Dzisiaj jest 28 mar 2024, 20:28


Czy odłączać klemy podczas ładowania akumulatora

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Moduły elektroniczne, sterowniki, sygnalizacja (kontrolki, buczki, wyświetlacze), instalacje, wiązki, piny, wtyczki, ładowanie, rozruch, immobiliser, alarm, centralny zamek, moduł komfortu, czujniki.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
- Prośby o kodowanie i diagnostykę logów lub błędów zamieszczaj w dziale Diagnostyka i kodowanie
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 462
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 18d 15h 18m 27s
  • Auto: golf VII 1.4 tsi
  • Silnik: CZCA
  • Lokalizacja: Poznan

Czy odłączać klemy podczas ładowania akumulatora

Post29 lis 2016, 08:14

koledzy co posiadają silnik 1,4 tsi (bez bluemotion), jak ładujecie aku prostownikiem- odłaczacie klemy czy nie i prostownik na podłączone klemy do auta? pytam bo kumplowi musze podładowac a nie chce czegos uszkodzic. W bluemotion u siebie juz wiem ze trzeba na podlaczonych klemach i przez mase ładowac wiec jak w "zwyklym" tsi?
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline
Awatar użytkownika

spwod

Stały Bywalec

  • Posty: 302
  • Rejestracja: 11 lut 2014, 08:39
  • Online: 43d 18h 12m 7s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Jetta 2014
  • Silnik: CUUB 2.0 TDI 150KM
  • Lokalizacja: Pomorskie

Re: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post29 lis 2016, 08:37

Pierwsze słyszę, żeby trzeba było odłączać akumulator od auta, żeby go doładować :shock:
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post29 lis 2016, 09:41

Nie trzeba odłączac, ale jeżeli ma sterownik na klemie minusowej, to zacisk masowy prostownika trzeba podłączyć do masy na kielichu, a nie bezpośrednio do aku.

NzTT
Offline
Awatar użytkownika

spwod

Stały Bywalec

  • Posty: 302
  • Rejestracja: 11 lut 2014, 08:39
  • Online: 43d 18h 12m 7s
  • Pochwały: 1
  • Auto: VW Jetta 2014
  • Silnik: CUUB 2.0 TDI 150KM
  • Lokalizacja: Pomorskie

Re: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź

Post29 lis 2016, 10:22

Muti pisze:Nie trzeba odłączac, ale jeżeli ma sterownik na klemie minusowej, to zacisk masowy prostownika trzeba podłączyć do masy na kielichu, a nie bezpośrednio do aku.

NzTT

W takim razie dla uzupełnienia wiedzy, napisz dlaczego - dla potomnych. ;)
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Czy odłączać klemy podczas ładowania akumulatora

Post29 lis 2016, 10:35

spwod pisze:
Muti pisze:Nie trzeba odłączac, ale jeżeli ma sterownik na klemie minusowej, to zacisk masowy prostownika trzeba podłączyć do masy na kielichu, a nie bezpośrednio do aku.

NzTT

W takim razie dla uzupełnienia wiedzy, napisz dlaczego - dla potomnych. ;)

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: zgrywus
Nie ma potrzeby podpinać się gdzie indziej jak na klemach. Nie zaszkodzi ani nie pomoże. Sterownik na klemie potrzebny jedt do rekuperacji jak samochód śmiga. Podłączony jest co prawda na stały plus ale to bez znaczenia przy lądowaniu. Sterownik ten analizuje prace aku ale tylko wtedy jak jest pod obciążeniem. Na podstawie zmierzonych prądów w obie strony, napięcia ładowani, spadku napięcia podczas rozruchu czy rezystancji wewnętrznej baterii analizuje czy potrzebne jest podniesienie obrotów i doładowanie aku. Przy zwykłym ładiwaniu z prostownika nie widzę zasadności podpinać minus gdzie indziej . Chyba ze są jakieś super powody to dajcie linka to człowiek się doedukuje
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: Czy odłączać klemy podczas ładowania akumulatora

Post29 lis 2016, 11:45

Ten sterownik zapamiętuje stan akumulatora, kiedy był doladowywany, odpalany np przez źródło zewnętrzne, ile czasu stał np z za niskim napięciem itd... Producent bardzo skrupulatnie to kontroluje przy reklamacjach akumulatora.

NzTT
Offline
Awatar użytkownika

tberent

Banned

  • Posty: 1869
  • Rejestracja: 20 sie 2015, 13:51
  • Online: 39d 15h 15m 40s
  • Pochwały: 29
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: CBCD
  • Lokalizacja: Lodzkie

Re: Czy odłączać klemy podczas ładowania akumulatora

Post29 lis 2016, 12:04

Pokaż mi w instrukcji samochodu gdzie jest to napisane.
Pokaż mi który producent ? VW ? Czy akumulatora ? Fakt jest taki ze fabryczny aku wytrzymuje z 7 lat.
Odpalany przez źródło zewnętrzne ? Niby gdzie taka info jest ? I co to ma do stanu aku ? Że jest słaby to jest info o napięciu pod obciążeniem.
Daj konkret a nie ogólnikowo. Brat używa mk7 bluemotion i pytał o to w serwisie i się śmiał z niego gość z vw
Offline
Awatar użytkownika

Muti

VIP

  • Posty: 796
  • Rejestracja: 29 lip 2014, 20:39
  • Lokalizacja: Poznań Zielona Góra
  • Online: 19d 13h 53m 3s
  • Pochwały: 15
  • Auto: MK7.5 R
  • Silnik: 2.O TSI DJHA
  • Lokalizacja: Lubuskie

Re: Czy odłączać klemy podczas ładowania akumulatora

Post29 lis 2016, 12:21

Wiem jakie są wytyczne producenta i uwierz, że to widać czy ktoś źle podlaczyl prostownik czy odpalal na kablach auto nie przez sterownik, a to jest podstawą rozliczenia reklamacji. Spójrz na akumulator i na pokrywie klemy powinna być naklejka, żeby nie podłączac bezpośrednio do klemy. Dodatkowo w instrukcji jest to również napisane.
Co do serwisanta, to ich wiedza jest różna, a jego reakcja na pytanie pokazała tylko jego niewiedzę.

NzTT
Offline

Beskid

Aktywny

  • Posty: 107
  • Rejestracja: 18 sie 2012, 13:29
  • Online: 16h 30m 15s
  • Pochwały: 4
  • Auto: VW Golf 6 Highline
  • Silnik: CAXA 1.4 TSI 122KM
  • Lokalizacja: Sadecczyzna

Re: Czy odłączać klemy podczas ładowania akumulatora

Post29 lis 2016, 14:46

Ostatnio przerabiałem temat ładowania akumulatora.
Ostatecznie wyłączyłem alarm, odpiąłem akumulator, wyciągnąłem baterię z samochodu i ładowałem w domu.
Wcześniej czy później i tak trzeba będzie wymienić akumulator więc lepiej to przeciwiczyć :D

Po podłączeniu nie było żadnych problemów z radiem (oryginalne), nie było potrzeby podawania kodu.
Zaświeciły się jedynie kontrolki od układu kierowniczego oraz ESP ale wystarczyło przejechać kilkanaście metrów oraz pokręcić kierownicą żeby zgasły.
Zauważyłem, że po ponownym podpieciu akumulatora nie było możliwe zamykanie szyb poprzez jedno dotknięcie. W tym przypadku trzeba odsunąć i zasunąć szyby oraz przytrzymać na kilka sekund przycisk sterowania aby wszystko wróciło do normy.
Oczywiście konieczne było także ustawienie godziny.

Podsumowując, ja jednak mimo wszystko zalecałbym odpięcie akumulatora od instalacji elektrycznej samochodu przy ładowaniu prostownikiem.

Wróć do Elektryka i Elektronika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości