Dzisiaj jest 20 kwie 2024, 09:58


Czujnik kąta skretu a centralne położenie kierownicy

Moderator: BRUNO55

Regulamin forum Moduły elektroniczne, sterowniki, sygnalizacja (kontrolki, buczki, wyświetlacze), instalacje, wiązki, piny, wtyczki, ładowanie, rozruch, immobiliser, alarm, centralny zamek, moduł komfortu, czujniki.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
- Prośby o kodowanie i diagnostykę logów lub błędów zamieszczaj w dziale Diagnostyka i kodowanie
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

wesol144

Nieśmiały

  • Posty: 35
  • Rejestracja: 11 mar 2013, 09:13
  • Online: 1d 2h 59m 21s
  • Auto: VW Golf 6 1.6 BiFuel
  • Silnik: CHGA
  • Lokalizacja: Poznan

Czujnik kąta skretu a centralne położenie kierownicy

Post03 mar 2017, 14:47

Cześć, dawno się nie udzielałem na forum, ale koledzy pytanie czy wiecie jak mogę ustawić prawidłowo kierownicę w golfie VI tak, żeby była centalnie w stosunku do kierunku jazdy?

Robiłem zbieżność dwa razy. Za pierwszym razem byłem u poprawki i okazało się teraz, że Panowie z "warsztatu" po prostu po chamsku przestawili mi kierownicę na wieloklinie. Montowałem sobie tempomat ostatnio i przy składaniu ustawiłem kierownicę w oryginalnym położeniu, następnie według rad znalezionych na forum pokręciłem w lewo i prawo - kontrolka od wspomagania zgasła.

Pan z nowego warsztatu powiedział mi że ustawił poprawnie zbieżność - próbował 2 razy, ale za każdym razem kierownica wraca w niepoprawne położenie i jest za bardzo w prawo w stosunku do kierunku jazdy.

Czy przeprowadzenie adaptacji czujnika skrętu VCDS-em według tej instrukcji:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... sch_8.0%29

wystarczy czy powinien skupić się na czymś innym? Dodam, że auto nie jest po wypadku.
Offline
Awatar użytkownika

ryba113

VIP

  • Posty: 792
  • Rejestracja: 11 lip 2014, 06:14
  • Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
  • Online: 68d 16h 54m 22s
  • Pochwały: 13
  • Auto: VW Golf 6 Bifuel
  • Silnik: BGU 1.6 74 kW
  • Lokalizacja: CT NO EL

Re: Czujnik kąta sketu a centralne położenie kierownicy

Post03 mar 2017, 16:15

Tylko prawidłowo ustawić zbieżność lub na wieloklinie kierownicę przestawić.
Offline
Awatar użytkownika

wesol144

Nieśmiały

  • Posty: 35
  • Rejestracja: 11 mar 2013, 09:13
  • Online: 1d 2h 59m 21s
  • Auto: VW Golf 6 1.6 BiFuel
  • Silnik: CHGA
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Czujnik kąta sketu a centralne położenie kierownicy

Post03 mar 2017, 16:19

A przestawianie na wieloklinie jest praktykowane? To nie jest czasami sposób "na skróty"? Co z liczbą obrotów w prawo i w lewo? teoretycznie nie będzie taka sama... Sugerujesz, że gość na zbieżności po prostu nie potrafi jej dobrze ustawić i adaptacja czujnika skrętu tutaj nie nie da?
Offline
Awatar użytkownika

ryba113

VIP

  • Posty: 792
  • Rejestracja: 11 lip 2014, 06:14
  • Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
  • Online: 68d 16h 54m 22s
  • Pochwały: 13
  • Auto: VW Golf 6 Bifuel
  • Silnik: BGU 1.6 74 kW
  • Lokalizacja: CT NO EL

Re: Czujnik kąta sketu a centralne położenie kierownicy

Post03 mar 2017, 16:24

Kolo kierownicy to koło kierownicy za ilość takich samych obrotów nie odpowiada wiec smiało moznacza przestawić . Myślę że zbieżność źle zrobiona. Po wymianie amortyzatorów u mnie też im nie wyszło wiec poprawili i jest ok.
Offline

kamill

VIP

  • Posty: 2498
  • Rejestracja: 11 kwie 2012, 12:26
  • Online: 101d 5h 11m 35s
  • Pochwały: 27
  • Auto: MK6
  • Silnik: TDI

Re: Czujnik kąta sketu a centralne położenie kierownicy

Post03 mar 2017, 16:51

Zbieżność, walcz do bólu. Mnie już znają i robią czasami po 6 razy, aż będzie jechał idealnie prosto i kierownica to samo :-D

Kiedyś mi próbowali wmówić że auto bite bo po zbieżności samo na rondzie zawracalo...

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Offline
Awatar użytkownika

wesol144

Nieśmiały

  • Posty: 35
  • Rejestracja: 11 mar 2013, 09:13
  • Online: 1d 2h 59m 21s
  • Auto: VW Golf 6 1.6 BiFuel
  • Silnik: CHGA
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Czujnik kąta skretu a centralne położenie kierownicy

Post05 mar 2017, 16:11

W końcu się udało :)

Na zbieżności kierownica ustawiona poprawnie. Po ustawieniu kierownicy trochę ściągało na prawo, a mechanik stwierdził że trzeba zaadaptować czujnik kąta skrętu. Początkowo trochę nie wierzyłem, ale rzeczywiście po adaptacji jest idealnie.

Mój czujnik to MK60EC1, adaptację robiłem z instrukcji rosstecha:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Golf_(1K)_Brake_Electronics_(MK60EC1)

Nie ukrywam, że zrobienie tego poprawnie to była droga przez mękę. Myślę że spokojnie godzinę próbowałem żeby zobaczyć magiczny komunikat OK, ale jest.

Dzięki za pomoc, temat do zamknięcia.

Wróć do Elektryka i Elektronika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości