Dzisiaj jest 19 kwie 2024, 11:58


[1.4 TSI 122KM] [TPI] Terkocze jak diesel zaraz po odpaleniu na zimnym

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

Jimmy_PoP

Aktywny

  • Posty: 125
  • Rejestracja: 30 cze 2012, 17:12
  • Online: 9d 17h 43m 24s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAXA
  • Lokalizacja: Wawa

Re: [TPI] Terkocze jak diesel zaraz po odpaleniu na zimnym

Post29 lip 2016, 10:36

Arek_VI pisze: Starsze TSI mają zębatkę 18/18 i do tych silników nie ma dedykowanego zestawu naprawczego.


Piszesz generalnie o 1.4 TSI czy stricte o CAXA? Ten zestaw jest dedykowany tylko do CAXA i w moim przypadku sprawdził się. Zgadzam się natomiast, że nie będzie pasował np do 1.4 TSI 140KM itp.
Ze swojej strony też nieprecyzyjnie napisałem bo mój golf jest z końcówki 2009 r. a był kupiony z wyprzedaży rocznika.
Wybrałem ten zestaw własnie, ze względu na to, że zawierał wariator, który kupowany oddzielnie kosztuje około 2k PLN.
W moim przypadku pewnie jego wymiana nie była koniczna bo nie miałem kontrolki check engine, ani rozchwianych obrotów silnika.
Jest jeszcze jeden zestaw naprawczy do CAXA, taki z nową pokrywą zaworów, ale nie ma on wariatora. W ASO w którym dokonywałem naprawy, korzystali wcześniej z tego drugiego zestawu bo ta pokrywa zaworów posiada dodatkowy kanalik, który ma za zadanie zwiększyć ciśnienie oleju w okolicach napinacza rozrządu. Ile w tym prawdy to nie wiem, ale kolesie z którymi rozmawiałem dokonali kilkudziesięciu napraw CAXy, a mój golf był pierwszy na tym zestawie o którym pisałem wcześniej.
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: [TPI] Terkocze jak diesel zaraz po odpaleniu na zimnym

Post29 lip 2016, 11:00

Jimmy_PoP pisze:
Piszesz generalnie o 1.4 TSI czy stricte o CAXA?


Piszę o CAXA.
Offline

Pyzulec

Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 28 lip 2016, 14:21
  • Online: 6h 31m 22s
  • Auto: Scirocco mk3
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: [TPI] Terkocze jak diesel zaraz po odpaleniu na zimnym

Post29 lip 2016, 22:06

no to słabo, bo mnie czeka wymiana rozrządu :/ na alegro są jeszcze takie zestawy i podobno po vinie mają psować do mojego silnika : http://allegro.pl/oryginalny-rozrzad-la ... 47767.html
Ciekawy jestem które elementy z zestawu naprawczego o którym mówicie by pasowały do mojego silnika, bo cena jednak jest rewelacyjna
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: [TPI] Terkocze jak diesel zaraz po odpaleniu na zimnym

Post29 lip 2016, 22:13

Pyzulec pisze:no to słabo, bo mnie czeka wymiana rozrządu :/ na alegro są jeszcze takie zestawy i podobno po vinie mają psować do mojego silnika : http://allegro.pl/oryginalny-rozrzad-la ... 47767.html


Niezły biznesman. Kupuje w ASO Skody zestawy po niecałe 800,00 zł a sprzedaje za 1450,00 zł :D Chłopak ma dobrą marżę ....... 100 % :lol:

Kurcze... może też tak zrobię..... 8-) :-k
Offline

Pyzulec

Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 28 lip 2016, 14:21
  • Online: 6h 31m 22s
  • Auto: Scirocco mk3
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: [TPI] Terkocze jak diesel zaraz po odpaleniu na zimnym

Post29 lip 2016, 22:26

No dobra, to czemu napisał mi że po vinie zestaw pasuje skoro nie pasuje ;)
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: [TPI] Terkocze jak diesel zaraz po odpaleniu na zimnym

Post29 lip 2016, 22:42

W sumie koleś sprytny. Napisał "fazator" zamiast "wariator" i może ludkowie się złapią, że w zestawie jest więcej części to zapłacą parę setek więcej :D Pomijam już, że w treści aukcji umieścił wszelkie możliwe numery części - od roku 2009 do 2016 :D W sumie to nie wiadomo co sprzedaje. Bardzo sprytne... bardzo :D
Offline

mich

Stały Bywalec

  • Posty: 468
  • Rejestracja: 14 mar 2012, 15:06
  • Online: 4d 18h 35m 38s
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: 1.4 122 TSI

Re: [TPI] Terkocze jak diesel zaraz po odpaleniu na zimnym

Post30 lip 2016, 17:03

Mnie już głowa boli od tego czy jest to właściwy klekot czy też nie. Mamy kogoś ze Śląska, żeby porównać te klekoty? Dwa ASO mówią, że jest ok, a forum, że nie jest ok ..
Offline

sowik85

Nieśmiały

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 10 sie 2016, 22:01
  • Online: 13h 53m 47s
  • Auto: Golf V 1.4 TSI 122
  • Silnik: CAXA
  • Lokalizacja: Czestochowa

Re: [TPI] Terkocze jak diesel zaraz po odpaleniu na zimnym

Post11 sie 2016, 20:32

Jimmy_PoP pisze:
Arek_VI pisze: Starsze TSI mają zębatkę 18/18 i do tych silników nie ma dedykowanego zestawu naprawczego.


Piszesz generalnie o 1.4 TSI czy stricte o CAXA? Ten zestaw jest dedykowany tylko do CAXA i w moim przypadku sprawdził się. Zgadzam się natomiast, że nie będzie pasował np do 1.4 TSI 140KM itp.
Ze swojej strony też nieprecyzyjnie napisałem bo mój golf jest z końcówki 2009 r.


Witam,

czy da się jakoś sprawdzić, jaki typ zębatki siedzi w moim silniku?
Mam co prawda Golfa V, silnik 1.4 CAXA, auto z końcówki 2008r.
Od dobrych 70.000km mam odgłos klekotania po odpaleniu silnika (ostatnio tak 1 na 5 odpaleń, wcześniej było rzadziej) i chyba czas na zajęcie się rozrządem. Niedługo mam planowaną wymianę oleju i chciałbym połączyć te 2 rzeczy.
Strasznie mnie ucieszyła informacja, że jest tańszy zestaw z wariatorem- koszty będą o wiele bardziej znośne.
Pytanie, jak sprawdzić czy elementy w tym tanim zestawie podejdą do mojego silnika? Ten zestaw jest dostępny w Skodzie z tego co tu piszecie, czy numery części są takie same jak w VW?

Przebieg mojego auta to 148.000km, auto od nowości u mnie.
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: [TPI] Terkocze jak diesel zaraz po odpaleniu na zimnym

Post11 sie 2016, 22:45

sowik85 pisze:
czy da się jakoś sprawdzić, jaki typ zębatki siedzi w moim silniku?


Jedź do ASO i poproś w dziale sprzedaży części o sprawdzenie po VIN.
Myślę, że na 99 % masz zębatkę 18/18 i nie ma dedykowanego zestawu naprawczego dla niej. Kupisz i wymienisz zębatkę na 19/18 i do tego nową zębatkę oraz łańcuszek pompy oleju i wtedy zestaw naprawczy dla 19/18 załatwi temat. Trochę drożej ale i tak poniżej ceny samego wariatora.
Poczytaj posty t-omko:

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=44276&postdays=0&postorder=asc&start=2450
Offline

sowik85

Nieśmiały

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 10 sie 2016, 22:01
  • Online: 13h 53m 47s
  • Auto: Golf V 1.4 TSI 122
  • Silnik: CAXA
  • Lokalizacja: Czestochowa

Re: [TPI] Terkocze jak diesel zaraz po odpaleniu na zimnym

Post12 sie 2016, 06:02

Arek_VI pisze:
Jedź do ASO i poproś w dziale sprzedaży części o sprawdzenie po VIN.
Myślę, że na 99 % masz zębatkę 18/18 i nie ma dedykowanego zestawu naprawczego dla niej.


OK, a czy VINy części w VW są takie same jak w Skodzie?
Nie wiem czy dobrym pomysłem jest wymiana zębatki od napędu pompy oleju- wolałbym chyba dokupić oryginalną zębatkę wału i łańcuch napędu rozrządu, jeśli jest inny.
Mam oba serwisy koło siebie więc w sobotę chyba tam pojadę i porównam.
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: [TPI] Terkocze jak diesel zaraz po odpaleniu na zimnym

Post12 sie 2016, 09:10

sowik85 pisze:
OK, a czy VINy części w VW są takie same jak w Skodzie?


Nr VIN to inaczej numer twojego samochodu. Po VIN można znaleźć numery części, jakie zostały zastosowane. Jak myślisz dlaczego w Skodzie nie sprawdza się numerów części po VIN samochodów produkowanych przez VW ?
Dziwne pytanie.

sowik85 pisze:
Nie wiem czy dobrym pomysłem jest wymiana zębatki od napędu pompy oleju- wolałbym chyba dokupić oryginalną zębatkę wału i łańcuch napędu rozrządu, jeśli jest inny.
Mam oba serwisy koło siebie więc w sobotę chyba tam pojadę i porównam.


Widzę, że nie rozumiesz problemu o jakim piszesz. Oczywiście, że możesz kupić takie same zębatki jakie masz w tej chwili a następnie zakupić wariator za 2000,00 zł + pozostałe części za ok. 1200,00 zł. Masz swoje pomysły widzę i idź tą drogą dalej :mrgreen: Po co masz zapłacić za częśći 1100,00 zł jak możesz dać 3200,00 zł :mrgreen: ??? To przecierz "lepszy" pomysł jest. :mrgreen:
Ręce i nogi opadają......
Offline

sowik85

Nieśmiały

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 10 sie 2016, 22:01
  • Online: 13h 53m 47s
  • Auto: Golf V 1.4 TSI 122
  • Silnik: CAXA
  • Lokalizacja: Czestochowa

Re: [TPI] Terkocze jak diesel zaraz po odpaleniu na zimnym

Post12 sie 2016, 12:32

Arek_VI pisze:

Nr VIN to inaczej numer twojego samochodu. Po VIN można znaleźć numery części, jakie zostały zastosowane.

Widzę, że nie rozumiesz problemu o jakim piszesz. Oczywiście, że możesz kupić takie same zębatki jakie masz w tej chwili a następnie zakupić wariator za 2000,00 zł + pozostałe części za ok. 1200,00 zł. Masz swoje pomysły widzę i idź tą drogą dalej :mrgreen: Po co masz zapłacić za częśći 1100,00 zł jak możesz dać 3200,00 zł :mrgreen: ??? To przecierz "lepszy" pomysł jest. :mrgreen:
Ręce i nogi opadają......



Dobra, użyłem skrótu myślowego - chciałem się dowiedzieć czy nr części są takie same dla VW i dla Skody.
Np. czy część XXX, którą stosuje sie w VW i Skodzie w obu serwisach będzie miałą numer YYY.


Dalej wyczuwam osobistą wycieczkę którą mogeś sobie darować :P

Ale chyba zgodzisz się, że gdy np mam zebatkę 18/18 a wymenię ją na 18/19 to zmienią się obroty, z jakimi pracuje pompa oleju? Bo strzelam, że te 19 zebów to własnie napęd pompy => będzie się kręcić szybciej. Kumam troche z mechaniki więc nasuwają mi się pytania, niech Ci nic nie opada ;)
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: [TPI] Terkocze jak diesel zaraz po odpaleniu na zimnym

Post12 sie 2016, 13:25

sowik85 pisze:

Dobra, użyłem skrótu myślowego - chciałem się dowiedzieć czy nr części są takie same dla VW i dla Skody.
Np. czy część XXX, którą stosuje sie w VW i Skodzie w obu serwisach będzie miałą numer YYY.


Tak, części mają najczęściej takie same numer. Są oczywiście wyjątki ale dotyczą raczej wyposażenia niż mechaniki.

sowik85 pisze:Dalej wyczuwam osobistą wycieczkę którą mogeś sobie darować :P


Jasne. Przepraszam za złośliwość. :mrgreen:

sowik85 pisze:
Ale chyba zgodzisz się, że gdy np mam zebatkę 18/18 a wymenię ją na 18/19 to zmienią się obroty, z jakimi pracuje pompa oleju? Bo strzelam, że te 19 zebów to własnie napęd pompy => będzie się kręcić szybciej. Kumam troche z mechaniki więc nasuwają mi się pytania, niech Ci nic nie opada ;)


Nie bez powodu VW zmienia przełożenie napędu pompy. W nowszych silnikach jest chyba 23/18. Warto "ulepszyć" zatem silnik.
Offline
Awatar użytkownika

Jimmy_PoP

Aktywny

  • Posty: 125
  • Rejestracja: 30 cze 2012, 17:12
  • Online: 9d 17h 43m 24s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAXA
  • Lokalizacja: Wawa

Re: [TPI] Terkocze jak diesel zaraz po odpaleniu na zimnym

Post12 sie 2016, 13:46

Arku, a czy to nie jest tak, że po prostu stara zębatka 18/18 nie pasuje do łańcucha z zestawu naprawczego? W sensie, że trzeba zmienić zębatkę, aby pasował nowy łańcuch, a de facto obroty/przełożenie napędu zostaną takie same lub bardzo podobne.
W sensie, że stara zębatka 18/18 z jakimś starym łańcuchem daje takie samo przełożenie napędu pompy lub bardzo podobne, jak nowa ulepszona 19/18 z łańcuchem z zestawu naprawczego.
Nie wydaje mi się, żeby obroty się jakoś zmieniały bo silnik dostałby kopa i wypadałby dostosować mapę silnika etc. Generalnie tak na chłopski rozum raczej chodzi aby bardziej równomiernie rozprowadzać obciążenie na łańcuch rozrządu, żeby tak się nie rozciągał itp.
Mam rację?
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: [TPI] Terkocze jak diesel zaraz po odpaleniu na zimnym

Post12 sie 2016, 14:05

Jimmy pewnie jest tak jak piszesz.Za tym idzie nowa zębatka i łańcuszek pompy oleju. Jedyny problem dla użytkowników starszych wersji TSI z zębatką 18/18 jest taki, że nie ma do niej zestawu naprawczego i trzeba niestety pokombinować aby nie wydać za dużo kasy. Tak polityka VW. Pewnie uznali, że nie będą ułatwiać napraw samochodów kilkuletnich bo czas zakupić nowe VW i pozbyć się starego. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 12 sie 2016, 18:09 przez Arek_VI, łącznie zmieniany 1 raz
Offline

sowik85

Nieśmiały

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 10 sie 2016, 22:01
  • Online: 13h 53m 47s
  • Auto: Golf V 1.4 TSI 122
  • Silnik: CAXA
  • Lokalizacja: Czestochowa

Re: [TPI] Terkocze jak diesel zaraz po odpaleniu na zimnym

Post12 sie 2016, 17:23

Arek_VI pisze:Jimmy pewnie jest tak jak piszesz.Za tym idzie nowa zębatka i łańcuszek pompy paliwa. Jedyny problem dla użytkowników starszych wersji TSI z zębatką 18/18 jest taki, że nie ma do niej zestawu naprawczego i trzeba niestety pokombinować aby nie wydać za dużo kasy.


Chłopaki trochę pomieszaliście ;)

Zębatka na wale korbowym (18/18, 18/19 czy jakaś tam inna) napędza pompę oleju, nie paliwa. Jeśli na kole napędzającym będzie więcej zębów to pompa MUSI się obracać szybciej, długość i napięcie łańcucha nie ma znaczenia- ot po prostu zmieniamy stosunek średnic obu współpracujących kół.

Jest w tym sens - pompa da wyższe ciśnienie oleju i szybciej po rozruchu, przez co napinacz łańcucha rozrządu będzie mógł szybciej i lepiej się napiąć.
A jak wiadomo łańcuch (jakikolwiek) zużywa się najbardziej wtedy, kiedy jest nienapięty i wpada w wibracje.

P.S. Pompę paliwa widać po podniesieniu maski - to ten walcowaty element gdzieś pośrodku pokrywy zaworów.
:pub:
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: [TPI] Terkocze jak diesel zaraz po odpaleniu na zimnym

Post12 sie 2016, 18:09

Przejęzyczenie w ostatnim poście. Cały czas pisze o pompie oleju a nie paliwa oczywiście. Ktoś gdzieś pisał, że to nie tylko inna ilość zębów ale również kształt, który powoduje głębsze zazębianie w łańcuch.

-- 12 sie 2016, 18:15 --

sowik85 pisze:
Chłopaki trochę pomieszaliście ;)



Robisz post na pół strony o niczym. Oczywistym jest, że się przejęzyczyłem.
Offline

sowik85

Nieśmiały

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 10 sie 2016, 22:01
  • Online: 13h 53m 47s
  • Auto: Golf V 1.4 TSI 122
  • Silnik: CAXA
  • Lokalizacja: Czestochowa

Re: [TPI] Terkocze jak diesel zaraz po odpaleniu na zimnym

Post12 sie 2016, 18:33

Arek_VI pisze:
Robisz post na pół strony o niczym. Oczywistym jest, że się przejęzyczyłem.


Dopszzz, Ty wiesz o co chodzi.

Kolega Jimmy_PoP najwidoczniej nie.
On pisze o remapie, o silniku który dostaje kopa - widzisz, że to zupełnie nie o tym?
Mój post jest jak najbardziej w temacie wiec nie rozumiem o co Ci chodzi.

Jutro jadę do ASO, zobaczę co i jak.
Offline

sowik85

Nieśmiały

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 10 sie 2016, 22:01
  • Online: 13h 53m 47s
  • Auto: Golf V 1.4 TSI 122
  • Silnik: CAXA
  • Lokalizacja: Czestochowa

Re: [TPI] Terkocze jak diesel zaraz po odpaleniu na zimnym

Post14 sie 2016, 06:56

Byłem wczoraj w serwisie. Dla serwisantów podany zestaw naprawczy był czymś nowym, nie dawali wiary, że zestaw z wariatorem może kosztować niecałe 900zł. Na dziale części trafiłem na ogarniętego chłopaka, który posprawdzał wszystko w systemie i wyszło to co tutaj pisaliście:
Ten zestaw naprawczy z literką C pasuje to 1.4 TSI 122 rocznik modelowy 2009, do tego należy wymienić elementy napędu pompy oleju i powinno śmigać. Zestaw póki co jest rekomendowany do Skody Octavii, Superba, Yeti i Rapid, brak rekomendacji do VW.

Rodzi to problem natury takiej, że nawet wymieniając zestaw w ASO, NIE MAMY GWARANCJI na rozrząd- tak mi powiedział serwisant. Gwarancja na robociznę owszem, natomiast nie na części.
No i nie wiem co robić - czekać na oficjalną rekomendację czy robić poza ASO, skoro i tak gwarancji nie będzie a koszt pewnie mniejszy.
Offline
Awatar użytkownika

Jimmy_PoP

Aktywny

  • Posty: 125
  • Rejestracja: 30 cze 2012, 17:12
  • Online: 9d 17h 43m 24s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAXA
  • Lokalizacja: Wawa

Re: [TPI] Terkocze jak diesel zaraz po odpaleniu na zimnym

Post14 sie 2016, 17:42

Wszystko zależy na jakie ASO trafisz. Pamiętam, że jak robiłem jeszcze przeglądy golfa na gwarancji to w jednym ASO nie chcieli wlewać oleju, który sam przywiozłem (był to Millers XFS z tego co pamiętam) bo tam fachowiec powiedział, że stracę tym samym gwarancję na samochód. Tymczasem w innej stacji obsługi nie widzieli kompletnie problemu i wlewali mój olej.
Odnośnie rozrządu to znalazłem takie ASO, które nie robi problemów i mam gwarancję na całą naprawę. Ten silnik jest identyczny w markach typu Skoda, VW itd. więc zestaw ten pasuje i koniec. Widocznie Skoda bardziej dba o swoich klientów i daje im możliwość skorzystania z zestawu naprawczego w atrakcyjnej cenie, a volkswagen dalej idzie w zaparte, że te silniki są bezawaryjne.

Btw. w ogóle rozróżnianie gwarancji na robociznę i części to jakiś absurd. Tym bardziej, że części nie kupujesz na bazarze tylko zamawiasz u nich.
Offline

sowik85

Nieśmiały

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 10 sie 2016, 22:01
  • Online: 13h 53m 47s
  • Auto: Golf V 1.4 TSI 122
  • Silnik: CAXA
  • Lokalizacja: Czestochowa

Re: [TPI] Terkocze jak diesel zaraz po odpaleniu na zimnym

Post14 sie 2016, 20:50

Jimmy_PoP pisze:Wszystko zależy na jakie ASO trafisz.

Btw. w ogóle rozróżnianie gwarancji na robociznę i części to jakiś absurd. Tym bardziej, że części nie kupujesz na bazarze tylko zamawiasz u nich.


Niby nie na bazarze, ale jednak są to części dedykowane do Skody a nie do VW. I choć wszyscy są świadomi, że to jest w 100% to samo, to jednak systemowo jest niekompatybilne i koniec.
Jednej rzeczy nie sprawdziłem - zestaw naprawczy jest dedykowany do silników od roku modelowego 2009- czyli pewnie dla jakiegoś zakresu numerów silnika (tak myślę...). Muszę odczytać numer silnika w moim VW i jeśli będzie zgodność to może będzie przesłanka do uznania gwary przez ASO.
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: [TPI] Terkocze jak diesel zaraz po odpaleniu na zimnym

Post14 sie 2016, 21:32

Jeżeli uzyskasz wpis w książce serwisowej samochodu o wymianie rozrządu + faktura zakupu części to cię ASO może cmoknąć w zad ze swoimi tekstami o uznawaniu czy też nieuznawaniu gwarancji. Obowiązują ogólne zasady rękojmi :naprawa z powodu wady fabrycznej - 2 lata, pozostałe naprawy - 1 rok.
Poza tym w ogóle nie przejmowałbym się gwarancją bo w przypadku takiej naprawy jak coś zepsują to widać to natychmiast a co do rozrządu to raczej nie zepsuje się ponownie w okresie 2 lat chyba, że robisz po 50 tys. przebiegów rocznie po mieście.
Offline

Pyzulec

Nowicjusz

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 28 lip 2016, 14:21
  • Online: 6h 31m 22s
  • Auto: Scirocco mk3
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: [TPI] Terkocze jak diesel zaraz po odpaleniu na zimnym

Post28 wrz 2016, 16:42

Czy wiadomo coś odnośnie "zestawów naprawczych" czy można je dostać normalnie w serwisie VW, bo do tej pory dostępne były podobno tylko w skodzie, widzę za na Allegro komplety z nastawnikiem pojawiły sie za ok 1500zł, to jednak prawie dwa razy drozej niż komplety oferowane przez Skode :/

mi chodzi o zestaw do silnika CAVD 2009r
Offline

sowik85

Nieśmiały

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 10 sie 2016, 22:01
  • Online: 13h 53m 47s
  • Auto: Golf V 1.4 TSI 122
  • Silnik: CAXA
  • Lokalizacja: Czestochowa

Re: [TPI] Terkocze jak diesel zaraz po odpaleniu na zimnym

Post12 paź 2016, 20:14

Dziś rano oddałem mojego Golfa V TSI CAXA na wymianę rozrządu - zestaw naprawczy + napęd pompy oleju + wszystkie potrzebne uszczelki i śruby. Za same graty wyszło około 1700zł.

Dziś byłem przy ściągnięciu pokrywy rozrządu, poniżej mój filmik z łańcuchem po 150 tys km.



Jutro odbieram autko, koszt kompletnej naprawy to około 2400zł.
Do tego wymieniłem olej z filterm + świece zapłonowe więc dodatkowe ~400zł.
Sporo mnie Golfik szarpnął...

Za kilka dni napisze jak auto się spisuje po naprawie.
Offline

tomaszek

Nieśmiały

  • Posty: 49
  • Rejestracja: 02 sty 2016, 22:50
  • Online: 1d 2h 30m 13s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI CAXA
  • Lokalizacja: Jelenia Gora

Re: [TPI] Terkocze jak diesel zaraz po odpaleniu na zimnym

Post17 paź 2016, 15:57

Cześć

Możecie polecić jakies dobre ASO albo inny serwis w okolicy Jeleniej Góry który podejmie się wymiany rozrządu - zestaw naprawczy + napęd pompy oleju.
PoprzedniaNastępna

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 12 gości