Dzisiaj jest 29 mar 2024, 07:51


[1,6 TDI 105KM] Skaczące niskie obroty, gaśnie silnik przy próbie ruszania

Moderatorzy: BRUNO55, ryba113

Regulamin forum Rozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
Jeżeli chcesz doprecyzować problem użyj jednego z dostępnych prefixów
  • Benzyna – jeżeli wątek dotyczy benzyniaków
  • Diesel – jeżeli wątek dotyczy ropniaków
  • LPG – jeżeli wątek dotyczy aut zagazowanych
  • All – dla wątków, w których rodzaj paliwa nie jest istotny.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Nemesis100

Nieśmiały

  • Posty: 41
  • Rejestracja: 03 mar 2014, 15:28
  • Online: 19h 47m 11s
  • Auto: GOLF 6
  • Silnik: 16
  • Lokalizacja: Pultusk

Skaczące niskie obroty, gaśnie silnik przy próbie ruszania

Post25 cze 2014, 08:57

Witam.
Jak w temacie golf 1,6 TDI 105KM podkręcony na 135KM
Problem jeszcze przed diagnozą, ale może ktoś się spotkał z czymś takim albo może chociaż podobnym.
Mianowicie ostatnio coraz częściej zdaża się że auto po nocy czy też po dłuższym postoju po zapaleniu nie chce wchodzić na wyższe obroty. Szarpie w sęsie obrotami, jak chce się ruszyć to obroty skaczą nie idą płynnie do gory tylko trochę w górę i zaraz w dół. Konsekwęcją jest to że auto nie ma siły ruszyć i gaśnie, często po takim zabiegu za drugim czy trzecim razem ma dosyć ciężko zapalić, trzeba go dosyć długo kręcić. Zauważyłem jeszcze jedną zależność z tym związaną, auto ma tak jak by dwie granice jałowych obrotów na postoju obroty jałowe sa powiedzmy w granicach 800obr/min a jak sie porusza obroty są większe w okolicach 1000 obr/min i z tego co wiem tak ma być, ale po w/w problemach auto traci te nizsze obroty i utrzymuje się tylko na tych wyrzszych czy jadę czy stoję. Po rozgrzaniu sie silnika wszystko wraca do normy i problemy znikają do kolejnego razu. Najczęściej jak dobrze ostygnie, ale nie jest to wykładnią bo zdarza się czasem i na cieplym silniku, lecz zdecydowanie rzadziej.
Pozdrawiam i czekam na ewentualne sugestie co jak i dlaczego.

P.S
Auto jeszcze przed diagnozą więc nie pytajcie co pokazal Vag, chciał bym sie najpierw czegoś dowiedzieć zanim pojade na komputer żebym wiedzial w którym kierunku szukać.

Pozdrawiam i z góry dziekuję za zainteresowanie i pomocne sugestie.

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 3 gości