Dzisiaj jest 23 kwie 2024, 10:46


Montaż webasto

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Doposażenie samochodu, wymiana na nowsze elementy/systemy, montaż asystentów (Park Assist, Light Assis, ACC, itp.) – czyli wszelkie modyfikacje wpływające na polepszenie funkcjonalności).

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Problemy z montażem webasto

Post14 gru 2012, 11:07

pschemo pisze:
Obawiam się, że zbiornik paliwa nie będzie miał miejsca do zamocowania pompki (trzeba będzie rzeźbić). Obawiam się też, że w podłużnicy nie będzie śrób czy otworów do mocowania pieca (będzie rzeźba). Zbiorniczek spryskiwaczy (stadardowy) wydaje się być identyczny jak w Golfie (oglądałem zdjęcia tych ze sroki i golfa na allegro), a więc tem mniejszy powinien pasować.


Myślę, że zbiorniki są takie same i VW nie opłacałoby się zmieniać technologię produkcji dla Scirocco. Wejdź pod samochód i zajrzyj czy masz uchwyty na pompkę :) Otworami bym się nie przejmował (chociaż podejrzewam , że są fabrycznie zrobione - taka sama historia jak ze zbiornikiem). Zawsze można zrobić otwór samemu.

pschemo pisze:Co prawda Webasto i Eberspecher mają dedykowane zestawy do sroki (cena okolo 7k - 8k), ale to są piece analogowe, które nie łączą się systemem CAN auta (zwłaszcza webasto jest zastanawiające - czemu nie wkłądają cyfrowego termo top V?). Trzeba dokładać szpecący deskę zegar i IPCU. Co ciekawe obie firmy montują piece do LEWEJ podłużnicy i "wkłuwają" się do układu chłodzenia w okolicach skrzyni biegów.


Montują po lewej bo nie zmieniają zbiornika spryskiwaczy - bez tego nie byłoby miejsca na montaż pieca.

pschemo pisze:Zapomniałem Cię zapytać: jaki masz akumulator i jak on znosi obciążenie wabasto? W moim siedzi 60Ah. Ale np. w pasatach B6 które z fabryki wyjechały z webasto pod lewym poszyciem bagażnika siedzi dodatkowy (drugi) akumulator koło 50-60Ah.


Mój fabryczny aku padł po 2 latach. Przed montażem webasto wymieniłem go na jakiś 75 ah. Nie pamiętam jakiej firmy.
Co do obciążenia to trzeba uważać aby robić dłuższe przebiegi po odpaleniu pieca.


Co do montażu w Scirocco obawiałbym się jedynie wyprofilowania zderzaka przedniego - czy jest w nim wystarczająco miejsca na filterek powietrza do Webasto, który nieco wystaje poza obrys pieca - ale to też da się "wyrzeźbić". Moim skromnym zdaniem bierz się do pracy :) Będzie działać.
Offline

pschemo

Nieśmiały

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 06 gru 2012, 18:34
  • Online: 17s
  • Auto: VW Scirocco Mk3 DSG
  • Silnik: 2.0 TSI 200 KM CAWB
  • Lokalizacja: Polska Gdynia

Re: Problemy z montażem webasto

Post15 gru 2012, 01:53

Arek_VI pisze:
pschemo pisze:Dzięki na odpowiedzi!!!

1. Arek pisałeś o czerpaku paliwa w zbiorniku. Czy możesz to rozwinąć? Jakie części trzeba kupić i jakie mają numery? Czy na wierzchu zbiornika jest dodatkowy króciec do podłączenia przewodu do pieca?


Sam czerpak nie istnieje jako odrębna część. Musisz znaleźć pompę paliwa Webasto wraz z kompletem króćców. Czerpak jest na rurce paliwowej wejścia pompy. Montuje się go na króćcach w obudowie pompy paliwa samochodu. Aby można było wprowadzić czerpak do wnętrza obudowy pompy trzeba zmienić kapę przykrywającą na oznaczoną numerem: 1K0 971 839 F (koszt ok. 12,00 zł).

DOPISANE:

Znalazłem tę pompę z dodatkami. Jest ich jak na lekarstwo. Ale co za pech :banghead: - jakiś magik urwał złączkę
na wyjściu z pompy w stronę pieca. Coś musze wykombinować. Czy wiesz może czy wszystkie złączki są takie
same w całym układzie paliwowym? Jesli tak to użyłbym wężyka z złączką na wejściu do pieca (występuje chyba
jako oddzielna część).


pschemo pisze:2. Jaki jest numer przewodu paliwowego na odcinku zbiornik - pompa paliwa?

Nie ma odrębnej części. Występuje w komplecie z pompą paliwa Webasto.
Za pompą do komory silnika występują trzy odcinki rur paliwowych. Ich koszt to ok. 500,00 zł. Ja zastosowałem od pompy paliwa rurkę ori od Webasto i dopiero w komorze silnika łączyłem z ori rurką paliwową. Nie mogę znaleźć w tej chwili numeru części.


DOPISANE:

Czy dobrze rozumiem, że "trzy odcinki rur paliwowych" to trzy osobne rurki na trasie zbiornik - komora silnika (dwie
do silnika i trzecia do pieca). Ten komplet 3 rurek powinien za jedyne 500 zł zastąpić 2 stadardowe rurki?
Gdzie zanleźć alternatywę w postaci rurki ori od webasto? W serwisie webasto? Oni to mają pod konkretne auto?
Ze złączkami takimi jak w VW? Także tylko wetknać, zatrzasnąć i zrobione?
Możesz mi podać jakiś numer wg webasto ori i numer ori VW w komorze silnika jak do Golfa GTI?



pschemo pisze:3. Jaki jest numer przewodu na odcinku pompa paliwa - webasto? Jakieś mocowania do tego potrzeba? Jakie mają numery? czy przewód paliwowy webasto biegnie razem z przewodem zasilającym silnik (i powrotnym)? W komorze silnika którędy biegnie dalej?


Polecam program ETKA. Przewód paliwowy biegnie w komorze silnika do złączek paliwowych za zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodniczego a następnie w kanale płyty podwozia do pompy paliwa Webasto. Dokadnie jak napisałeś - dodatkowy przewód paliwowy Webasto biegnie razem z przewodem paliwowym i odpowietrzającym - dlatego jest taki drogi bo trzeba wymieniać cały element. Jak tego nie zrobiłem jak pisałem wyżej. Tak jak ja robią serwisy Webasto ;)

DOPISANE:

Czyli resumująć: przewód do zasilania paliwem pieca składa się z 3 "etapów". Pierwszy to czerpak + pompka +
kawałek przewodu za pompką (jakieś 10 cm). Drugi biegnie od tego 10-cio centymetrowego aż do komory
silnika. Trzeci w komorze silnika już do samego pieca. Dobrze kumam?
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Problemy z montażem webasto

Post16 gru 2012, 20:35

pschemo pisze:
Czyli resumująć: przewód do zasilania paliwem pieca składa się z 3 "etapów". Pierwszy to czerpak + pompka +
kawałek przewodu za pompką (jakieś 10 cm). Drugi biegnie od tego 10-cio centymetrowego aż do komory
silnika. Trzeci w komorze silnika już do samego pieca. Dobrze kumam?


Dokładnie tak jak napisałeś. Ja zrobiłem tak, że użyłem pomiędzy pompką a komorą silnika przewód paliwowy z Webasto z gumowymi złączkami i zaciskami. Dopiero w komorze silnika jest ori rurka do pieca. Wszystko działa idealnie.

PS. Przyjrzałem się dzisiaj zderzakowi Scirocco i chyba będzie problem ze zmieszczeniem filtra powietrza od pieca. W Golfie zderzak w tym miejscu jest dużo bardziej wypukły a pompka i tak mieści się na styk. Przewiduję rzeźbienie w kierunku kawałka elastycznej rurki. Innych problemów nie widzę :)
Offline

pschemo

Nieśmiały

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 06 gru 2012, 18:34
  • Online: 17s
  • Auto: VW Scirocco Mk3 DSG
  • Silnik: 2.0 TSI 200 KM CAWB
  • Lokalizacja: Polska Gdynia

Re: Problemy z montażem webasto

Post16 gru 2012, 21:26

Ze zderzakiem się zobaczy jak się zdejmie ;)


Wpełzłem pod auto i stwierdziłem, że hak do mocowania pompki paliwa na baku jest! Tak więc problem odpada.

Włożyłem też łapę pod podłużnicę od strony silnika i wymacałem tam coś ..... jakby śrubę do mocowania pieca! Tak więc ten problem też chyba odpada. Dokładnie się okaże po zdjęciu zderzaka.

Arek, sorrki ale chyba nie dojrzałeś w moim poprzednim post'cie kliku pytań (trochę się zamieszało). Wklejam tutaj, jeśli możesz to odpowiedz:

1.

Znalazłem tę pompę paliwa z dodatkami. Jest ich jak na lekarstwo. Ale co za pech - jakiś magik urwał złączkę
na wyjściu z pompy w stronę pieca :banghead: . Coś musze wykombinować. Czy wiesz może czy wszystkie złączki są takie same w całym układzie paliwowym webasto? Jesli tak to użyłbym wężyka z złączką na wejściu do pieca (występuje chyba jako oddzielna część - jest na nim numerek 1T0 201 418C).

2.


Twoje zdanie z poprzedniego posta: Za pompą do komory silnika występują trzy odcinki rur paliwowych. Ich koszt to ok. 500,00 zł. Ja zastosowałem od pompy paliwa rurkę ori od Webasto i dopiero w komorze silnika łączyłem z ori rurką paliwową. Nie mogę znaleźć w tej chwili numeru części.


Moje pytanie:

Czy dobrze rozumiem, że "trzy odcinki rur paliwowych" to trzy osobne rurki na trasie zbiornik - komora silnika (do silnika, odpowietrzenie i trzecia do pieca). Ten komplet 3 rurek powinien za jedyne 500 zł zastąpić 2 stadardowe rurki?
Gdzie zanleźć alternatywę w postaci rurki ori od webasto? W serwisie webasto? Oni to mają pod konkretne auto?
Ze złączkami takimi jak w VW? Także tylko wetknać, zatrzasnąć i zrobione?
Możesz mi podać jakiś numer wg webasto ori i numer odcinka ori VW w komorze silnika jak do Golfa GTI?

Mógłbyś się wypowiedzieć?




Co ciekawe podczas pobytu pod samochodem zauważyłem, że w uchwytach do przewodów paliwa do silnika i odpowietrzenia (białe plastiki, które mocuję przewody do płyty podłogowej) są dodatkowe miejsca na wciśnięcie przewodu do piecyka.

Jestem na etapie takim, że kupiłem w necie trochę drobiazgów (wtyczki, itp) i czekam na dostawę. Do kupienia zostały przewody paliwowe oraz wodne. Reszta już jest. Muszę też rozwiązać problem ułamanej złączki przy pompce paliwa. I będzie można montować i rozpalać w piecu....
Offline

pschemo

Nieśmiały

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 06 gru 2012, 18:34
  • Online: 17s
  • Auto: VW Scirocco Mk3 DSG
  • Silnik: 2.0 TSI 200 KM CAWB
  • Lokalizacja: Polska Gdynia

Re: Problemy z montażem webasto

Post16 gru 2012, 21:44

Dopiero zuważyłem, że napisałeś "użyłem pomiędzy pompką a komorą silnika przewód paliwowy z Webasto z gumowymi złączkami i zaciskami", czyli webasto nie oferuje złączek wg wzoru VW. W tej sytuacji jak przypuszczam nie jest problemem moja ułamna złączka na wyjściu z pompki bo i tak jeśli założę przeowód od webasto to pompkę i przewód ori od webasto połączę gumową rurką większej średnicy i cybantami?

Trochę się boję takiego rozwiązania przy benzynie (diesel jest pod tym względem bezpieczeniejszy). Nie wiem czy nie pójdę w oryginał. Musze to zobaczyć w realu i pomyśleć. Z drugiej strony 5 stówek trochę żal... :?

W związku z powyższym czy możesz mi podać:
- namiar na przewód ori od webasto (oni to na metry sprzedają? czy jeszcze inaczej?) Serwis webasto mam gdzieś w okolicy tylko o co pytać.
- namiar na przewód ori VW w komorze silnika jak do GTI
- namiar na nieszczęsny pakiet przewodów ori VV jak do GTI pod płyta podłogową za jedyne 500 zł

I jeszcze jeden szczegół: podałeś mi namiar na 3 gumowe węże do modyfikacji układu chłodzenia i 1 metelowy przewód do tego układu. Pytanie, czy w tym uwzględniłeś przewody, które bezpośrednio łączą się z piecem czy też założyłeś, że to już mam razem z piecem (na allegro często to razem sprzedają) Przy piecu mam pakiet 3 gumowych węży o numerze 1K0 819 350 F. Są to trzy węże ale w kilku miejscach zwulkanizowane w całość (jedna część).
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Problemy z montażem webasto

Post16 gru 2012, 22:04

pschemo pisze:Dopiero zuważyłem, że napisałeś "użyłem pomiędzy pompką a komorą silnika przewód paliwowy z Webasto z gumowymi złączkami i zaciskami", czyli webasto nie oferuje złączek wg wzoru VW. W tej sytuacji jak przypuszczam nie jest problemem moja ułamna złączka na wyjściu z pompki bo i tak jeśli założę przeowód od webasto to pompkę i przewód ori od webasto połączę gumową rurką większej średnicy i cybantami?

Trochę się boję takiego rozwiązania przy benzynie (diesel jest pod tym względem bezpieczeniejszy). Nie wiem czy nie pójdę w oryginał. Musze to zobaczyć w realu i pomyśleć. Z drugiej strony 5 stówek trochę żal... :?


Nie ma się czego bać. To jest ori rozwiązanie Webasto. Tam nie płynia struga paliwa ale "kropelki" z pompki membranowej. Nie przesadzaj z obawami ;)

pschemo pisze:W związku z powyższym czy możesz mi podać:
- namiar na przewód ori od webasto (oni to na metry sprzedają? czy jeszcze inaczej?) Serwis webasto mam gdzieś w okolicy tylko o co pytać.
- namiar na przewód ori VW w komorze silnika jak do GTI
- namiar na nieszczęsny pakiet przewodów ori VV jak do GTI pod płyta podłogową za jedyne 500 zł


Rurki do Webasto: http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=195961. Każdy serwis Webasto Ci je sprzeda.
W komorze silnika jest przewód 1T0 201 418C - ten powinien być przy piecu, potem idzie 1K0 201 418 H.
Zestaw przewodów paliwowych (do wymiany w kanale) to 1K0 200 059 BC (do 04.11.2012) lub 1K0 200 059 BP (od 04.11.2012 ).
W ETCE nie widzę zróźnicowania tych elementów dla GTI.

pschemo pisze:I jeszcze jeden szczegół: podałeś mi namiar na 3 gumowe węże do modyfikacji układu chłodzenia i 1 metelowy przewód do tego układu. Pytanie, czy w tym uwzględniłeś przewody, które bezpośrednio łączą się z piecem czy też założyłeś, że to już mam razem z piecem (na allegro często to razem sprzedają) Przy piecu mam pakiet 3 gumowych węży o numerze 1K0 819 350 F. Są to trzy węże ale w kilku miejscach zwulkanizowane w całość (jedna część).


Przewidziałem, że węże przy piecu posiadasz. Tak więc według ETKI potrzebujesz te co napisałem oraz odpowiednią ilość opasek zaciskowych.

Sugeruję sprawdzić w ASO jakie opaski potrzebujesz do swoich węży. Nie chcę popełnić błędu :)
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Problemy z montażem webasto

Post16 gru 2012, 22:15

pschemo pisze:
Co ciekawe podczas pobytu pod samochodem zauważyłem, że w uchwytach do przewodów paliwa do silnika i odpowietrzenia (białe plastiki, które mocuję przewody do płyty podłogowej) są dodatkowe miejsca na wciśnięcie przewodu do piecyka.

..


Też mnie to zainteresowało - na tyle nawet , że wcisnąłem tam rurkę paliwową ori od Webasto a nie dałem zarobić VW 300,00 zł za wymianę wszystkich linii paliwowych do zbiornika.
Offline

pschemo

Nieśmiały

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 06 gru 2012, 18:34
  • Online: 17s
  • Auto: VW Scirocco Mk3 DSG
  • Silnik: 2.0 TSI 200 KM CAWB
  • Lokalizacja: Polska Gdynia

Re: Problemy z montażem webasto

Post17 gru 2012, 20:28

Dzięki Arek za wyjaśnienia i cierpliwość!

Czy mógłbyś jeszcze napisać jak podłączyć pod prąd dodatkowy bezpieczenik w skrzynce bezpiecznikowej w komorze silnika (zasilanie pieca)? Jak zaglądam w puste miejsce bezpieczenika SB11 to widać tam blaszki kontakty, które stykać się mają z nóżkami bezpiecznika. Trzeba tam coś dołożyć aby w blaszcze zawitał prąd?
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Problemy z montażem webasto

Post17 gru 2012, 22:40

Nie sadze abyś miał na tej pozycji komplet blaszek. Musisz dołożyć przewód serwisowy nr 000979025EA, którym "uzupelnisz" podstawę bezpiecznika i masz zasilanie pieca.
Offline

pschemo

Nieśmiały

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 06 gru 2012, 18:34
  • Online: 17s
  • Auto: VW Scirocco Mk3 DSG
  • Silnik: 2.0 TSI 200 KM CAWB
  • Lokalizacja: Polska Gdynia

Re: Problemy z montażem webasto

Post02 sty 2013, 15:45

Kilka dni temu zrobiłem próbę generalną, tzn. podłączyłem piec pod Cany (nie montując go na razie w aucie), podłączyłem pompkę paliwa, zasilanie, podałem benzynę, do auta włożyłem panel klimy z przyciskiem webasto, piec "podłączyłem" pod kubeł z wodą, całość zakodowałem i wszystko ruszyło jak należy! Kubeł wody sie zagrzał, piec wysterował wentylator klimy. Teraz został montaż wszystkiego w aucie. Zamówiłem w ASO węże, rury, przewody paliwowe, zbiorniczek spryskiwaczy, obejmy, śruby i inne drobiazgi, ale muszę trochę poczekać - niektóre części będą szły z Niemiec, a jest przełom roku i wszystko zwolniło.

Do rozstrzygnięcia została kwestia anteny telestartu. Chciałbym wymienić rekina na dachu na triplexa (FM, GPS, GSM, Webasto). Mam rekina, który obsługuje tylko AM/FM (mam RCD510). W aucie dołożone mam GSM w pełnej wersji z rSAP. GSM mam podłączone do akcesoryjnej wewnętrzenj anteny - działa dobrze ale w kompie permamentnie jest irytujący błąd "brak anteny". Chciałbym temat załatwić porządnie i definitywnie otwierając sobie drogę do montażu być może w przyszłości navi rns510.

Arek, w związku z tym pytanie:
1. co trzeba wymienić oprócz samej anteny, wspominałeś o zwrotnicy antenowej?
2. Triplexy są rozmaite, ja mam takiego z wtyczkami bordo (GSM), niebieska (GPS) i brąz (weasto) 3C0 035 507 P? Gdzie w tym jest FM? Będzie to 3C0 035 507 P pasować? Czy właśnie wtyczka brąz ma iśc do zwrotnicy i stamtąd rozdzieli się na FM i telestrat?
3. Do rcd510 wchodzą 2 kable antenowe FM (białe wtyki) bo ponoć w rekinie są dwie anteny fm, a RCD510 ma dwa tunery. W związku z tym czy ze zwrotnicy wychodzą 2 kable FM?
Offline

1 6 D

VIP

  • Posty: 524
  • Rejestracja: 25 lis 2012, 14:31
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Online: 34d 18h 29m 3s
  • Pochwały: 31
  • Auto: Scirocco+Golf
  • Silnik: SB+CBDB
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: Problemy z montażem webasto

Post02 sty 2013, 16:30

Scirocco przy RCD510 ma anteny w szybach bocznych, chyba że to opcja była taka, nie mam telefonu ani webasta w swoim i rekinek jest pusty w moim przypadku.
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Problemy z montażem webasto

Post02 sty 2013, 19:26

pschemo pisze: W aucie dołożone mam GSM w pełnej wersji z rSAP. GSM mam podłączone do akcesoryjnej wewnętrzenj anteny - działa dobrze ale w kompie permamentnie jest irytujący błąd "brak anteny". Chciałbym temat załatwić porządnie i definitywnie otwierając sobie drogę do montażu być może w przyszłości navi rns510.


W module telefonu odznaczasz bit odpowiedzialny za diagnostykę anteny.

pschemo pisze:
Arek, w związku z tym pytanie:
1. co trzeba wymienić oprócz samej anteny, wspominałeś o zwrotnicy antenowej?


Ta zwrotnica to 1K0 963 585. Podłączasz do niej sterownik Telestarta i GSM (no i jeśli chcesz jeszczed Navi to osobny długi przewód do nawigacji) . Z triplexa idzie jeden przewód do Navi. Są w tej chwili dwa na Allegro.
pschemo pisze:
2. Triplexy są rozmaite, ja mam takiego z wtyczkami bordo (GSM), niebieska (GPS) i brąz (weasto) 3C0 035 507 P? Gdzie w tym jest FM? Będzie to 3C0 035 507 P pasować? Czy właśnie wtyczka brąz ma iśc do zwrotnicy i stamtąd rozdzieli się na FM i telestrat?

Zobacz opisy na wskazanej powyżej zwrotnicy. FM i AM masz w szybie a nie w Triplexie.

pschemo pisze:
3. Do rcd510 wchodzą 2 kable antenowe FM (białe wtyki) bo ponoć w rekinie są dwie anteny fm, a RCD510 ma dwa tunery. W związku z tym czy ze zwrotnicy wychodzą 2 kable FM?


W rekinie nie ma FM ani AM ( są w tylnej szybie) - ludzie chyba mylą funkcjonalność anteny z kodami PR występującymi w ETCE. Po prostu tak jest oznaczana, gdyż trudno sobie wyobrazić samochód z GSM, Navi i Webasto i bez radia :)
Offline

pschemo

Nieśmiały

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 06 gru 2012, 18:34
  • Online: 17s
  • Auto: VW Scirocco Mk3 DSG
  • Silnik: 2.0 TSI 200 KM CAWB
  • Lokalizacja: Polska Gdynia

Re: Problemy z montażem webasto

Post02 sty 2013, 19:39

Ta zwrotonica jest potrzebna nawet wtedy, gdy z triplexa wychodzą 3 osobne kabelki (GSM/GPS/Webasto)?
Np. tutaj jest taka antenka z trzema niezależymi wyjściami:

http://www.carsystems.pl/shark-triplex- ... ,id17.html
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Problemy z montażem webasto

Post02 sty 2013, 19:44

Mój błąd, przepraszam. W Triplexie już jest zawarta zwrotnica. W pojedynczym Sharku dla GSM-a stosuje się zwrotnicę dla podłączenia Telestartu.
Offline

pschemo

Nieśmiały

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 06 gru 2012, 18:34
  • Online: 17s
  • Auto: VW Scirocco Mk3 DSG
  • Silnik: 2.0 TSI 200 KM CAWB
  • Lokalizacja: Polska Gdynia

Re: Problemy z montażem webasto

Post02 sty 2013, 19:54

Dzięki koledzy na info. 16D i Arek zaskoczyliście mnie z tymi antenami w szybie i atrapą na dachu. :o Rzeczywiście są na szybach tylnych bocznych takie paski i nawet zastanawiałem sie po co to jest. Miałem jakiś czas temu Audi A6 avant i też miał z tyłu takie paski na szybach, a na dachu antenę typu jamnik. Auto miało tylko radio bez navi, webasto itp. Razu pewnego antena na dachu się zepsuła i bez niej radio nie działało (musiałem ją wymienić). Tak więc w tym wypadku nie była to atrapa. W takim razie ciekawe po co były te paski na szybach w audi.
Offline

pschemo

Nieśmiały

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 06 gru 2012, 18:34
  • Online: 17s
  • Auto: VW Scirocco Mk3 DSG
  • Silnik: 2.0 TSI 200 KM CAWB
  • Lokalizacja: Polska Gdynia

Re: Problemy z montażem webasto

Post02 sty 2013, 20:03

16D, a nie masz w tym Scirocco (po kodzie silnika jak zrozumiałem to TDI) dogrzewacza? Łatwo można by go ogrzewanie postojowe rozbudować.
Offline

1 6 D

VIP

  • Posty: 524
  • Rejestracja: 25 lis 2012, 14:31
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Online: 34d 18h 29m 3s
  • Pochwały: 31
  • Auto: Scirocco+Golf
  • Silnik: SB+CBDB
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: Problemy z montażem webasto

Post02 sty 2013, 21:16

Mam TDI ale nie mam ani elektrycznego dogrzewania, ani takiego jak Tourany spalinowego.
Offline

pschemo

Nieśmiały

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 06 gru 2012, 18:34
  • Online: 17s
  • Auto: VW Scirocco Mk3 DSG
  • Silnik: 2.0 TSI 200 KM CAWB
  • Lokalizacja: Polska Gdynia

Re: Problemy z montażem webasto

Post14 sty 2013, 22:12

Z braku czasu webasto wciąż nie jest zamontowane :(

Arek, mam dwa pytania:
1) pompka paliwa ma dwa kable, żólty i czarny. Który podłączyć do pieca i a który do masy? Jak robiłem wyżej opisana próbę, to działało i tak i tak, ale jak na czarnym był + (piec) to jakby lepiej. Byłem w ASO żeby to sprowadzić, ale nie mogli tego znaleźć.
2) gdzieś w necie znalazłem, że w instalacji czasem jest "bezpiecznik PRZEKAŹNIKA działania ogrzewania postojowego". O jaki przekaźnik chodzi? Z tego co skumałem, to są wersje z i bez przekaźnika. Dotychczas myślałem, że piec ma być podłączony na stałe do +. Gdzieś wyżej wspomniałeś coś w rodzaju, "że Twoja instalacja nie jest ukończona bo brakuje przekaźnika".

Pomożesz?
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Problemy z montażem webasto

Post14 sty 2013, 22:35

pschemo pisze:
1) pompka paliwa ma dwa kable, żólty i czarny. Który podłączyć do pieca i a który do masy? Jak robiłem wyżej opisana próbę, to działało i tak i tak, ale jak na czarnym był + (piec) to jakby lepiej. Byłem w ASO żeby to sprowadzić, ale nie mogli tego znaleźć.


Oryginalnie pompka powinna mieć przewody zielono/czerwony (zacisk nr 2), który idzie do pinu 5 złącza 8 pinowego pieca i brązowy (zacisk nr 1), który idzie do masy. Nie pamiętam jakie były kolory w mojej pompce. Może spradź czy są umieszczone numery na pinach pompki.

pschemo pisze:2) gdzieś w necie znalazłem, że w instalacji czasem jest "bezpiecznik PRZEKAŹNIKA działania ogrzewania postojowego". O jaki przekaźnik chodzi? Z tego co skumałem, to są wersje z i bez przekaźnika. Dotychczas myślałem, że piec ma być podłączony na stałe do +. Gdzieś wyżej wspomniałeś coś w rodzaju, "że Twoja instalacja nie jest ukończona bo brakuje przekaźnika".


Zabezpieczeniem pieca jest bezpiecznik SB11 w skrzynce głównej w komorze silnika. Zasilanie podłączone jest na stałe. Pisząc o przekaźniku miałem na myśli sterowanie wentylatora. U siebie muszę go dołożyć bo nie włącza mi się nagrzewanie wnętrza.
Offline

pschemo

Nieśmiały

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 06 gru 2012, 18:34
  • Online: 17s
  • Auto: VW Scirocco Mk3 DSG
  • Silnik: 2.0 TSI 200 KM CAWB
  • Lokalizacja: Polska Gdynia

Re: Problemy z montażem webasto

Post15 sty 2013, 21:47

Moja pompka ma oryginalne kable i wtyk, ale nie do końca wiadomo od czego oryginalne. :D Podobno golf 5 z 2008 r.

W mojej żółty kabel jest na pinie 1, a czarny na 2. Odnosząc to do tego co napisałeś, wypada że czarny to plus, a zółty masa. Czyli dobrze mi się wydawało, że jak tak podłączyłem, to szybciej benzyna wypychała powietrze z węża.
Offline

pschemo

Nieśmiały

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 06 gru 2012, 18:34
  • Online: 17s
  • Auto: VW Scirocco Mk3 DSG
  • Silnik: 2.0 TSI 200 KM CAWB
  • Lokalizacja: Polska Gdynia

Re: Problemy z montażem webasto

Post24 sty 2013, 19:11

Cześć,

Zrobiłem już (właściwie to dopiero) instalację wewnątrza kabiny. Na dachu już jest rekin triflex, przewody do pompy paliwa doprowadzone. Teraz wejde w komorę silnika.

Arek pytanie: podałeś mi numerek przewodu serwisowego 000979025EA, który ma doprowadzić prąd do bezpiecznika sb 11 30A w skrzynce pod maską. Czy to na pewno to? Pytam bo zamówiłem ten numrek i przyszedł kabel z dwoma konektorami takimi samymi jak np. we wtyczce 8 pin w piecu webasto albo wtyczce do pompki paliwa. Kabel to na oko jakieś 0,75 mm2 , no może 1,0 mm2, a kable do pieca to 2,5 mm2 i znacznie większe konektory. Mógłbyś sprawdzić czy nie zaszła pomyłka? Nie wiem jak to ma wyglądać bo nie rozbierałem jeszcze tej skrzynki pod maską, ale wyobrażałem to sobie raczej jako blaszki podstawy pod bezpiecznik.
Offline

pschemo

Nieśmiały

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 06 gru 2012, 18:34
  • Online: 17s
  • Auto: VW Scirocco Mk3 DSG
  • Silnik: 2.0 TSI 200 KM CAWB
  • Lokalizacja: Polska Gdynia

Re: Problemy z montażem webasto

Post16 lut 2013, 12:12

ZROBIONE! :pub: :pub: :pub: :pub: :pub: :pub: :pub: :pub:

Zamontowałem całość instalacji do auta i wszystko działa rewelacyjnie.

Jedyny problem jaki wynikł w trakcie montażu polegał na tym, że nowy mniejszy zbiorniczek płynu do spryskiwaczy nie pasował do reflektora scirocco. Zbiorniczek idealnie pasował do podłużnicy, błotnika, pieca i wszystkiego na około, ale reflektor sirocco był nieco bardziej rozbudowany u dołu niż w golfie (jakieś 2 cm), zwłaszcza przetwornica ksenonów wchodziła w kolizję ze zbiorniczkiem. Ponieważ zbiorniczków pod scirocco nie ma i nigdy nie było, jedynym wyjściem była opalarka elektryczna, lekkie przygrzanie zbiorniczka od góry i jego uformowanie na gorąco pod kształt reflektora.

Ciekawostka ujawniła się również taka, że w przypadku silnika CAWB w połączeniu z DSG, nie trzeba wymieniać 2 węży (właściwie zestawów węży) które według etki wymienić trzeba. Chodzi mi o te, które na pomocą szybkozłączek łączone są na grodzi z wejściami do nagrzewnicy. Jeden z nich po prostu wystarczy skrócić (ten ori pod webasto jest po prostu krótszy jakieś 10 cm). Drugi z kolei różni się jedynie trójnikiem (bez webasto trójnik ma kształt litery Y, pod webasto kształt litery T). Różnica wynika z tego, że panowie inżynierowie obawiali się, że ten z Y będzie się tarł z wężem, który przy webasto musi być dołożony i zastosowali trójnik T. Obawy były słuszne, ale można sobie z nimi poradzić przekręcając cybanty na wężach (jeśli coś by się tarło to właśnie „wąsy” cybantów, za które łapie się przy ich montażu i demontażu). Ja włożyłem węże nowe ori pod webasto, bo miałem je już kupione, ale gdybym wiedział wcześniej o tych organoleptycznych spostrzeżeniach to bym wykorzystał węże istniejące. Oszczędność byłaby rzędu 220 zł.

Arek, OGROMNE dzięki za pomoc. :!: :D :D Bez Twoich wyjaśnień pewnie bym nie zaatakował tego problemu.

Któryś z kolegów prosił mnie o zrobienie zdjęć i tutoriala. Zrobiłem trochę zdjęć przy montażu i wrzucę je forum w wolnej chwili wraz z opisem. Dla wszystkich zainteresowanych: montaż nie jest szczególnie trudny, elementy pasują do siebie jak klocki (z wyjątkiem tego zbiorniczka w przypadku scirocco), jedno wynika z drugiego i wystarczy pomyśleć, jednak sporo auta trzeba rozebrać i trzeba mieć na to sporo czasu oraz warsztat z podnośnikiem albo kanałem. Bardzo doświadczonemu i dokładnemu mechanikowi, robiącemu tylko w autach grupy VW, montaż z moją pomocą zajął koło 10h (nie licząc mojej samodzielnej roboty we wnętrzu kabiny polegającej na rozebraniu podsufitki, boczków, progów, części deski i montażu anteny dachowej oraz kabli)

Pozdrawiam wszystkich
Pschemo
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Problemy z montażem webasto

Post16 lut 2013, 12:57

Gratulacje :) Pierwsze Scirocco z Webasto w Polsce - może i na świecie ? :)
Offline

Matmd

Nowicjusz

  • Posty: 17
  • Rejestracja: 29 cze 2015, 10:28
  • Online: 6h 6m 13s
  • Auto: Vw golf 6
  • Silnik: 1.6 8v BSE
  • Lokalizacja: Malopolska

Re: Montaż webasto

Post23 lip 2015, 08:14

Witam!
Ja również przymierzam się pomału do montażu ogrzewania postojowego- jedyne co mnie powstrzymuje to jednak wygórowana cena np w serwisie WEBASTO, dlatego pewnie będę się starał zrobić to chałupniczym sposobem przy użyciu używanych części zamiennych, ale jednak znacznie mniejszym kosztem. Pierwszym problem jest znalezienie pasujących do modelu i sprawnych części.
Pytanie do forumowiczów, może ktoś ma kompletne używane dla Golfa VI 1.6 benzyna? :D
Czy jeżeli mam podstawowe MFA (pokazuje tylko spalanie, temperature, trase, predkosc itd) oraz zwykły climatic bez przycisku webasto (chociaż to podobno wystarczy zostawiać wiatrak na 2 np) to czy jest w ogóle możliwość montażu Webasto po CAN? (jak rozumiem Thermo Top V) czy trzeba szukać starego analogowego? Jak to można sprawdzić? Tylko podpięcie pod VCDS. Sam nie mam, a zanim pojadę już do jakiegoś znajomego mechanika to chciałbym wiedzieć czy warto w ogóle jechać.
Dodam że wersja wyposażenie to niestety Comfortline- ale nie dało się znaleźć z tym silnikiem nic lepszego.
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Montaż webasto

Post24 lip 2015, 13:21

Webasto w naszych Golfach pracuje tylko po Can. MFA do pracy nie jest potrzebne. Odpalane będzie z pilota lub ręcznie z panelu Climatic.
PoprzedniaNastępna

Wróć do Retrofitting

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości