Dzisiaj jest 25 kwie 2024, 19:06


Dołożenie MFA

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Doposażenie samochodu, wymiana na nowsze elementy/systemy, montaż asystentów (Park Assist, Light Assis, ACC, itp.) – czyli wszelkie modyfikacje wpływające na polepszenie funkcjonalności).

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

seba

Stały Bywalec

  • Posty: 371
  • Rejestracja: 20 kwie 2012, 11:49
  • Online: 43d 15h 2m 55s
  • Pochwały: 16
  • Auto: VW Golf 7 FL
  • Silnik: 1.4 TSI 150KM CZDA
  • Lokalizacja: Wielkopolskie

Re: dołożenie mfa

Post23 lis 2013, 22:11

gnabas pisze:Wiem, że początek 5N0 to liczniki z Tiguana a 5M0 to z jakiego auta z Jetty?

Golf Plus
Offline
Awatar użytkownika

Baster

VIP

  • Posty: 1228
  • Rejestracja: 07 kwie 2013, 14:15
  • Lokalizacja: RIMBO SZWECJA
  • Online: 90d 14h 52s
  • Pochwały: 19
  • Auto: VW Golf 6 +TOUAREG
  • Silnik: 2.0 CBB GTD + 4.2 V8
  • Lokalizacja: SZWECJA

Re: dołożenie mfa

Post24 lis 2013, 13:26

Szukałem i szukałem i znalazłem informację ze licznik z Scirrocco 5N0 920 883 A ma język polski w MENU.
Do tego znalazłem zegary wyskalowane na 300 km/h i niebieskie wskazówki :D
Baster
Offline

gnabas

Sympatyk

  • Posty: 55
  • Rejestracja: 29 maja 2013, 10:17
  • Online: 1d 20h 13m 37s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI BlueMotion
  • Lokalizacja: Dolnoslaskie

Re: dołożenie mfa

Post24 lis 2013, 15:19

blaster to chyba jakieś dwie wersje były no bo tak jak widzisz te które ja kupiłem są wyskalowane na 280 km/h i maja czerwone wskazówki :)

jak aukcja nie jest jeszcze w archiwum to Masz tam numer telefonu do gościa ewentualnie podaję tutaj ;) 508 512 999 zadzwoń i popytaj ja jak rozmawiałem z człowiekiem to mówił, że dostają te cześć z aut po testowych z VW z Niemiec może jeszcze będzie miał coś w tym stylu niedługo :)

tak dla ciekawostki te same zegary na zakupowej zatoce http://www.ebay.pl/itm/VW-SCIROCCO-Komb ... 27da158455 kosztowały od tego samego sprzedawcy więc mi udało sie trochę zaoszczędzić ;)

PS. dzięki za info o języku :)
Offline
Awatar użytkownika

Baster

VIP

  • Posty: 1228
  • Rejestracja: 07 kwie 2013, 14:15
  • Lokalizacja: RIMBO SZWECJA
  • Online: 90d 14h 52s
  • Pochwały: 19
  • Auto: VW Golf 6 +TOUAREG
  • Silnik: 2.0 CBB GTD + 4.2 V8
  • Lokalizacja: SZWECJA

Re: dołożenie mfa

Post24 lis 2013, 15:49

gnabas ja pisze o zegarach 5N0 920 883 A
A Ty piszesz o zegarach 1K8 920 883 A

-- 24 lis 2013, 16:56 --

Przesyłam zdjęcia zegarów dla jasności.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Baster
Offline

gnabas

Sympatyk

  • Posty: 55
  • Rejestracja: 29 maja 2013, 10:17
  • Online: 1d 20h 13m 37s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI BlueMotion
  • Lokalizacja: Dolnoslaskie

Re: dołożenie mfa

Post24 lis 2013, 21:24

No nic jak z tym językiem będzie to dam znać po przeszczepie :) tak jak pisałem Angielski też nie będzie mi przeszkadzał :)
Offline

sebkoch

Stały Bywalec

  • Posty: 337
  • Rejestracja: 14 mar 2012, 12:20
  • Online: 5d 12h 38m 16s
  • Pochwały: 4
  • Auto: Audi S3
  • Silnik: 2.0 TSI DNUE
  • Lokalizacja: SBE

Re: dołożenie mfa

Post24 lis 2013, 23:51

Tak patrzę na ten licznik i się zastanawiam jaki model VW w dieslu może mieć skalę do 300km/h? Chyba, że to jakaś wersja R-line?
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: dołożenie mfa

Post25 lis 2013, 00:00

Z tyłu masz naklejkę scirocco r-line diesel czyli silnik 2.0 170Km.

Szkoda tylko że licznik do 300 a auto jedzie 200 :D
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

gnabas

Sympatyk

  • Posty: 55
  • Rejestracja: 29 maja 2013, 10:17
  • Online: 1d 20h 13m 37s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI BlueMotion
  • Lokalizacja: Dolnoslaskie

Re: dołożenie mfa

Post25 lis 2013, 20:13

Koledzy licznik dotarł.

Arek samo rozebranie licznika jest banalnie proste cztery śrubki odkręcamy z tyły naciskamy delikatnie dwa zatrzaski po bokach licznika i gotowe :) próba przed wymianą w serwisie zrobiona.

Wyjęcie zegarów to też 5min roboty obczaiłem wszystko przy wymianie kierownicy.

Teraz przed wyprawą do serwisu pozostało ostatnie pytanie koledzy zwłaszcza Ci którzy przeprowadzali moda a więc po zdjęciu oryginalnej budowy Scirocco zostają nam bebechy tylko do tarczek zintegrowana jest ta srebrna obwoluta (szczegóły na zdjęciach) i pytanie czy obudowa z golfika wejdzie bez problemu czy trzeba wymieniać tarczki?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

1. jeśli trzeba wymieniać tarczki to jak to zrobić, tutaj myślę i z tego co widzę mniej więcej nie będzie większego problemu tylko...

2. jak zdjąć wskazówki żeby nic nie uszkodzić (pociągnąć do siebie czy jakoś inaczej)

3. czy przekładając tarczki z oryginalnego licznika wskazania będą w porządku?

dzięki za podpowiedzi myślę, że wszystkie wskazówki będą cenne dla wszystkich którzy chcą wymienić licznik w swojej strzale.
Offline
Awatar użytkownika

Baster

VIP

  • Posty: 1228
  • Rejestracja: 07 kwie 2013, 14:15
  • Lokalizacja: RIMBO SZWECJA
  • Online: 90d 14h 52s
  • Pochwały: 19
  • Auto: VW Golf 6 +TOUAREG
  • Silnik: 2.0 CBB GTD + 4.2 V8
  • Lokalizacja: SZWECJA

Re: dołożenie mfa

Post25 lis 2013, 20:34

Wyciąganie wskazówek nie jest polecane. Ślimaczki są bardzo delikatne. Na bank popsujesz :D
Tarczek nie trzeba wymieniać , wystarczy delikatnie ten pierścień usunąć. W jaki sposób nie wiem.
Niżnej masz zdjęcia bez pierścienia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Baster
Offline

1 6 D

VIP

  • Posty: 524
  • Rejestracja: 25 lis 2012, 14:31
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Online: 34d 18h 29m 3s
  • Pochwały: 31
  • Auto: Scirocco+Golf
  • Silnik: SB+CBDB
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: dołożenie mfa

Post25 lis 2013, 20:37

Zapisz se kodowanie pompy ABS, by nie stracić w razie czego.
Offline
Awatar użytkownika

Baster

VIP

  • Posty: 1228
  • Rejestracja: 07 kwie 2013, 14:15
  • Lokalizacja: RIMBO SZWECJA
  • Online: 90d 14h 52s
  • Pochwały: 19
  • Auto: VW Golf 6 +TOUAREG
  • Silnik: 2.0 CBB GTD + 4.2 V8
  • Lokalizacja: SZWECJA

Re: dołożenie mfa

Post25 lis 2013, 20:39

16D na co jeszcze zwrócić uwagę . co zapisać jeszcze ??
Baster
Offline

gnabas

Sympatyk

  • Posty: 55
  • Rejestracja: 29 maja 2013, 10:17
  • Online: 1d 20h 13m 37s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI BlueMotion
  • Lokalizacja: Dolnoslaskie

Re: dołożenie mfa

Post25 lis 2013, 21:32

baster te zdjęcia to z Twojego licznika? Powiem Ci szczerze że jest zespolone razem więc usunięcie samej obwoluty raczej nie wchodzi w grę. Jutro jeszcze sprawdzę w dzień dokładnie.

A może jednak zaryzykować z tarczkami hmmm rozumiem, że trzeba by mocniej pociągnąć wskazówkę żeby ją wyjąć?

16D wymianę/kodowanie będę zlecał w serwisie to pomimo to powinienem zapisać to kodowanie pompy ABS?
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: dołożenie mfa

Post25 lis 2013, 22:04

Zrób próbę i przełóż bebechy do obudowy z Golfa i się przekonasz. Ja nie ruszałbym tarczek bo:

1. Mają inny podział na obwodzie i wskazanie będzie nieprawidłowe.
2. Uwalisz delikatny mechanizm.
Offline

gnabas

Sympatyk

  • Posty: 55
  • Rejestracja: 29 maja 2013, 10:17
  • Online: 1d 20h 13m 37s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI BlueMotion
  • Lokalizacja: Dolnoslaskie

Re: dołożenie mfa

Post25 lis 2013, 22:11

No dobra spróbuje przełożyć obudowy jeśli nie podpasuje będzie to pozostanie już tylko znaleźć tarczki od golfa z podziałką do 280 bo innego rozwiązania nie widzę :)

-- 25 lis 2013, 23:21 --

seba pisze:
seba pisze:Ja mam licznik kolor. z Carsystems, kupowany na początku zeszłego roku i mam pl. język. Wieczorem sprawdzę jaki numer dokładnie.

5M0 920 882 tak mi się zgłasza w VCDS.


seba napisałeś, że kupowałeś zegary od golfa plus w carsystems a one w oryginale mają taką samą traczkę jak zegary z scirocco czy miałeś tą srebrną obwolutę?

Ogólnie jeśli ją miałeś to czy ją usuwałeś itp. opisz jeśli możesz w skrócie jak to było z zegarami z golfa plus.
Offline

seba

Stały Bywalec

  • Posty: 371
  • Rejestracja: 20 kwie 2012, 11:49
  • Online: 43d 15h 2m 55s
  • Pochwały: 16
  • Auto: VW Golf 7 FL
  • Silnik: 1.4 TSI 150KM CZDA
  • Lokalizacja: Wielkopolskie

Re: dołożenie mfa

Post26 lis 2013, 02:40

Najpierw mi przełożyli tarczki z mojego starego licznika ale to była wtopa. Ładną chwilę walczyliśmy z kontrolką przypalonej żarówki, a to była kontrolka od ręcznego :-). Po prostu jest inny układ kontrolek w nowym liczniku. Teraz mam chyba tarczki od passata, bo się uparłem, że nie chcę żadnych do 280 czy tam 300, tylko takie jak miałem do 240 km/h.
Offline
Awatar użytkownika

maartinj

Forumowicz

  • Posty: 562
  • Rejestracja: 06 kwie 2013, 10:42
  • Online: 9d 11h 17m 59s
  • Pochwały: 20
  • Auto: VW
  • Silnik: 2.0 TDI CFGC
  • Lokalizacja: PL

Re: dołożenie mfa

Post26 lis 2013, 07:19

:D :lol: .... to Pan se bedzie tam ujmował kilometrów. Zeby Ci nie powiedzieli " przecież jest cyfrowa predkość, tez da się jeździć =D>
Offline

gnabas

Sympatyk

  • Posty: 55
  • Rejestracja: 29 maja 2013, 10:17
  • Online: 1d 20h 13m 37s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI BlueMotion
  • Lokalizacja: Dolnoslaskie

Re: dołożenie mfa

Post26 lis 2013, 08:59

seba a jak jest z wyjeciem wskazówek chłopaki radzą zeby tego nie robić bo można uwalić ślimak w liczniku to jaki jest patent na bezpieczne zdemontowanie tarczek? No chyba ze taki jak myślimy po prostu z wyczuciem aczkolwiek stanowczo pociągnąć trzeba wskazówki :)

Seba a udało sie w końcu ustawić wszystkie kontrolki jak należy?
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: dołożenie mfa

Post26 lis 2013, 11:35

Gnabas, dobrze piszesz... ja wyjmowałem swoje wskazówki i zwaliłem ślimaki w każdym jednym silniczku... a podobno robiłem to wcześniej i było ok :D Także ostrzegam (osoby bez doświadczenia w tym temacie), jeśli wyjmiecie je, złożycie wszystko do kupy i nie będzie działać żadna wskazówka tzn, że to wina ślimaczków :) Trzeba wtedy ślimaczka otworzyć, włożyć na miejscę sprężynkę i znowu złożyć :)
Offline

seba

Stały Bywalec

  • Posty: 371
  • Rejestracja: 20 kwie 2012, 11:49
  • Online: 43d 15h 2m 55s
  • Pochwały: 16
  • Auto: VW Golf 7 FL
  • Silnik: 1.4 TSI 150KM CZDA
  • Lokalizacja: Wielkopolskie

Re: dołożenie mfa

Post26 lis 2013, 13:52

gnabas pisze:seba a jak jest z wyjeciem wskazówek chłopaki radzą zeby tego nie robić bo można uwalić ślimak w liczniku to jaki jest patent na bezpieczne zdemontowanie tarczek? No chyba ze taki jak myślimy po prostu z wyczuciem aczkolwiek stanowczo pociągnąć trzeba wskazówki :)

Seba a udało sie w końcu ustawić wszystkie kontrolki jak należy?


Wiesz co ja tego nie zmieniałem tylko carsystems'y ale rzeczywiście coś mówili, że trzeba ostrożnie, jak się zna sposób to na pewno nie jest to jakaś rocket science. Co do kontrolek to się nie ustawia, tylko właśnie trzeba tarczki dobrać odpowiednie, oczywiście teraz jest wszystko ok.
Offline

gnabas

Sympatyk

  • Posty: 55
  • Rejestracja: 29 maja 2013, 10:17
  • Online: 1d 20h 13m 37s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI BlueMotion
  • Lokalizacja: Dolnoslaskie

Re: dołożenie mfa

Post26 lis 2013, 13:57

No to z podpowiedzi kamilla i seby wygląda na to, że nie jest aż tak tragicznie :)

Czyli reasumując kamill nawet jak "zdejmiemy" tą sprężynkę w ślimaku nie oznacza to tragedii? :) bo można to naprawić? Rozumiem, że nie da się uniknąć zdjęcia wskazówek żeby nie zdjąć tej sprężynki w ślimaku? :)
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: dołożenie mfa

Post26 lis 2013, 14:04

Gnabas, powiem tak:
Mi się nie udało zdjąć wskazówek bez zdjęcia sprężynki w silniczku, dlaczego? Może źle robiłem, a może są zbyt delikatne...
Jeśli przy okazji nic się nie połamie w tym silniczku to naprawisz (mi się udało z 3, jeden musiałem kupić nowy)
Offline

seba

Stały Bywalec

  • Posty: 371
  • Rejestracja: 20 kwie 2012, 11:49
  • Online: 43d 15h 2m 55s
  • Pochwały: 16
  • Auto: VW Golf 7 FL
  • Silnik: 1.4 TSI 150KM CZDA
  • Lokalizacja: Wielkopolskie

Re: dołożenie mfa

Post26 lis 2013, 14:14

I jeszcze jedno mi się przypomniało. Te tarczki co widzę na zdjęciu są delikatnie inne niż oryginalne w golfie, jest taki większy rant między cyframi a kreskami. Dodatkowo te kreski zewnętrzne też jakieś minimalnie inne są i dlatego całość się trochę chowa pod obudową z golfa. Widać to szczególnie na tym czerwonym polu obrotomierza. Jak się tego nie wie to się nikt nie kapnie ale jednak.
Offline

gnabas

Sympatyk

  • Posty: 55
  • Rejestracja: 29 maja 2013, 10:17
  • Online: 1d 20h 13m 37s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI BlueMotion
  • Lokalizacja: Dolnoslaskie

Re: dołożenie mfa

Post26 lis 2013, 17:17

Dzieki za wszelakie info i cenne wskazówki Koledzy :)

No to pozostaje jeszcze zapytać grzecznie pięknie ladnie który z Kolegów po tym modzie ma do sprzedania zegary z golfika GTD wyskalowany do 280 bo wtedy jak dobrze rozumuje pozostało by przełożenie tarczek (rozkład kontrolek w Scirocco jest identyczny jak w golfie) i założenie frontu obudowy od golfika i mozna byłoby z gotowymi zegarami jechać do serwisu (co by tam nie rozbebeszac wszystkiego) tylko wjechać zakodować :)
Offline
Awatar użytkownika

maartinj

Forumowicz

  • Posty: 562
  • Rejestracja: 06 kwie 2013, 10:42
  • Online: 9d 11h 17m 59s
  • Pochwały: 20
  • Auto: VW
  • Silnik: 2.0 TDI CFGC
  • Lokalizacja: PL

Re: dołożenie mfa

Post27 lis 2013, 05:58

Wskazówki zdejmujesz bez najmniejszego problemu
Zakładasz tak samo prosto jak zdejmujesz, bez ryzyka, oczywiście nie "młotem" a z wyczuciem
Potem trochę zabawy z kalibracją jest


gnabas pisze:........(rozkład kontrolek w Scirocco jest identyczny jak w golfie)...........


I tu się grubo mylisz. Rozkład kontroler znaczenie się zmienił w zależnośco od Software w liczniku
Offline

seba

Stały Bywalec

  • Posty: 371
  • Rejestracja: 20 kwie 2012, 11:49
  • Online: 43d 15h 2m 55s
  • Pochwały: 16
  • Auto: VW Golf 7 FL
  • Silnik: 1.4 TSI 150KM CZDA
  • Lokalizacja: Wielkopolskie

Re: dołożenie mfa

Post27 lis 2013, 09:12

maartinj pisze:Potem trochę zabawy z kalibracją jest

Masz jakieś doświadczenie w tej kwestii. Tylko mechanicznie się kalibruje (próbowałem z mizernym skutkiem) czy vcds'em jakoś też idzie? Obrotomierz mi trochę za mało pokazuje.

-- 27 lis 2013, 10:13 --

maartinj pisze:Potem trochę zabawy z kalibracją jest

Masz jakieś doświadczenie w tej kwestii. Tylko mechanicznie się kalibruje (próbowałem z mizernym skutkiem) czy vcds'em jakoś też idzie? Obrotomierz mi trochę za mało pokazuje.
PoprzedniaNastępna

Wróć do Retrofitting

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości