Dzisiaj jest 18 kwie 2024, 21:03


[2.0 TDI 110KM] Sterowanie silnika niesprawne, spadek mocy.

Moderatorzy: rafaello, BRUNO55

Regulamin forum Problemy, usterki dotyczące Volkswagen Golf MK6.

Bezwzględnie należy przestrzegać poniższych zasad:
  1. Pojedynczy wątek może dotyczyć dokładnie jednego problemu/usterki (nie rozwiązujemy wielu problemów w jednym temacie).
  2. Pytania, porady, sugestie nie związane z tematyką problemu umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu (nie dyskutujemy na tematy poboczne w ramach danego tematu).
  3. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczyną jego powstania (o ile jest ci znana).
  4. W ramach nowego tematu zastosuj jeden z dostępnych prefixów - precyzujący model w którym wykryto problem lub którego opisana usterka dotyczy.
  5. Tak tytułuj opis swojego problemu aby identyfikował opisywaną w nim treść. Zabrania się używania wyrazów "Problem", "Usterka", "Pomocy" w tytule wątku - to jest oczywiste!

Pamiętaj:
  • Przed założeniem nowego tematu, sprawdź (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  • Szczegółowo opisz swój problem/usterkę (nie pomijaj żadnych informacji) - im więcej szczegółów, tym większe szanse na jego pozytywne i szybkie rozwiązanie.
  • Problemy/Usterki dotyczące Golf 7 znajdują się w dziale MK7
  • Jeżeli otrzymasz odpowiedź, poradę na opisany problem - odwdzięcz się przyznaniem pochwały. Tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Stachu

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 01 lis 2016, 17:16
  • Online: 8h 51m 13s
  • Auto: Volkswagen Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI

Sterowanie silnika niesprawne, spadek mocy.

Post27 lut 2017, 11:10

Witam.

Wczoraj na trasie miałem dość nieprzyjemną sytuację ale od początku.
Jadąc sobie z stałą prędkością na tempomacie zebrałem się do wyprzedzania. W trakcie manewru, poczułem lekki spadek mocy, dosłownie na ułamek sekundy i dalej wszystko było w porządku. Nie było żadnych komunikatów na desce. Tego samego dnia pokonując następną trasę zobaczyłem, że zapaliła się kontrolka od świec, która zaczęła migać (z tego co wyczytałem jest to błąd sterowania silnikiem), do tego znów spadek mocy. Zupełnie jak by odcięło turbinę. W drodze powrotnej znów problem ten sam. Kontrolka miga (żadna inna, ani żaden inny komunikat się nie pojawia), spadek mocy. W dodatku sytuacja miała miejsce podczas wyprzedzania. Dość niemiłe uczucie, kiedy auto roki to akurat w tym czasie.
Po restarcie silnika problem zniknął. Spokojnie wróciłem do domu. Wcześniej nie miałem żadnych takich problemów, ani objawów. Wszystko się objawiło wczorajszej niedzieli i właśnie tutaj mam pytanie. Jestem po wymianie rozrządu. Po zabiegu auto zaczęło tracić płyn chłodniczy i to w szybkim tempie. Powtórna wizyta u mechanika, który stwierdził, że mam chłodnicę do wymiany (podobno wentylator się ledwo co trzymał na jednym mocowaniu i tarł o nią), no i tak też się stało. Część wymieniona, monitorowanie dalsze płynu chłodniczego i... lekki spadek jego poziomu. Rozumiem, że po wymianie takiej części auto troszkę musiało go "wypić" ale czy może to mieć jakieś pokłosie co do sytuacji z wczorajszego dnia?
Dodatkowo przyznam się, że jakieś 3-4 dni wstecz do paliwa dodałem "uzdatniacza"STP "formuła do disla"- czyszczenie wtrysków itp. W zasadzie leje go co jakiś czas do auta (w tym akurat pierwszy raz) i nic nigdy nie było. Czy to też mogło jakiś negatywny efekt przynieść?
Troszkę przeszperałem forum i mi się włos na głowie zjeżył jak przeczytałem o problemach z EGR i cenach naprawy, w szczególność, że ostatnio troszkę wykosztowałem się na naprawę opisaną powyżej.
Zobaczymy w najbliższych dniach co się będzie działo i czy sytuacja będzie się powtarzała.
Offline

wojtaszekm

Aktywny

  • Posty: 118
  • Rejestracja: 01 lip 2014, 20:52
  • Online: 22d 4h 54m 53s
  • Pochwały: 5
  • Auto: VW golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI 105 KM CAYC
  • Lokalizacja: lubelskie

Re: Sterowanie silnika niesprawne, spadek mocy.

Post27 lut 2017, 12:02

Podepnij komputer i sprawdź jakie błędy Ci pokaże, bo kontrolka świec o wielu rzeczach może informować....
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Sterowanie silnika niesprawne, spadek mocy.

Post27 lut 2017, 13:59

=D> czekaj co się będzie działo aż wrócisz laweta kiedyś...

Bez komputera to można tylko zgadywać co się dzieje, kontrolka świec odpowiada za wiele rzeczy...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

Stachu

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 01 lis 2016, 17:16
  • Online: 8h 51m 13s
  • Auto: Volkswagen Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI

Re: Sterowanie silnika niesprawne, spadek mocy.

Post27 lut 2017, 15:06

marmi pisze:=D> czekaj co się będzie działo aż wrócisz laweta kiedyś...

Bez komputera to można tylko zgadywać co się dzieje, kontrolka świec odpowiada za wiele rzeczy...


Macie rację :oops: . Spadam podpinać się na kompa bo bez tego, to jak wróżenie z fusów.

EDIT:

Mała aktualizacja. Dzisiaj pojechałem podpiąć auto pod komputer. Błędy jaki się pojawiły to "błąd doładowania silnika",
a przynajmniej tak wyraził się mechanik. Jako jedną z przyczyn podał intercooler lub fazy rozrządu ale nie wyklucza innych bo tyle może powiedzieć nie rozbierając silnika. Błędy wykasował, na wypadek jak by był to błąd jednorazowy i pojechałem na jazdę próbną, w trakcie której... znów to samo, a na dodatek pojawiła się kontrolka "silniczka". Dodatkowo zauważyłem, że kontrolka "błędu sterowania silnikiem" pojawia się podczas jazdy na czwartym biegu w zakresie 2900, a 3000 obrotów.
W czwartek zostawiam auto u niego i zobaczymy co dalej powie.
Offline

bildegolf6

Nieśmiały

  • Posty: 22
  • Rejestracja: 15 wrz 2016, 20:00
  • Online: 11h 45m 56s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI 110km CBDC

Re: Sterowanie silnika niesprawne, spadek mocy.

Post28 lut 2017, 20:41

Witam miałem to samo u mnie diagnoza gruszka doładowania ,cena gruszki nowej to 600zł plus robocizna.


Autor postu otrzymał pochwałę
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Sterowanie silnika niesprawne, spadek mocy.

Post28 lut 2017, 20:45

Stachu pisze:Dzisiaj pojechałem podpiąć auto pod komputer. Błędy jaki się pojawiły to "błąd doładowania silnika",
a przynajmniej tak wyraził się mechanik. Jako jedną z przyczyn podał intercooler lub fazy rozrządu ale nie wyklucza innych bo tyle może powiedzieć nie rozbierając silnika.
Zacznij od zmiany mechanika na innego... takiego który ma komputer który bliżej określa błędy i nie zaczyna od rozbierania silnika...

Generalnie jak pisze kolega wyżej padnięta gruszka turbiny, typowa przypadłość...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Sterowanie silnika niesprawne, spadek mocy.

Post28 lut 2017, 21:00

marmi pisze:
Stachu pisze:Dzisiaj pojechałem podpiąć auto pod komputer. Błędy jaki się pojawiły to "błąd doładowania silnika",
a przynajmniej tak wyraził się mechanik. Jako jedną z przyczyn podał intercooler lub fazy rozrządu ale nie wyklucza innych bo tyle może powiedzieć nie rozbierając silnika.
Zacznij od zmiany mechanika na innego... takiego który ma komputer który bliżej określa błędy i nie zaczyna od rozbierania silnika...

Generalnie jak pisze kolega wyżej padnięta gruszka turbiny, typowa przypadłość...

zgadzam się z tą zmianą mechanika i z prawdopodboną przyczyną
Offline

Stachu

Nowicjusz

  • Posty: 4
  • Rejestracja: 01 lis 2016, 17:16
  • Online: 8h 51m 13s
  • Auto: Volkswagen Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI

Re: Sterowanie silnika niesprawne, spadek mocy.

Post04 mar 2017, 10:57

bildegolf6 pisze:Witam miałem to samo u mnie diagnoza gruszka doładowania ,cena gruszki nowej to 600zł plus robocizna.


Hej. Więc auto już po naprawie i okazało się tak jak mówiłeś. Winowajcą była rzekoma "gruszka".
Dzięki Panowie za pomoc.

Wróć do Problemy / Usterki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości