Dzisiaj jest 16 kwie 2024, 17:04


[Diesel] 2.0 140KM Brak mocy i informacja o błędach z EGR

Moderatorzy: BRUNO55, ryba113

Regulamin forum Rozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
Jeżeli chcesz doprecyzować problem użyj jednego z dostępnych prefixów
  • Benzyna – jeżeli wątek dotyczy benzyniaków
  • Diesel – jeżeli wątek dotyczy ropniaków
  • LPG – jeżeli wątek dotyczy aut zagazowanych
  • All – dla wątków, w których rodzaj paliwa nie jest istotny.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Desperado75

Nieśmiały

  • Posty: 24
  • Rejestracja: 09 mar 2016, 16:40
  • Online: 1d 2h 58m 57s
  • Auto: VW Golf VI Variant
  • Silnik: 2.0 TDI 140KM
  • Lokalizacja: Sosnowiec

2.0 140KM Brak mocy i informacja o błędach z EGR

Post07 maja 2017, 21:17

Witam szanowne towarzystwo.

Od pewnego czasu mam problem z turbiną. Na trasie po zagrzaniu się (nie zawsze) wyskakuje błąd, spiralka zaczyna migać i traci moc. Tradycyjne zgaszenie silnika i zapalenie usuwa problem na chwilkę i znowu to samo.
Po 3 komunikacie zapala się dodatkowo Check engine. Jeśli autko trochę postoi lub jadę na drugi dzień, świeci się tylko Check, ale idzie normalnie. Jeśli robię odcinek ok. 20km to problemu nie ma. Po 3 takich odcinkach Check znika i jest ok.

Nie mam poprzednich błędów, bo gość mi skasował, ale teraz są nowe.

Po podłączeniu kompa pokazało mi błędy:

4 Faults Found:
4635 - Engine Oil Temp. Sensor (G8)
P0196 00 [032] - Implausible Signal
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 175475 km
Date: 2017.05.01
Time: 14:55:13

9120 - EGR Sensor 1
P046C 00 [096] - Implausible Signal
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Mileage: 175571 km
Date: 2017.05.04
Time: 16:22:52

4891 - EGR Valve (N18)
P0403 00 [168] - Malfunction
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 17
Mileage: 175013 km
Date: 2017.04.14
Time: 18:52:28

4892 - EGR Valve (N18)
P0403 00 [168] - Malfunction
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 17
Mileage: 175013 km
Date: 2017.04.14
Time: 18:52:28

Jak szukałem po necie zaworu EGR to pokazało mi różne różniste. Ja mam taki, nie idzie do niego żadna rurka podciśnienia :o żadnych chłodnic itp.

Zawór EGR.jpg



Ostatnio go wyczyściłem (choć ciężko powiedzieć, że był brudny, raczej lekko przybrudzony) i trasa 150km przeszła bez problemu. Niestety nie na długo. Problem wrócił. Po przejechaniu 40km i odpuszczeniu gazu (jazda po mieście) znowu wróciła sprężynka i brak mocy.

Jako, że nie jazda samochodem bez mocy, a jakoś musiałem wrócić. Znalazłem w okolicy zaworu EGR takie ustrojstwo, które nazywa się podobno czujnik zaworu EGR. Dochodzi do niego wężyk od czujnika zwanego N75 i odchodzi do gruszki podciśnienia. Odłączyłem od niego wtyczkę i problemu nie ma. Tzn. samochód normalnie przyspiesza.
Po powrocie podpiąłem kompa i ...

3 Faults Found:

4871 - Exhaust Gas Recirculation Cooling Valve Control
P2425 00 [175] - Open Circuit
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 175725 km
Date: 2000.00.00
Time: 00:00:00

4891 - EGR Valve (N18)
P0403 00 [104] - Malfunction
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 4
Mileage: 175652 km
Date: 2067.14.26
Time: 09:24:12

4892 - EGR Valve (N18)
P0403 00 [104] - Malfunction
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 4
Mileage: 175652 km
Date: 2067.14.26
Time: 09:24:12

No i finał.
Po pierwsze czy mogę tak jeździć z odpiętym czujnikiem (kwestia kilku dni) czy jest ryzyko, że walnie coś konkretnie?
Druga sprawa czy może być to ten czujnik walnięty? Skoro go odłączyłem od zasilania i problem zniknął ???

Pomóżcie i podpowiedzcie co sądzicie, bo już nie daję rady, a jeszcze z tydzień auto potrzebuję codziennie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości