Dzisiaj jest 29 mar 2024, 13:45


[Diesel] Łuszcząca się pompa paliwa CAYC

Moderatorzy: BRUNO55, ryba113

Regulamin forum Rozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
Jeżeli chcesz doprecyzować problem użyj jednego z dostępnych prefixów
  • Benzyna – jeżeli wątek dotyczy benzyniaków
  • Diesel – jeżeli wątek dotyczy ropniaków
  • LPG – jeżeli wątek dotyczy aut zagazowanych
  • All – dla wątków, w których rodzaj paliwa nie jest istotny.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

castagnet

Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 05 gru 2017, 20:44
  • Online: 1h 51m 31s
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: Krakow

Łuszcząca się pompa paliwa CAYC

Post05 gru 2017, 20:52

Witam Panowie.
Postanowiłem utworzyć temat, gdyż nie znalazłem odpowiednich informacji na forum.

Otóż ostatnio padł mi wtrysk w 1.6TDI CAYC. przebieg 150tys.
Kupując ten silnik, liczyłem się z "delikatnymi" wtryskiwaczami.
Więc ok, stało się, padł wtrysk, zmienie i będę jeździł dalej.
Ale zgłębiłem temat, i znalazłem w necie informację że często pompa wysokiego ciśnienie się łuszczy i generuje opiłki które zabijają wtryskiwacze.
Jednakże nie ma zbyt wiele informacji w internecie na ten temat (co innego np panewki w BXE) a trzeba przyznać że ten silnik to teraz jeden z najpopularniejszych silników w grupie VAG.

Jak to więc jest naprawdę? Problem jest na tyle częsty że jest się czym przejmować? Czy olać temat i jeździć dalej?
Offline

ktry

Aktywny

  • Posty: 123
  • Rejestracja: 26 sie 2013, 21:33
  • Online: 1d 2h 34m 32s
  • Pochwały: 1
  • Auto: Passat B7 1 6 tdi
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: ZACH-POM

Re: Łuszcząca się pompa paliwa CAYC

Post05 gru 2017, 21:24

Znany temat ,ale w 2,0 tdi CR.Sporo piszą i sam się z tym spotkałem osobiście u znajomego ,ale w 1,6 pierwsze słysze o takim zjawisku. Moja pompa ma prawie 400 tys. km i daje radę. Tylko 1 wtrysk siadł po 200 tysiacach. Paliwo zawsze najtańsze leję ,sporadycznie Orlen ,przeważnie marketowe typu Tesco, Intemarsze PKS ITP.
Offline

castagnet

Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 05 gru 2017, 20:44
  • Online: 1h 51m 31s
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: Krakow

Re: Łuszcząca się pompa paliwa CAYC

Post05 gru 2017, 23:38

Trochę mnie uspokoiłeś, zwłaszcza że ja miałem błąd -" przerwa w obwodzie wtrysku."
Co raczej wskazuje na elektroniczne uszkodzenie wtrysku a nie mechaniczne.
Offline

Maciek

Forumowicz

  • Posty: 881
  • Rejestracja: 02 paź 2016, 09:35
  • Online: 21d 46m 2s
  • Pochwały: 11
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CAYC 1.6TDI
  • Lokalizacja: Mikolajki

Re: Łuszcząca się pompa paliwa CAYC

Post06 gru 2017, 01:08

Również niakem elektroniczna usterkę wtrysku, padła piezoelektryka Poprostu. Rozebrany kompletny układ i po około 180tys nie ma jakiego kolwiek śladu opiłków
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: Łuszcząca się pompa paliwa CAYC

Post06 gru 2017, 12:29

Pompa czesto sie psuje...bo ktos kiedys wlal zle paliwo. Nie wazne ile, litr czy dwa zanim sie zorientowal, wazne ze zle. U mnie przy przebiegu 380k km pompa pracowala idealnie. Mozesz latwo sprawdzic na filtrze paliwa albo na sitku pompy wysokiego cisnienia. Tylko...ze to jest w 2.0 CR, nie mam pojecia jakjest w 1.6
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Łuszcząca się pompa paliwa CAYC

Post06 gru 2017, 13:01

Jesteście pewni że to dotyczy 2.0 a nie 1.6 ?
Mówię o pompę i słabych wtryskach. ?
Pompa to w każdym CR jest delikatna ale wtryski to chyba właśnie w 1.6 były słabsze. Poprawcie mnie jak źle pisze .

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Offline

castagnet

Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 05 gru 2017, 20:44
  • Online: 1h 51m 31s
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: Krakow

Re: Łuszcząca się pompa paliwa CAYC

Post06 gru 2017, 13:13

Wtrsyki to wiadomo że w 1.6 są słabe. To każdy wie.
Ale to temat w ilu egzemplarzach 1.6 pompa się posypała.
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Łuszcząca się pompa paliwa CAYC

Post09 gru 2017, 17:38

Cały osprzęt cr to delikatna zabawka, więc tu nie ma co się czarować, aczkolwiek akurat problem łuszczących się pomp nie jest zbyt częsty, zresztą stan pompy łatwo sprawdzić wyciągając filtr paliwa i patrząc czy na dnie są opiłki czy nie ma to daje jasną odpowiedź...

A wtryski w 1.6 niestety są delikatne i na to nie ma rady...
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Łuszcząca się pompa paliwa CAYC

Post09 gru 2017, 19:19

marmi pisze:Cały osprzęt cr to delikatna zabawka, więc tu nie ma co się czarować, aczkolwiek akurat problem łuszczących się pomp nie jest zbyt częsty, zresztą stan pompy łatwo sprawdzić wyciągając filtr paliwa i patrząc czy na dnie są opiłki czy nie ma to daje jasną odpowiedź...

A wtryski w 1.6 niestety są delikatne i na to nie ma rady...
Szkoda roboty. Wystarczy odkręcić 2 śrubki od filtra siatkowego na pompkę wysokiego ciśnienia .

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Offline

lkgh

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 24 lis 2013, 17:15
  • Online: 12d 6h 55m 49s
  • Pochwały: 1
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 2.0 TDI 175koni
  • Lokalizacja: Haarlem

Re: Łuszcząca się pompa paliwa CAYC

Post11 gru 2017, 07:18

"Szkoda roboty. Wystarczy odkręcić 2 śrubki od filtra siatkowego na pompkę wysokiego ciśnienia " - DOKLADNIE :)
Offline

castagnet

Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 05 gru 2017, 20:44
  • Online: 1h 51m 31s
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: Krakow

Re: Łuszcząca się pompa paliwa CAYC

Post27 gru 2017, 16:21

A gdzie ten filtr siatkowy jest?
Bo nie mogę go znaleźć...
Offline

Tom2016

Nieśmiały

  • Posty: 20
  • Rejestracja: 29 lis 2016, 11:42
  • Online: 1d 11h 42m 44s
  • Auto: VW Golf VI
  • Silnik: 1.6 TDI CAYC
  • Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Łuszcząca się pompa paliwa CAYC

Post01 paź 2019, 20:36

Witam.
Pytanie jest o jakie ilości opiłków chodzi? Ostatnio przy wymianie filtra zauważyłem śladowe ilości mikro-opiłków na dnie obudowy filtra. Czy takie coś może uszkodzić wtryskiwacze (przebieg 210 k)?

Jestem zaniepokojony, ponieważ wymieniłem 4 wtryskiwacze w CAYC 1.6 TDI i pojawił się problem pracy silnika. Przy wysokich obrotach silnik "wpada w drgania". Dodam, że nie zakodowałem wtrysków jeszcze i nie zrobiłem ustawienia dawki.

Mam nadzieję, że te śladowe opiłki nie uszkodziły 4 nowych wtrysków :shock:
Offline

castagnet

Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 05 gru 2017, 20:44
  • Online: 1h 51m 31s
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: Krakow

Re: Łuszcząca się pompa paliwa CAYC

Post01 paź 2019, 21:04

Spokojnie, wtryski wcale nie tak łatwo załatwić.
Zrób test.
Jeżeli przy wymianie filtra wylałeś stare paliwo z puszki to sprawdź teraz po kilkuset kilometrach czy są nowe opiłki. Jak nie ma to luz. A jak coś będzie to wymienisz pompe i powinno być ok. Pompe kiedyś wymieniałem i udało mi się kupić po regeneracji za 1000zł.
Jeżeli nie robiłeś adaptacji wtrysków to same się zaadoptują po 200-300 kilometrach.
A jeżeli zrobiłeś więcej i nadal jest problem to fajnie było by podpiąć kompa i sprawdzić korekty wtrysków lub poszukać innych rzeczy które mogą być za to odpowiedzialne.
Offline

vpower100

Nowicjusz

  • Posty: 12
  • Rejestracja: 31 sty 2019, 21:04
  • Online: 1d 15h 19m 35s
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CAYC
  • Lokalizacja: PL

Re: Łuszcząca się pompa paliwa CAYC

Post25 lis 2019, 20:24

"Szkoda roboty. Wystarczy odkręcić 2 śrubki od filtra siatkowego na pompkę wysokiego ciśnienia " - DOKLADNIE :)


Gdzie są te dwie śrubki ?
Ma ktoś gdzieś jakieś zdjęcia ?
Offline

mareng

Nowicjusz

  • Posty: 6
  • Rejestracja: 14 cze 2022, 05:45
  • Online: 2h 9m 13s
  • Auto: VW Golf Plus
  • Silnik: 1.6 TDI CAYC
  • Lokalizacja: Gdynia

Re: Łuszcząca się pompa paliwa CAYC

Post28 lip 2022, 22:19

Witam,

odgrzeję kotleta, gdzie na pompie CR w 1.6 TDI CAYC znajduje się sitko?
Offline

romek83m

Nieśmiały

  • Posty: 34
  • Rejestracja: 08 lis 2016, 22:32
  • Online: 14h 57m 20s
  • Auto: VW Golf 6 Variant
  • Silnik: CAY
  • Lokalizacja: Zielona Gora

Re: Łuszcząca się pompa paliwa CAYC

Post23 paź 2022, 22:24

Nie we wszystkich pompach od 1.6 tdi jest to sitko, w pompie 03l130755al na pewno jest. Trzeba odkręcić zawór regulacji paliwa i tam jest sitko.

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości