Dzisiaj jest 29 mar 2024, 12:15


[Benzyna] Ochrona turbo

Moderatorzy: BRUNO55, ryba113

Regulamin forum Rozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
Jeżeli chcesz doprecyzować problem użyj jednego z dostępnych prefixów
  • Benzyna – jeżeli wątek dotyczy benzyniaków
  • Diesel – jeżeli wątek dotyczy ropniaków
  • LPG – jeżeli wątek dotyczy aut zagazowanych
  • All – dla wątków, w których rodzaj paliwa nie jest istotny.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

rebep

Nieśmiały

  • Posty: 47
  • Rejestracja: 30 gru 2012, 20:23
  • Online: 3d 7h 27m 48s
  • Auto: Golf variant mk6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM CAXB

Ochrona turbo

Post21 cze 2013, 22:11

Witam wszystkich!

Mam pytanie odnośnie takiego ustrojstwa
http://www.godula.pl/shop/?page=shop&run=det&id=72
Używa ktoś może podobnego rozwiązania? Jest sens inwestować w takie coś skoro mój dzienny dystans to ok 40 km (dom-praca-dom), a dłuższe dystanse to raczej tylko w wakacje i ferie zimowe? Olej dogrzewa mi się do różnych temperatur, woda zawsze do 90C, a turbina - nie mam pojęcia (zależy od sytuacji na drodze :twisted: ).

Może macie jakieś inne rozwiązania pokazujące kiedy można bezpiecznie wyłączyć zapłon?
Uruchomione: Staging, Rain Closing, Disable Seatbelt Warning, Speed on RCD310 i jeszcze szukam :D
Nie działa: kontrolka świateł dziennych :cry:
Offline

jarekbarcaaa

Gadatliwy

  • Posty: 298
  • Rejestracja: 22 lis 2012, 21:00
  • Online: 6d 17h 45m 56s
  • Pochwały: 8
  • Auto: golf 6
  • Silnik: 1.4 tsi 122 km
  • Lokalizacja: rybnik

Re: ochrona turbo

Post22 cze 2013, 00:23

ciekawe,ale niech sie fachowcy wypowiedzą:)
Offline
Awatar użytkownika

kakaruto

Mieszkaniec

  • Posty: 1927
  • Rejestracja: 27 lut 2012, 22:57
  • Online: 91d 17h 25m 28s
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Silesia

Re: ochrona turbo

Post22 cze 2013, 10:17

Przecież my fabrycznie mamy zamontowane PROtektor turbo :D, i działa tak jak w opisie. czyli po wyłączeniu auta turbina jest chłodzona jeszcze przez ponad 6 minut (o ile się nie mylę). Wczoraj miałem okazję tego posłuchać, pomimo że wcześniej schłodziłem silnik (5 minut silnik se pyrkał aż temp. oliwy pokazała 91'C) to i tak po wyłączeniu silnika słychać było jakąś pompkę która przez dość długi czas coś tam tłoczyła.
My TSI
Offline
Awatar użytkownika

jmf

VIP

  • Posty: 441
  • Rejestracja: 25 cze 2012, 17:58
  • Online: 9d 18h 33m 54s
  • Pochwały: 9
  • Auto: VW Golf 6 Highline
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM DSG
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: ochrona turbo

Post22 cze 2013, 10:28

kakaruto pisze:Przecież my fabrycznie mamy zamontowane PROtektor turbo :D, i działa tak jak w opisie. czyli po wyłączeniu auta turbina jest chłodzona jeszcze przez ponad 6 minut (o ile się nie mylę). Wczoraj miałem okazję tego posłuchać, pomimo że wcześniej schłodziłem silnik (5 minut silnik se pyrkał aż temp. oliwy pokazała 91'C) to i tak po wyłączeniu silnika słychać było jakąś pompkę która przez dość długi czas coś tam tłoczyła.


Niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę, ale ten mechanizm niestety nie służy do chłodzenia turbiny. To co słychać to pompa wody...
Offline

jarekbarcaaa

Gadatliwy

  • Posty: 298
  • Rejestracja: 22 lis 2012, 21:00
  • Online: 6d 17h 45m 56s
  • Pochwały: 8
  • Auto: golf 6
  • Silnik: 1.4 tsi 122 km
  • Lokalizacja: rybnik

Re: ochrona turbo

Post22 cze 2013, 13:41

w caxa nie ma czegos takiego jak chłodzenie turbiny pod zgaszeniu silnika trzeba niestety poczekac minutke,badz klinka minutek w zaleznosci kto jak pałował turbinke :D Wiadomosc od ASO: p ale czy im wierzyc : D
Offline
Awatar użytkownika

rebep

Nieśmiały

  • Posty: 47
  • Rejestracja: 30 gru 2012, 20:23
  • Online: 3d 7h 27m 48s
  • Auto: Golf variant mk6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM CAXB

Re: ochrona turbo

Post22 cze 2013, 14:57

Mnie przy zakupie sprzedawca instruował, aby chwilę odczekać, chyba że się nie znał (mało prawdopodobne), ale jeszcze nie wyrobiłem sobie tego nawyku i nie zawsze czekam (zapominam :oops: ). Wcześniej nie miałem nigdy samochodu z turbiną więc jest to dla mnie po prostu nowość, do której ciężko się przyzwyczaić, dlatego szukam najskuteczniejszego sposobu. To urządzenie, które wskazałem ma dla mnie jedną zasadniczą wadę. Parkuję w garażu - więc co będzie kiedy puszczę sprzęgło po wyłączeniu zapłonu. Nie widzi mi się kontakt ze ścianą :banghead: . Może lepiej jakiś wentylator ustawić na turbinę, który załączał by się po zgaszeniu silnika, albo coś innego?
Uruchomione: Staging, Rain Closing, Disable Seatbelt Warning, Speed on RCD310 i jeszcze szukam :D
Nie działa: kontrolka świateł dziennych :cry:
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: ochrona turbo

Post22 cze 2013, 15:14

rebep pisze:Parkuję w garażu - więc co będzie kiedy puszczę sprzęgło po wyłączeniu zapłonu. Nie widzi mi się kontakt ze ścianą :banghead: . Może lepiej jakiś wentylator ustawić na turbinę, który załączał by się po zgaszeniu silnika, albo coś innego?


eee... zgasisz auto, wyjmiesz kluczyk, puścisz sprzęgło a auto sobie pojedzie? Dobrze rozumiem? :lol: :lol: Turbiny w autach to nie jest jakaś nowość.. ludzie jeżdżą i żyją z tym i jakoś nic złego się nie dzieje.. nie musisz non stop chłodzić turbiny.. po "pałowaniu", przed dotarciem do celu podróży zmieniasz swój styl jazdy na spokojny, później parkujesz i np.: odpalasz sobie papieroska a po nim gasisz silnik.. i wszyscy są zadowoleni.. A nawet jeśli krócej będziesz ją chłodził to też nic strasznego się nie stanie.. musiałbyś pałować auto jak głupi i za każdym razem gasić na rozgrzanym... nie popadajmy w paranoję.. :nono:
Offline
Awatar użytkownika

rebep

Nieśmiały

  • Posty: 47
  • Rejestracja: 30 gru 2012, 20:23
  • Online: 3d 7h 27m 48s
  • Auto: Golf variant mk6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM CAXB

Re: ochrona turbo

Post22 cze 2013, 15:27

eee... zgasisz auto, wyjmiesz kluczyk, puścisz sprzęgło a auto sobie pojedzie? Dobrze rozumiem?


Dobrze rozumiesz - to urządzenie podtrzymuje pracę silnika po wyłączeniu zapłonu przez ustalony czas 1 - 4 min.
Ale chyba sobie odpuszczę temat, bo faktycznie przy moim stylu jazdy i odległościach które pokonuję to nie ma sensu taka zabawa.
pzdr
Uruchomione: Staging, Rain Closing, Disable Seatbelt Warning, Speed on RCD310 i jeszcze szukam :D
Nie działa: kontrolka świateł dziennych :cry:
Offline

Marrio

Nieśmiały

  • Posty: 32
  • Rejestracja: 11 lut 2013, 17:53
  • Online: 1d 13h 26m 3s
  • Auto: VW GOLF VI
  • Silnik: 2.0 TDI

Re: ochrona turbo

Post22 cze 2013, 20:52

tylko nie Godula !!!! gosc ciagnie kase i tyle
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: ochrona turbo

Post23 cze 2013, 08:13

Po co wam takie dziwne wynalazki, podstawowe zasady dbania o turbo nie przesadzać obrotami na zimnym oleju, po jeździe ostrej zaczekąć ok 1min, po normalnej ok 30sek nawet mniej i zgasić silnik turbo się schłodzi...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline
Awatar użytkownika

kakaruto

Mieszkaniec

  • Posty: 1927
  • Rejestracja: 27 lut 2012, 22:57
  • Online: 91d 17h 25m 28s
  • Pochwały: 6
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAVD
  • Lokalizacja: Silesia

Re: Ochrona turbo

Post28 mar 2015, 14:39

Sprostowanie odnośnie chłodzenia turbiny i w CAXA i w CAVD -> vw-eksploatacja/charakterystyka-jazdy-silnikiem-tsi-t2680.html#p29109
My TSI

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość