Dzisiaj jest 20 kwie 2024, 06:44


[1,6 TDI 105KM] korekcje wtryskiwaczy

Moderatorzy: BRUNO55, ryba113

Regulamin forum Rozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
Jeżeli chcesz doprecyzować problem użyj jednego z dostępnych prefixów
  • Benzyna – jeżeli wątek dotyczy benzyniaków
  • Diesel – jeżeli wątek dotyczy ropniaków
  • LPG – jeżeli wątek dotyczy aut zagazowanych
  • All – dla wątków, w których rodzaj paliwa nie jest istotny.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

wojtaszekm

Aktywny

  • Posty: 118
  • Rejestracja: 01 lip 2014, 20:52
  • Online: 22d 4h 54m 53s
  • Pochwały: 5
  • Auto: VW golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI 105 KM CAYC
  • Lokalizacja: lubelskie

korekcje wtryskiwaczy

Post23 lis 2015, 08:40

W jakich przedziałach liczbowych powinny mieścić się korekcje wtryskiwaczy, żeby uznać ich wartości za akceptowalne. Wiem, ze im bliżej 0 tym lepiej, ale np.: korekcje - 0,385, - 0,169, +0,85, -0,281 są w granicach normy? Z autem nic się nie dzieje, mało pali, na zimnym i na ciepłym odpala bez problemu, na biegu jałowym pracuje równo. Pytam z ciekawości, bo nabyłem kabelek i pooglądałem sobie trochę różne wartości w blokach pomiarowych.
Ostatnio zmieniony 23 lis 2015, 17:12 przez wojtaszekm, łącznie zmieniany 1 raz
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: korekcje wrtyskiwaczy

Post23 lis 2015, 09:40

Masz kabel to zauważ że masz podpowiedzi jak najedziesz na dany blok pomiarowy. Wartości ok bo chyba do+/- 2.5 jest . ważne tez jest to żeby były wszystkie na tym samym poziomie .
Offline

wojtaszekm

Aktywny

  • Posty: 118
  • Rejestracja: 01 lip 2014, 20:52
  • Online: 22d 4h 54m 53s
  • Pochwały: 5
  • Auto: VW golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI 105 KM CAYC
  • Lokalizacja: lubelskie

Re: korekcje wrtyskiwaczy

Post23 lis 2015, 09:50

tberent pisze: masz podpowiedzi jak najedziesz na dany blok pomiarowy .


w 12.12.3 też? Mam zaawansowane bloki pomiarowe, otwiera się dodatkowe okno z tym co mogę pomierzyć, ale... idę sprawdzić

tberent pisze:ważne tez jest to żeby były wszystkie na tym samym poziomie .


co masz na myśli mówiąc na tym samym poziomie? Te pomiary były robione na biegu jałowym i rozgrzanym silniku, jak zwiększę obroty to na wszystkich wtryskiwaczach pokazuje mi to samo, czyli 0,0002
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: korekcje wrtyskiwaczy

Post23 lis 2015, 09:53

Ja mam 12.12.0 i po najechaniu w meas mam podpowiedzi . Jeżeli tego nie masz to może. Być wina sterownika silnika ale nie sadze . Równe tzn ze korekcję w miarę na podobnych earosciach . Np wszystkie w okolicach 0.8 . Najgorzej jet jak są różne np jedna 2.0 a 8nna 0.34. Te wartości teoretycznie i pośrednio mówią o stanie poszczególnych zespołów cylinder /wtrysk
Offline

leonarest

Gadatliwy

  • Posty: 201
  • Rejestracja: 21 kwie 2014, 06:47
  • Online: 8d 21h 4m 57s
  • Pochwały: 1

Re: korekcje wrtyskiwaczy

Post23 lis 2015, 10:16

W CAYC napewno 12.12 nie obsługuje jak masz kabel który się łączy to tylko advanced meas values a w tym bloku podpowiedzi nie ma ale sądząc po wskazaniach jest dobrze.
Ostatnio zmieniony 03 cze 2016, 12:10 przez leonarest, łącznie zmieniany 1 raz
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: korekcje wrtyskiwaczy

Post23 lis 2015, 10:58

macie rózne bloki po przy 1.6 jest to inaczej podczytywane...

generalnie korelacje są dopuszczalne w zakresie -+2 ale to sa wartości graniczne i sporo przesadzone...

wojtaszekm wszystkie masz ładne w normie może poza 3-cim cylindrem który troszkę odstaje, ale jak na razie wszystko jest ok.
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

wojtaszekm

Aktywny

  • Posty: 118
  • Rejestracja: 01 lip 2014, 20:52
  • Online: 22d 4h 54m 53s
  • Pochwały: 5
  • Auto: VW golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI 105 KM CAYC
  • Lokalizacja: lubelskie

Re: korekcje wrtyskiwaczy

Post23 lis 2015, 11:03

marmi pisze:wojtaszekm wszystkie masz ładne w normie może poza 3-cim cylindrem który troszkę odstaje, ale jak na razie wszystko jest ok.


Może mu zadam jakiegoś czyścika do wtrysków i zobaczę czy się poprawi :D

ps. no jak mam dobry kabelek (wiadomo od kogo :pub: ) to i wskazania ładne :tongue:

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 1 gość