Dzisiaj jest 18 kwie 2024, 20:24


[2.0 TDI 170KM] Szarpanie na wolnych obrotach, Częste wypalanie dpf

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

dezmond

Aktywny

  • Posty: 119
  • Rejestracja: 06 maja 2015, 00:46
  • Online: 12d 22h 40m 23s
  • Auto: VW Golf 6 GTD
  • Silnik: CBBB 2.0 TDI
  • Lokalizacja: Bielsko

Szarpanie na wolnych obrotach, Częste wypalanie dpf

Post24 kwie 2018, 21:08

Cześć, mam problem w 2.0 tdi CBBB 170km 120 tyś przebiegu. Szarpie silnikiem na wolnych obrotach, najbardziej odczuwalne jest to od razu po odpaleniu lub gdy nagle jest większe zapotrzebowanie na prąd (załączanie xenonów, klimatyzacji, grzanych foteli itp) Szarpanie jest słabe ale bardzo denerwujące. Do baku wlałem już 3x dodatek do czyszczenia wtrysków z LM, wymieniłem czujnik różnicy ciśnień, czujnik temperatury spalin i nadal to samo. Wtryski mają korekty:
I - od -0,8 do -0.3
II - od -0,2 do +0.2
III - od 0 do +0.3
IV - od -0,2 do +0,2
Po nagrzaniu szarpanie silnika występuję po ok 4 sekundach od momentu zatrzymania auta. Odpala zawsze bez problemu, filtry wymienione wszystkie (stary filtr paliwa nie posiadał żadnych opiłków) Dpf ma prawidłowe wartości.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2018, 07:36 przez dezmond, łącznie zmieniany 1 raz
Offline

LukaszS

Nieśmiały

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 20 kwie 2018, 07:21
  • Online: 16d 14h 16m 36s
  • Auto: VW Golf VI
  • Silnik: 2.0TDI 110KM
  • Lokalizacja: Opole

Re: Szarpanie na wolnych obrotach

Post25 kwie 2018, 07:12

Cześć, jest to szarpanie czy takie potrzesywanie ? Przy korekcie -0,8 potrafi już tak robić, miałem ten sam problem w 1,9. Musiałbyś podjechać do jakiegoś sprawdzonego mechanika żeby wymienić uszczelniacze wtrysków. Komplet 4 z wymiana powinien wyjść w granicach 4 stówek (jak mechanik nie jest złodziejem). Tylko uważaj do kogo dajesz bo mi kiedyś takie uszelniecze założyli że po tygodniu już nie odpalał.
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Szarpanie na wolnych obrotach

Post25 kwie 2018, 07:36

Tylko 1.9 a 2.0cr to całkiem inne silniki a szczególnie układ wtryskowy który jest jak niebo a ziemia
Offline

LukaszS

Nieśmiały

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 20 kwie 2018, 07:21
  • Online: 16d 14h 16m 36s
  • Auto: VW Golf VI
  • Silnik: 2.0TDI 110KM
  • Lokalizacja: Opole

Re: Szarpanie na wolnych obrotach

Post25 kwie 2018, 18:26

Okej mój błąd, myślałem że to jeszcze starsza wersja 2.0 na pompo.
Offline
Awatar użytkownika

dezmond

Aktywny

  • Posty: 119
  • Rejestracja: 06 maja 2015, 00:46
  • Online: 12d 22h 40m 23s
  • Auto: VW Golf 6 GTD
  • Silnik: CBBB 2.0 TDI
  • Lokalizacja: Bielsko

Re: Szarpanie na wolnych obrotach

Post27 kwie 2018, 07:35

Zapomniałem dodać że dpf wypala mi się co ok 250km
Logi statyczne grupy 1,2,3
http://log.malonetuning.com/chart/23195 ... AAAA%3D%3D
Logi statyczne grupy 8,10,11
http://log.malonetuning.com/chart/23195 ... zCg8K0AAAA
Logi dynamiczne grup 1,3,4
http://log.malonetuning.com/chart/23194 ... nCk8OPAAAA
Logi dynamiczne grup 8,10,11
http://log.malonetuning.com/chart/23195 ... zCg8K0AAAA
Logi statyczne wtrysków (II i IV raz od czasu jest na 0,00. I dochodzi do -0,6 II do +0,6)
http://log.malonetuning.com/chart/23194 ... X0MAAAA%3D
Dpf Po wypaleniu:
Obrazek
Offline

kawek

Nowicjusz

  • Posty: 17
  • Rejestracja: 28 lut 2016, 23:11
  • Online: 1d 3h 6m 57s
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: 1.6 TDI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Szarpanie na wolnych obrotach, Częste wypalanie dpf

Post14 maja 2018, 07:32

Dpf wypala się co około 250 km po akcji serwisowej z aferą spalinową. Nie masz na to wpływu.
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Szarpanie na wolnych obrotach, Częste wypalanie dpf

Post14 maja 2018, 07:35

Mi co 400wypala wcześniej 600-800rpznie to bylo
Offline

maverick

Stały Bywalec

  • Posty: 327
  • Rejestracja: 03 paź 2015, 07:21
  • Online: 4d 20h 57m 55s
  • Pochwały: 5
  • Auto: Golf 7
  • Silnik: CLHA
  • Lokalizacja: Aberdeenshire

Re: Szarpanie na wolnych obrotach, Częste wypalanie dpf

Post14 maja 2018, 17:45

kawek pisze:Dpf wypala się co około 250 km po akcji serwisowej z aferą spalinową. Nie masz na to wpływu.

No wlasnie z tym wypalaniem to niezle jaja
Jako ze moje CAYC zaczelo sie robic za male,chcialem cos wiekszego.Padlo na Tourana.Ale ze Tourany byly objete ta akcja serwisowá nie podobalo mi sie to czeste wpalanie,wiec kupilem MK7 kombi.A tutaj wpalanie tez max.co 300km.
Myslalem,ze cos zj...ane,ale poczytalem na forach I tak juz jest.Z deszczu od rynne :)
Offline
Awatar użytkownika

Ramzes1410

Sympatyk

  • Posty: 51
  • Rejestracja: 09 paź 2014, 23:03
  • Online: 6d 23h 45m 18s
  • Pochwały: 1
  • Auto: GOLF 6 GTD
  • Silnik: 2.0 TDI CFGB
  • Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Szarpanie na wolnych obrotach, Częste wypalanie dpf

Post03 cze 2018, 03:37

Kolego dezmond, czy przebieg auta jest autentyczny ? Dwumas nie stuka ? Jakie lejesz paliwo ? Jeśli dynamic to zatankuj zwykły diesel np: lotos, bp i zobacz czy pomoże. Jeśli często wypala DPF to może być coś z wtryskami, ale zakładając że przebieg jest oryginalny to mało prawdopodobne. Wtryski przy 2.0 TDI CR są bardzo wytrzymałe, osobiście nie widziałem jeszcze uszkodzonych, gdzie było tankowane dobrym ON. Przebiegi 400 000 dla tych wtrysków nie są niczym nadzwyczajnym
Offline

Michalgtd

Nieśmiały

  • Posty: 23
  • Rejestracja: 23 kwie 2018, 23:00
  • Online: 1d 14h 12m 15s
  • Auto: Vw Golf GTD
  • Silnik: 2.0 TDI 170KM
  • Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Szarpanie na wolnych obrotach, Częste wypalanie dpf

Post27 wrz 2018, 23:02

Miałem tak samo. DPF dopalal sie bardzo często. Odkąd wymienilem akumulator jak reka odjąć. Sprawdz akumulator, albo podmien może pomoże

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 5 gości