Dzisiaj jest 20 kwie 2024, 09:35


[Benzyna] 122 a 160 koni w 1.4

Moderatorzy: BRUNO55, ryba113

Regulamin forum Rozrząd, układ korbowy, przepływomierz, turbo, intercooler, układ paliwowy, układ smarowania, sterowanie silnikiem ECM, sterowanie zapłonem, świece, przewody zapłonowe, rozdzielacze, chłodnica, pompa wody, wycieki płynu chłodniczego, przegrzewanie silnika, niedogrzanie silnika, czujniki, wskaźniki temperatury.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
Jeżeli chcesz doprecyzować problem użyj jednego z dostępnych prefixów
  • Benzyna – jeżeli wątek dotyczy benzyniaków
  • Diesel – jeżeli wątek dotyczy ropniaków
  • LPG – jeżeli wątek dotyczy aut zagazowanych
  • All – dla wątków, w których rodzaj paliwa nie jest istotny.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

maciasjestem

Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 27 lip 2015, 12:10
  • Online: 15h 27m 33s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Wloclawek

122 a 160 koni w 1.4

Post29 wrz 2015, 22:36

Witam! W kwestiach czystko mechanicznych jestem całkiem zielony, ale nurtuje mnie od paru dni pewna rzecz. Takie jak moje 1.4 tsi generuje po czipie do 140 koni maksymalnie, natomiast z tego samego silnika w innej wersji jest wyciągnięte stockowo 160 koni. Stąd pytanie, skąd taka duża różnica? Wykorzystana została inna turbosprężarka, czy może jakiś dodatkowy kompresor?
Offline
Awatar użytkownika

greg2

Senior Moderator

  • Posty: 1004
  • Rejestracja: 04 cze 2013, 15:45
  • Online: 132d 21h 14m 9s
  • Pochwały: 23
  • Auto: Golf VII GTI
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Lokalizacja: Warszawa

Re: 122 a 160 koni w 1.4

Post30 wrz 2015, 06:09

Jest kompresor i sprezarka jednoczesnie.
Offline

maciasjestem

Nowicjusz

  • Posty: 13
  • Rejestracja: 27 lip 2015, 12:10
  • Online: 15h 27m 33s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Wloclawek

Re: 122 a 160 koni w 1.4

Post01 paź 2015, 22:39

A istnieje opcja np. dołożenia kompresora z jakiegoś powypadkowego np. do wersji 122? Czy kosztowo/wykonaniowo jest to bez sensu
Offline

Arek_VI

VIP

  • Posty: 1318
  • Rejestracja: 26 cze 2012, 19:54
  • Online: 10d 16h 14m 40s
  • Pochwały: 62
  • Auto: Golf VI
  • Silnik: TSI 122
  • Lokalizacja: Wroclaw

Re: 122 a 160 koni w 1.4

Post01 paź 2015, 22:45

Kosztowo bezsensowne.
Offline

1 6 D

VIP

  • Posty: 524
  • Rejestracja: 25 lis 2012, 14:31
  • Lokalizacja: Szczecin
  • Online: 34d 18h 29m 3s
  • Pochwały: 31
  • Auto: Scirocco+Golf
  • Silnik: SB+CBDB
  • Lokalizacja: Szczecin

Re: 122 a 160 koni w 1.4

Post02 paź 2015, 07:15

Nie dołożysz, bo kompresor musi mieć dodatkowe sterowanie, prościej przełożyć silnik z wiązką i sterownikiem plus zakodować immo.

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości