Dzisiaj jest 25 kwie 2024, 23:37


Demontaż klap wirowych 2.0 tfsi, kolektor ea113

Fotoporady, manuale, instrukcje "krok po kroku"

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Instrukcje, foto porady, manuale opisujące krok po kroku co należy wykonać, aby samemu naprawić, zmienić, wymienić, zakodować ...

Uwaga:
  1. Nie prowadzimy tutaj dyskusji, a jedynie prosimy o dodatkowe wyjaśnia lub zamieszczamy własne uwagi, spostrzeżenia o których warto wspomnieć.
  2. Zmiany w instrukcji autor wprowadza bezpośrednio w poście zawierającym instrukcję - nie piszmy postów z informacją co należy zrobić inaczej niż w instrukcji.
  3. Za pomocą nowego postu autor powinien poinformować o wprowadzeniu zmian w instrukcji.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

kocur

Nieśmiały

  • Posty: 26
  • Rejestracja: 26 kwie 2017, 12:57
  • Online: 3d 47m 56s
  • Auto: r20
  • Silnik: 2.0 cdlf
  • Lokalizacja: mazowieckie

Demontaż klap wirowych 2.0 tfsi, kolektor ea113

Post13 lip 2017, 11:41

Obrazek
Silniki 2.0 tfsi z paskiem zębatym AXX, BWA, BWJ, BUL, BYD, BHZ, CDL itd. (od 125kW do 199kW)
Jedni wiedzą inni nie może komuś na forum się przyda :)
Demontaż klap pomaga w przepływie powietrza, klapy nawet otwarte znacznie to ograniczają. Ma to znaczenie przy zwiększaniu mocy/momentu.
Do wywalenia klap razem z osią z kolektora potrzebny jest zestaw "zaślepek". Obrazek
ceny zestawu to od ok 250zł, uszczelka koszt ok 40zł ja akurat miałem możliwość zrobić to sam na cnc, nie fotografowałem swojej roboty ale znalazłem całkiem jasną obrazkową instrukcję do której trochę dopowiem

Montaż tego zestawu bardzo prosty, ceny w warsztacie bardzo różne (jak ktoś wie co to i po co potrafią nieźle skroić [-X)
Ściągamy zawleczkę
Obrazek
wywalamy uszczelkę, jeśli ktoś to robił niedawno nie ma konieczności wymieniać jej na nową, nie jest jednorazowa,
jednak 40zł kosztuje nowa więc jak kto woli ;)

Obrazek
Wyjmujemy ori klapy razem z osią, po demontażu czyścimy kolektor jak najlepiej potrafimy ;)
Obrazek
Wkładamy zaślepki w miejsce pustych przestrzeni
Obrazek
Zakładamy uszczelkę i skladamy wszystko do kupy
Obrazek
Po tym zabiegu trzeba udać się do jakiegoś tunera i powiadomić o usunięciu klap, wystroić aby auto chodziło prawidłowo (zanim się ustawi na obrotach chodzi głośno, spalanie w miejscu przez chwile 5l po samym montażu to nic strasznego bez ingerencji w ecu takie objawy będą)

Pozdrawiam serdecznie ! :pub:

Wróć do MK6

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość