Dzisiaj jest 25 kwie 2024, 12:15


Wymiana paska wielorowkowego

Moderatorzy: BRUNO55, ryba113

Regulamin forum Rozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
Jeżeli chcesz doprecyzować problem użyj jednego z dostępnych prefixów
  • Benzyna – jeżeli wątek dotyczy benzyniaków
  • Diesel – jeżeli wątek dotyczy ropniaków
  • LPG – jeżeli wątek dotyczy aut zagazowanych
  • All – dla wątków, w których rodzaj paliwa nie jest istotny.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

jarekbarcaaa

Gadatliwy

  • Posty: 298
  • Rejestracja: 22 lis 2012, 21:00
  • Online: 6d 17h 45m 56s
  • Pochwały: 8
  • Auto: golf 6
  • Silnik: 1.4 tsi 122 km
  • Lokalizacja: rybnik

Wymiana paska wielorowkowego

Post25 maja 2013, 20:43

Witam co ile sie wymienia pasek wielorowkowy ten od napedu alternatora sprezarki klimy itp i czy jakieś rolki sie tam jeszcze wymienia? Przebieg juz 110000 km i sie dzis zastanawiałem nad tym:) GOLF Caxa 2010 r
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: Wymiana paska wielorowkowy

Post25 maja 2013, 21:57

Nie ma określonej konieczności wymiany paska wielorowkowego w stosunku do przebiegu.


Instrukcja serwisowa mówi:

Sprawdzić pasek wielorowkowy pod kątem następujących punktów:

1. Rysy (zarysowania, wyłamania rdzenia, pęknięcia poprzeczne)
2. Rozwarstwienia (warstwa wierzchnia, wyciągnięte włókna)
3. Wyszczerbienie części spodniej
4. Wystrzępienie części nośnej
5. Zużycie powierzchni (zniszczenie materiału, wystrzępiona powierzchnia, utwardzenie powierzchni, szkliste
powierzchnie boczne, pęknięcia powierzchni zewnętrznej)
6. Ślady oleju i smaru

Uwaga!
Jeżeli stwierdzono nieprawidłowości, należy koniecznie wymienić pasek wielorowkowy.
W ten sposób można uniknąć awarii lub nieprawidłowości w działaniu.
Wymiana paska wielorowkowego wchodzi w zakres naprawy.


Moim zdaniem przebieg 110.000 km jest znaczny i wymieniłbym pasek. Swój wymieniłem po 85.000 i nie wyglądał "zdrowo".

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości