Dzisiaj jest 28 mar 2024, 17:55


Kolumna kierownicza 5k0 różnice

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Moduły elektroniczne, sterowniki, sygnalizacja (kontrolki, buczki, wyświetlacze), instalacje, wiązki, piny, wtyczki, ładowanie, rozruch, immobiliser, alarm, centralny zamek, moduł komfortu, czujniki.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
- Prośby o kodowanie i diagnostykę logów lub błędów zamieszczaj w dziale Diagnostyka i kodowanie
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

laren0

Aktywny

  • Posty: 148
  • Rejestracja: 05 lis 2013, 19:06
  • Online: 21d 12h 15m 13s
  • Pochwały: 3
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CFFB

Kolumna kierownicza 5k0 różnice

Post28 sty 2017, 17:11

Witam

Mam problem ponieważ w aucie miałem sterownik 5k0 953 549C i chce dołożyć kierownice multifunkcyjną i zakupiłem sterownik 5k0 953 569H i rozebrałem wszystko i wyszło że miedzy jednym sterownikiem a drugim jest inne wtyczka która łączy moduł ze stacyjką. Stary moduł jest 8 pinowy a nowy 6 pinowy. w starym podpięte jest wszystko tak jak mówi elsa czyli 1 pin czerwony przewód 3-fioletowy 4-niebieski 5 zółty.
Jak to podłączyć aby wszystko było ok? do których pinów ma być jaki kolor kabli do nowego sterownika? czy może da się zakupić taki kabelek?
Offline
Awatar użytkownika

maartinj

Forumowicz

  • Posty: 559
  • Rejestracja: 06 kwie 2013, 10:42
  • Online: 9d 11h 14m 7s
  • Pochwały: 20
  • Auto: VW
  • Silnik: 2.0 TDI CFGC
  • Lokalizacja: PL

Re: Kolumna kierownicza 5k0 różnice

Post28 sty 2017, 17:28

musisz kupic kabel od stacyjki nowego typu
trafiają się , a czasem cała stacyjka z takim kablem
Offline
Awatar użytkownika

laren0

Aktywny

  • Posty: 148
  • Rejestracja: 05 lis 2013, 19:06
  • Online: 21d 12h 15m 13s
  • Pochwały: 3
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CFFB

Re: Kolumna kierownicza 5k0 różnice

Post28 sty 2017, 17:44

A jakiś numer tego kabelka? To w nowego typu stacyjce jest więcej przewodów? bo tak przeglądam zdjęcia w sieci i wychodzi że jest tak ze 6 przewodów. Czy takim kabelkiem zdołam podłączyć swoją obecna stacyjkę?
Offline
Awatar użytkownika

glodek

Sympatyk

  • Posty: 95
  • Rejestracja: 18 paź 2013, 09:18
  • Online: 11d 9h 30m 3s
  • Pochwały: 5
  • Auto: VW
  • Silnik: BXE 1.9
  • Lokalizacja: WLKP

Re: Kolumna kierownicza 5k0 różnice

Post31 sty 2017, 11:18

Właśnie wychodzi na to że nr jest taki sam jak ta na 8 pin - 1K0 905 849 - trzeba patrzeć na rocznik.

stacyjka ma nr 1K0905851B
Offline
Awatar użytkownika

laren0

Aktywny

  • Posty: 148
  • Rejestracja: 05 lis 2013, 19:06
  • Online: 21d 12h 15m 13s
  • Pochwały: 3
  • Auto: Golf 6
  • Silnik: CFFB

Re: Kolumna kierownicza 5k0 różnice

Post02 lut 2017, 21:56

Sprawa została rozwiązana - wielkie dzięki glodek

Miedzy modułem 5k0 953 549 a 5k0 953 569 jest taki że podpięcie stacyjki do modułu w jednym ma 8 pinów w drugim ma 6. W obu przypadkach i tak dochodzą 4 przewody ( różnią się jednym przewodem chodzi o kolor). Wymiana stacyjki nie jest konieczna nawet jeśli ktoś przechodzi z wersji 1K0 ponieważ ona zawsze jest taka sama. Różnią się tylko modułem zapłonu i rozrusznika i właśnie przewodami. Bardzo łatwo jest to wymienić poniżej porównanie obu modułów.
Obrazek
Jeśli w obu przypadkach w kostkach znajduje się 6 przewodów to jest to wersja pod auta ze skrzynią automatyczną do elektromagnesu który nie pozwala wyjąć kluczyka jeśli nie jest skrzynia w pozycji "P".

Jest też różnica między plastikowymi elementami które trzymają moduły na kolumnie i tutaj niestety trzeba odkręcać śruby trzymające stacyjkę (śruby zrywane podczas montażu, aby odkręcić należy rozwiercić albo ostry przecinak młotek i uderzając po główce śruby w kierunku odkręcania - ja tak zrobiłem minuta roboty).
Stan przejściowy:
Obrazek

Oraz stan finalny:
Obrazek

Zostało ogarnąć tylko dwa błędy w sterowniku odnośnie braku komunikacji - ale wydaje mi się że to problem kodowania sterownika - ponieważ tak to wszystko działa

Wróć do Elektryka i Elektronika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości