04 sty 2018, 17:29
Mam nastepujący problem w VW GOLF mk6 1.6 TDI 105 km, rok 2010, przebieg 125000 km. Po rozpoczęciu procesu wypalania dpf pomimo odpowiednich warunków, czyli prędkości, obrotów silnika w odpowiednim zakresie, samochód nie kończy wypalania dpf. W następnej kolejności zapala się kontrolka filtra a po paru km samochód przechodzi w tryb awaryjny. Po skasowaniu błedu na vcds samochód jeździ normalnie po czym po 800 km sytuacja się powtarza. Samochód jest po regeneracji filtra cząstek stałych (wypalaniu piecowym). Po założeniu zregenerowanego filtra zaczął występować ww problem. Mechanik zasugerował wymianę czujnika różnicy ciśnień (ponieważ nie zawsze wywalają błędy) Wymieniłem czujnik, skasowałem błąd i dalej to samo. Dodam że podczas załączonej procedury wypalania zauważyłem podniesione obroty w granicach 1000 rpm/min. jednak spalanie chwilowe wynosi 0,4-0,5 l/h. Wczesniej podczas wypalania dpf spalanie chwilowe oscylowało w granicach 1,0-1,1 l/h na postoju. Dodatkowo po przerwanym procesie nie włącza się wentylator, wcześniej po wypaleniu zawsze działał. Brak pomysłów co dalej, dlatego proszę o pomoc. Przepatrzyłem forum i nie znalazłem podobnego przypadku.
Dodatkowo dowiedziałem się, że w samochodzie była awaria egr i chłodniczki. Zostały one wyprogramowane. Czy może mieć to bezpośredni wpływ na dpf? Dpf po załączeniu procesu wypalania zamiast się wypalać, zapycha się.