Dzisiaj jest 25 kwie 2024, 03:08


[1,6 TDI 105KM] Szarpanie zimnego silnika przy przyśpieszaniu

Moderatorzy: BRUNO55, ryba113

Regulamin forum Rozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
Jeżeli chcesz doprecyzować problem użyj jednego z dostępnych prefixów
  • Benzyna – jeżeli wątek dotyczy benzyniaków
  • Diesel – jeżeli wątek dotyczy ropniaków
  • LPG – jeżeli wątek dotyczy aut zagazowanych
  • All – dla wątków, w których rodzaj paliwa nie jest istotny.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Kolele

Nieśmiały

  • Posty: 38
  • Rejestracja: 19 paź 2014, 09:09
  • Online: 3d 13h 49m 10s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI CAYC
  • Lokalizacja: Warszawa

Szarpanie zimnego silnika przy przyśpieszaniu

Post07 gru 2014, 10:42

Wczoraj i dzisiaj odkryłem, że przeważnie na 3ce i 4ce (raz na 2ce)w przedziale obrotów 1400 - 1800 szarpnie go nieregularnie kiedy jest zimny silnik, dzisiaj jadąc wcisnąłem gaz do dechy na 4ce i praktycznie nie było żadnej reakcji, dopiero zredukowałem i poszedł,powyżej 2000 obr nie ma problemu i po rozgrzaniu silnika też ich nie zauważyłem. Nie mam kabla więc nie wiem czy są jakieś błędy, dwa tygodnie temu ich nie było, bo u kolegi podłączałem, kiedyś był jakiś z EGR. Co myślicie - wytryski do wymiany ? świece ? nie wiem czy to było robione. Przebieg prawie 200tyś
Offline

Sialek

Aktywny

  • Posty: 147
  • Rejestracja: 21 paź 2014, 18:22
  • Online: 17d 18h 57m 43s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: 1.6tdi CAYC
  • Lokalizacja: Bialystok

Re: Szarpanie zimnego silnika przy przyśpieszniu

Post07 gru 2014, 11:17

Zapchany dpf ?:)
Offline

Kolele

Nieśmiały

  • Posty: 38
  • Rejestracja: 19 paź 2014, 09:09
  • Online: 3d 13h 49m 10s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI CAYC
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Szarpanie zimnego silnika przy przyśpieszniu

Post07 gru 2014, 11:23

Może też tak być, parę dni temu zaświeciła mi się kontrolka DPF i gdzieś tak po 30 minutach jazdy znikneła, jak go przepchać ? trzeba w trasę czy mechanicznie już?
Offline

Sialek

Aktywny

  • Posty: 147
  • Rejestracja: 21 paź 2014, 18:22
  • Online: 17d 18h 57m 43s
  • Pochwały: 3
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: 1.6tdi CAYC
  • Lokalizacja: Bialystok

Re: Szarpanie zimnego silnika przy przyśpieszniu

Post07 gru 2014, 11:44

Miałem podobny objaw, poleciałem w trase zrobilem 500km... pomogło jasne na tydzień. Potem od nowa. Potem wypalili mi go w serwisie, olej sruututututu prawie 2000zł i miesiac później znowu ... wywaliłem - problem nie wrócił. Moją sugestię już znasz - zrobisz jak uznasz za słuszne.
Offline

Kolele

Nieśmiały

  • Posty: 38
  • Rejestracja: 19 paź 2014, 09:09
  • Online: 3d 13h 49m 10s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI CAYC
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Szarpanie zimnego silnika przy przyśpieszniu

Post07 gru 2014, 11:46

2000zł to troszkę dużo,programowe wywalenie DPF-a + podkręcenie mocy w Kreatorze Mocy w W-wie kosztuje 1400zł, może tak trzeba będzie zrobić ,samo programowe usunięcię 800zł więc chyba lepiej to 600zł dopłacić i mieć więcej mocy :)
Offline
Awatar użytkownika

ghost_rider

Gadatliwy

  • Posty: 255
  • Rejestracja: 13 lip 2014, 17:53
  • Online: 8d 12h 17m 4s
  • Pochwały: 7
  • Auto: VW Golf MK6
  • Silnik: 2.0TDI 110KM
  • Lokalizacja: UK

Re: Szarpanie zimnego silnika przy przyśpieszniu

Post07 gru 2014, 17:39

W moim poprzednim Golfie tez szarpało dokładnie w tym samym przedziale obrotów. Winny był dwumas niestety.
Offline

Kolele

Nieśmiały

  • Posty: 38
  • Rejestracja: 19 paź 2014, 09:09
  • Online: 3d 13h 49m 10s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI CAYC
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Szarpanie zimnego silnika przy przyśpieszniu

Post07 gru 2014, 18:07

Aha, jak trzymam na półsprzęgle to tak terkocze więc może i to wina dwumasy ...
Offline

Kolele

Nieśmiały

  • Posty: 38
  • Rejestracja: 19 paź 2014, 09:09
  • Online: 3d 13h 49m 10s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI CAYC
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: Szarpanie zimnego silnika przy przyśpieszniu

Post08 gru 2014, 13:33

Da się określić jakie ma się sprzęgło i dwumasę bez wyciągania ? kumpel mechanik powiedział,że dopiero będzie wiedział jaki rodzaj jak wyjmie bo twierdzi,że są jakieś dwa rodzaje.

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości