, 23:42

pschemo pisze:
czy szperająć mógłbyś patrzeć pod kątem Golfa 6 GTI - do niego, w szczególności jeśli chodzi o silnik zbliżony jest mój Scirocco?

Pozdr
Pschemo


Jaki masz rocznik samochodu ?
Offline

pschemo

Nieśmiały

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 06 gru 2012, 18:34
  • Online: 17s
  • Auto: VW Scirocco Mk3 DSG
  • Silnik: 2.0 TSI 200 KM CAWB
  • Lokalizacja: Polska Gdynia

Re: Problemy z montażem webasto

Post14 gru 2012, 00:09

Z maja 2009. Siilnik 2.0 TSI 200 KM / 280 Nm, kod silnika CAWB, z DSG. Od lata czy jesieni 2009 zaczęli wkładać 2.0 TSI 210 KM / 280 Nm, kod chyba CCZB, czyli taki jak w Golf VI GTI. Silniki podobno różnią się jedynie jakimiś szczegółami w głowicach. Reszta ponoć jest taka sama.
Offline

pschemo

Nieśmiały

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 06 gru 2012, 18:34
  • Online: 17s
  • Auto: VW Scirocco Mk3 DSG
  • Silnik: 2.0 TSI 200 KM CAWB
  • Lokalizacja: Polska Gdynia

Re: Problemy z montażem webasto

Post14 gru 2012, 00:24

Arek_VI pisze:OK poszperam.

Ściągaj stąd: http://peb.pl/literatura-programy/
Wszystko działa.



Rozumiem, że wersję 7.0 z serwera hotfile, bo wszstkie linki do rapidshare są martwe?
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Problemy z montażem webasto

Post14 gru 2012, 00:33

Szukaj wersji 7.3. Jest najlepsza i aktualizuje się online.
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Problemy z montażem webasto

Post14 gru 2012, 01:33

pschemo pisze:
Trzeba zmienić węże biegnące do termostatu i dołożyć jeden element z rur do połączenia układu. Poszperam to podam Ci numery części. Nic się nie tnie tylko wymienia elementy i wpina w układ chłodzenia silnika piec.


czy szperająć mógłbyś patrzeć pod kątem Golfa 6 GTI - do niego, w szczególności jeśli chodzi o silnik zbliżony jest mój Scirocco?



Dla silnika CCZB ( z DSG) a więc podobnego do Twojego rura wodna do wymiany to: 06J 121 151 B oraz śruby do niej: N 105 242 02 ( 2 sztuki), ponadto 3 węże wodne: 1K0 122 073 GA, 1K0 122 157 GC, 1K0 122 157 DS.

Pozostałe elementy wydają się być takie same. Jeżeli chcesz mieć ori przewody paliwowe to poszperam.
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Problemy z montażem webasto

Post14 gru 2012, 01:39

Przejrzałem ETKE oraz ELSE i nie widzę aby w Scirocco było montowane Webasto.
Ja bym się nie zrażał i jechał z tematem dalej. Mechanicznie to Golf V i VI tak więc myślę, że da się zrobić.
Będzie to chyba pierwsze Scirocco z ogrzewaniem postojowym :)
Offline

pschemo

Nieśmiały

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 06 gru 2012, 18:34
  • Online: 17s
  • Auto: VW Scirocco Mk3 DSG
  • Silnik: 2.0 TSI 200 KM CAWB
  • Lokalizacja: Polska Gdynia

Re: Problemy z montażem webasto

Post14 gru 2012, 01:42

[
[/quote]


Pozostałe elementy wydają się być takie same. Jeżeli chcesz mieć ori przewody paliwowe to poszperam.[/quote]


Gdybyś mógł sprawdzić te ori przewody paliwowe to byłoby super!
Offline

pschemo

Nieśmiały

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 06 gru 2012, 18:34
  • Online: 17s
  • Auto: VW Scirocco Mk3 DSG
  • Silnik: 2.0 TSI 200 KM CAWB
  • Lokalizacja: Polska Gdynia

Re: Problemy z montażem webasto

Post14 gru 2012, 02:13

Arek_VI pisze:Przejrzałem ETKE oraz ELSE i nie widzę aby w Scirocco było montowane Webasto.
Ja bym się nie zrażał i jechał z tematem dalej. Mechanicznie to Golf V i VI tak więc myślę, że da się zrobić.
Będzie to chyba pierwsze Scirocco z ogrzewaniem postojowym :)




Scirocco nie wychodziło nigdy z webasto. Gdyby wychodziło to był ję wziął - auto kupiłem jako nowe i sam je konfugorowałem. :D
Wnerwiają mnie te zimy. Co prawda w nocy auto stoi w garażu gdzie ujemna temperatura prawie się nie zdaża, ale po całym dniu stania pod pracą na mrozie jak ruszam to auto chce się z zimna złamać na zakrecie :D Do tego nie lubię jeżdzić na zimnym silniku. Marzy mi się strzał z pilota przez okno...

Rzeczywiście to chyba będzie pierwsza Sroka z webasto. O innej nie słyszałem. Nie słyszałem też żeby ktoś w ogóle temat podejmował. Fakt, Golf VI to w dużej mierze Golf V, a sroka bazuje na obu i na Eosie (np. deska rozdzielcza). Wydawało mi się, że największy problem będzie z komunikacją CAN, ale to już mam za sobą (wygląda na to że auto ma całą elektronikę ma jak w gofie VI - CAN Gateway to 1K0 907 530 S). No może z wyjątkiem odpalenia wentylatorów klimatronika przez piec, ale ponoć jedyna wymagana przeróbka (wg forum VW Touran) to wymiana panelu na ten z przyciskiem uruchamiania pieca oraz zamiana dwóch przewodów we wtyczce 20 pin panelu. Mam już taki panel (1K0 907 044 CJ), się włoży - się okaże. Została mechanika. Obawiam się, że zbiornik paliwa nie będzie miał miejsca do zamocowania pompki (trzeba będzie rzeźbić). Obawiam się też, że w podłużnicy nie będzie śrób czy otworów do mocowania pieca (będzie rzeźba). Zbiorniczek spryskiwaczy (stadardowy) wydaje się być identyczny jak w Golfie (oglądałem zdjęcia tych ze sroki i golfa na allegro), a więc tem mniejszy powinien pasować.

Co prawda Webasto i Eberspecher mają dedykowane zestawy do sroki (cena okolo 7k - 8k), ale to są piece analogowe, które nie łączą się systemem CAN auta (zwłaszcza webasto jest zastanawiające - czemu nie wkłądają cyfrowego termo top V?). Trzeba dokładać szpecący deskę zegar i IPCU. Co ciekawe obie firmy montują piece do LEWEJ podłużnicy i "wkłuwają" się do układu chłodzenia w okolicach skrzyni biegów.

Zapomniałem Cię zapytać: jaki masz akumulator i jak on znosi obciążenie wabasto? W moim siedzi 60Ah. Ale np. w pasatach B6 które z fabryki wyjechały z webasto pod lewym poszyciem bagażnika siedzi dodatkowy (drugi) akumulator koło 50-60Ah.
Następna

Wróć do Retrofitting

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości