Dzisiaj jest 23 kwie 2024, 12:38


[2.0 TDI 110KM] Brak mocy - zbyt niskie ciśnienie doładowania

Moderatorzy: BRUNO55, ryba113

Regulamin forum Rozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
Jeżeli chcesz doprecyzować problem użyj jednego z dostępnych prefixów
  • Benzyna – jeżeli wątek dotyczy benzyniaków
  • Diesel – jeżeli wątek dotyczy ropniaków
  • LPG – jeżeli wątek dotyczy aut zagazowanych
  • All – dla wątków, w których rodzaj paliwa nie jest istotny.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

di4blos

Nowicjusz

  • Posty: 18
  • Rejestracja: 31 lip 2014, 18:19
  • Online: 14h 19m

Brak mocy - zbyt niskie ciśnienie doładowania

Post18 sie 2014, 21:06

Witam

Posiadam golfa 6 z 2009r silnik 2,0tdi 110KM. Podczas jazdy z prędkością ok. 120km/h i próbie przyspieszenia do 140km/h na 5 biegu zaczyna mrugać kontrolka od świec żarowych i samochód traci moc. Po podłączeniu do komputera wyskakuje błąd, że w układzie było zbyt niskie ciśnienie doładowania. Problem pojawia się też czasami przy próbie przyspieszenia na 4 biegu gdy obroty wynoszą ok. 2tys. Problem nigdy nie pojawił się na 1,2 ani 3 biegu. Czym może to być spowodowane ?
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Brak mocy - zbyt niskie ciśnienie doładowania

Post18 sie 2014, 21:17

na początek sprawdzić szczelność przewodów doładowania, potem czujnik ciśnienia doładowania, a potem gruszka turbiny samo turbo.

problem pojawia się podczas gwałtownego przyspieszania, auto wchodzi w tryb awaryjny bo nie ma odpowiedniego ciśnienia ładowania, może zapiekać się kierownica łopatek i stąd objawy.
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

di4blos

Nowicjusz

  • Posty: 18
  • Rejestracja: 31 lip 2014, 18:19
  • Online: 14h 19m

Re: Brak mocy - zbyt niskie ciśnienie doładowania

Post18 sie 2014, 21:59

Jeden z przewodów był pęknięty i został naprawiony poprzez wsadzenie do środka plastikowej przelotki a następnie nałożono na tą przelotkę dwa końce pękniętego wężyka. Czy jest możliwe aby ta przelotka blokowała swobodny przepływ powietrza?
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Brak mocy - zbyt niskie ciśnienie doładowania

Post18 sie 2014, 22:36

zależy jaki przewód, generalnie jeśli zaczęło dziać się niedługo po naprawie to jasno sugeruje na poczatek wymianę węzyka na sprawny, nowy czy uzywany.
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

di4blos

Nowicjusz

  • Posty: 18
  • Rejestracja: 31 lip 2014, 18:19
  • Online: 14h 19m

Re: Brak mocy - zbyt niskie ciśnienie doładowania

Post19 sie 2014, 20:48

Niestety nie wiem czy problem zaczął się po naprawie wężyka ponieważ niedawno kupiłem ten samochód :/
Poniżej przedstawiam pęknięcie wężyka oraz jego przebieg

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a83 ... ffd85.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e10 ... 61b11.html
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Brak mocy - zbyt niskie ciśnienie doładowania

Post19 sie 2014, 20:52

Pęknięty jest wąż podciśnienia, a akurat ten uszkodzony idzie do zaworu N75 czyli zaworka zabezpieczającego silnik przed przeładowaniem i sterującym ciśnieniem ładowania...

Może to być przypadek ale zacząłbym od przewodu, potem czujnik itd...


Autor postu otrzymał pochwałę
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

di4blos

Nowicjusz

  • Posty: 18
  • Rejestracja: 31 lip 2014, 18:19
  • Online: 14h 19m

Re: Brak mocy - zbyt niskie ciśnienie doładowania

Post19 sie 2014, 21:25

jest możliwość podania numeru seryjnego tego wężyka, bo akurat w miejscu gdzie jest pęknięcie znajduje się numer :/ ?
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Brak mocy - zbyt niskie ciśnienie doładowania

Post19 sie 2014, 21:40

di4blos pisze:jest możliwość podania numeru seryjnego tego wężyka, bo akurat w miejscu gdzie jest pęknięcie znajduje się numer :/ ?


03L131055BB od czujnika i potem łaczy się z drugim 03L131055AQ

-- 19 sie 2014, 22:41 --

marmi pisze:
di4blos pisze:jest możliwość podania numeru seryjnego tego wężyka, bo akurat w miejscu gdzie jest pęknięcie znajduje się numer :/ ?


03L131055BB od czujnika i potem łaczy się z drugim 03L131055AQ


nie wiem jak teraz vw to liczy ale patrząc na cene to jest zestaw przewodów a nie jeden przewód ale głowy nie daje.


Autor postu otrzymał pochwałę
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

di4blos

Nowicjusz

  • Posty: 18
  • Rejestracja: 31 lip 2014, 18:19
  • Online: 14h 19m

Re: Brak mocy - zbyt niskie ciśnienie doładowania

Post20 sie 2014, 06:58

Mnie interesuje wężyk o numerze 03L131055BB ? Upewniam się ponieważ koszt takiego wężyka w serwisie to 100zł...
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Brak mocy - zbyt niskie ciśnienie doładowania

Post20 sie 2014, 07:38

To i tak jedna z tańszych części do tego auta :D

tak według schematu powinien cię interesować pierwszy, on potem łaczy się przez przelotkę z kolejnym.
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

di4blos

Nowicjusz

  • Posty: 18
  • Rejestracja: 31 lip 2014, 18:19
  • Online: 14h 19m

Re: Brak mocy - zbyt niskie ciśnienie doładowania

Post20 sie 2014, 11:21

Właśnie dostałem następującą odpowiedz z serwisu:

"Po numerze nadwozia wskazuje na cały zestaw węży: 03L131055AK (220,81zł)
jeśli chodzi o 03L131055BB to koszt 100,77zł (produkcja samochodu od 22.07.2009 - produkcja pańskiego pojazdu to 07.05.2009) należałoby to zweryfikować przed składaniem zamówienia."

teraz to już sam nie wiem co mam zamówić. Znalazłem też na allegro używany cały zestaw wężyków (chyba 03L131055BB i 03L131055AQ). W jaki sposób mogę sprawdzić jakie wężyki posiadam?

Dodam jeszcze, że w historii auta widnieje następujący wpis: "2011-04-12 83 007km – wymiana 2szt. przewodów podciśnieniowych w układzie podciśnienia silnika"
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Mieszkaniec

  • Posty: 2398
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 190d 15h 44m 38s
  • Pochwały: 70
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Brak mocy - zbyt niskie ciśnienie doładowania

Post20 sie 2014, 12:21

A no to się zgadza bo masz auto sprzed zmiany węży, to do twojego dokładnie sprzed jest jeden numer na cały zestaw węzy, wymieniasz wszystkie i tyle.

Musisz szukać na węzach numeru powinny być nie tylko na tym uszkodzonym.

Widać coś już w aucie się działo i była część wymieniana podciśnień...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

di4blos

Nowicjusz

  • Posty: 18
  • Rejestracja: 31 lip 2014, 18:19
  • Online: 14h 19m

Re: Brak mocy - zbyt niskie ciśnienie doładowania

Post27 sie 2014, 13:44

Powodem zaniku mocy była jakaś gruszka przy turbinie która nie trzymała ciśnienia.
Offline

PawelARL

Nowicjusz

  • Posty: 7
  • Rejestracja: 03 sie 2014, 07:00
  • Online: 2d 7h 18m 20s
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: CFFB
  • Lokalizacja: Kielce

Re: Brak mocy - zbyt niskie ciśnienie doładowania

Post30 sie 2014, 23:47

A jaki przebieg auta ? bo z tego co słyszałem w serwisie to właśnie w tych gruszkach przy turbinie padały membrany przy przebiegach rzędu 100 tyś km.

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości