Dzisiaj jest 19 kwie 2024, 02:07


[1,6 TDI 105KM] [1,6 TDI 105KM] Zerwany gwint na zwrotnicy

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Dzefix

Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 18 sty 2018, 19:59
  • Online: 17h 49m 21s
  • Auto: VW Golf VI variant
  • Silnik: CAYC 1.6 Tdi 105KM
  • Lokalizacja: Oslo

[1,6 TDI 105KM] Zerwany gwint na zwrotnicy

Post23 lut 2018, 22:16

Witam, jestem w trakcie wymiany tarcz i klocków hamulcowych w 1.6 Tdi 105KM CAYC. Po odkręceniu zacisków i prowadnic okazało się, że mam zerwany gwint na zwrotnicy w miejscu gdzie wkręca się prowadnice zacisku. Dodatkowo obydwa klocki były starte pod kątem (zamieszczam fotkę poglądowo), wydaje mi się że luźna prowadnica może być tego przyczyną. Chciałem zapytać czy któryś z forumowiczów miał już podobny problem i jak najlepiej go rozwiązać. Zastanawiam się czy przegwintować na zwrotnicy na większy rozmiar i zlecić tokarzowi wytoczenie prowadnicy z większym gwintem, czy może użyć tzw. sprężynki (wkłady gwintowe helicoil) żeby uzyskać pierwotny rozmiar gwintu i dokupić nową prowadnicę. Boję się jednak o wytrzymałość takiej metody. Czy ktoś ma jakieś doświadczenie z Helicoil?

P.S.
Zapytam jeszcze czy ktoś jest w stanie podać wymiary gwintu na prowadnicy (1J0615219).

Obrazek
Offline
Awatar użytkownika

Andrzej4286

Aktywny

  • Posty: 152
  • Rejestracja: 03 lis 2016, 11:09
  • Online: 56d 19h 36m 25s
  • Auto: Vw golf VII
  • Silnik: 2.0 GTD CUNA
  • Lokalizacja: DLW

Re: [1,6 TDI 105KM] Zerwany gwint na zwrotnicy

Post23 lut 2018, 22:35

Nie baw się w naprawę gwintu prowadnicy. Tam jest mało materiału a urwanie prowadnicy w czasie jazdy możne być bardzo niebezpieczne. Kup używana zwrotnice ze sprawnym gwintem i będzie pewne ze będzie bezpiecznie. Zwrotnice pod tarcze 280 nie są drogie.
Offline

Dzefix

Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 18 sty 2018, 19:59
  • Online: 17h 49m 21s
  • Auto: VW Golf VI variant
  • Silnik: CAYC 1.6 Tdi 105KM
  • Lokalizacja: Oslo

Re: [1,6 TDI 105KM] Zerwany gwint na zwrotnicy

Post24 lut 2018, 16:10

Dzięki za odpowiedź ale niestety nie mam u siebie możliwości wymiany całej zwrotnicy :/ Zdaję sobie sprawę, że jest to kwestia bezpieczeństwa dlatego pytam czy może ktoś miał taki problem, jakieś doświadczenie z helicoil, wyczytałem że na prowadnice nie ma dużych naprężeń, a helicoil rzekomo maja dużo wytrzymać.
P. S.
Wie ktoś jaki jest moment dokręcania prowadnic? Zastanawiałem się czy w poradniku "Sam naprawiam" znajdują się informacje odnośnie sił z jakimi należy dokręcać poszczególne elementy?
Offline
Awatar użytkownika

BRUNO55

Senior Moderator

  • Posty: 1129
  • Rejestracja: 20 mar 2016, 08:15
  • Online: 49d 15h 29m 33s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW GOLF VII Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 103 KW CHPA
  • Lokalizacja: CRY

Re: [1,6 TDI 105KM] Zerwany gwint na zwrotnicy

Post24 lut 2018, 16:32

Dzefix pisze:Dzięki za odpowiedź ale niestety nie mam u siebie możliwości wymiany całej zwrotnicy :/ Zdaję sobie sprawę, że jest to kwestia bezpieczeństwa dlatego pytam czy może ktoś miał taki problem, jakieś doświadczenie z helicoil, wyczytałem że na prowadnice nie ma dużych naprężeń, a helicoil rzekomo maja dużo wytrzymać.
P. S.
Wie ktoś jaki jest moment dokręcania prowadnic? Zastanawiałem się czy w poradniku "Sam naprawiam" znajdują się informacje odnośnie sił z jakimi należy dokręcać poszczególne elementy?

Tu masz opisane siły dokręcania tych prowadnic i pozostałych śrób zwrotnicy.
Obrazek


Autor postu otrzymał pochwałę
Obrazek
Alkohol niszczy skórę - głównie na kolanach i łokciach..
Offline

Dzefix

Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 18 sty 2018, 19:59
  • Online: 17h 49m 21s
  • Auto: VW Golf VI variant
  • Silnik: CAYC 1.6 Tdi 105KM
  • Lokalizacja: Oslo

Re: [1,6 TDI 105KM] Zerwany gwint na zwrotnicy

Post25 lut 2018, 12:25

Wielkie dzięki BRUNO55! :)
Offline
Awatar użytkownika

galeon36

Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 18 lis 2016, 21:03
  • Online: 9h 3m 18s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI DSG 140 KM
  • Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: [1,6 TDI 105KM] Zerwany gwint na zwrotnicy

Post05 kwie 2018, 20:40

Kolego a jakie maiłeś objawy przy tym zerwanym gwincie zwrotnicy?
Offline

dawidek2101

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 05 lut 2016, 23:44
  • Online: 2h 18m 41s
  • Auto: GOLF 6
  • Silnik: CAYC 1.6 TDI
  • Lokalizacja: Lubelskie

Re: [1,6 TDI 105KM] Zerwany gwint na zwrotnicy

Post09 kwie 2018, 20:55

Witam. Miałem ten sam przypadek też myślałem nad rozwiercaniem gwintowaniem oraz odrobienia prowadniczki a mam takie możliwości u siebie. Ale zdecydowałem na wymianę na nową zwrotnice 1000 zł i nie żałuję. Radziłbym wymianę. Nie masz pewności że równo rozwiercisz i nagwintujesz co później przełoży sie na skręcenie prowadniczki która może być nadanbadań krzywo wkrecona co wpłynie na zacisk oraz nierównomierne zużycie klocków tak jak na zdjęciu. Pozdrawiam.
Offline

Dzefix

Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 18 sty 2018, 19:59
  • Online: 17h 49m 21s
  • Auto: VW Golf VI variant
  • Silnik: CAYC 1.6 Tdi 105KM
  • Lokalizacja: Oslo

Re: [1,6 TDI 105KM] Zerwany gwint na zwrotnicy

Post16 kwie 2018, 19:37

galeon36
Nie było żadnych objawów, po prostu wyszło podczas wymiany tarcz i klocków. Luźna prowadnica i do tego nierównomiernie zużyte klocki.

dawidek2101
Też zdecydowałem że jednak wymienię zwrotnicę, w decyzji pomogła mi pęknięta sprężyna zawieszenia :O Jak już będę wyciągał całego mcphersona to wymienię, jeden zwój odpadł :( 1000pln?! Skąd taka cena, robiłeś w warsztacie czy samemu?

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości

cron