iparts.pl

Dzisiaj jest 18 lis 2017, 16:38


[1,6 TDI 105KM] Błąd 00447

Moderatorzy: Muti, BRUNO55, greg2, marmi

Regulamin forum Moduły elektroniczne, sterowniki, sygnalizacja (kontrolki, buczki, wyświetlacze), instalacje, wiązki, piny, wtyczki, ładowanie, rozruch, immobiliser, alarm, centralny zamek, moduł komfortu, czujniki.

Pamiętaj:
  1. Pytania, porady, sugestie niezwiązane z danym tematem umieszczaj w osobnym temacie właściwego działu.
  2. W przypadku samodzielnego rozwiązania opisanego problemu, opisz sposób jego rozwiązanie wraz z przyczynę jego powstania (o ile jest ci znana).
  3. Przed założeniem nowego tematu, sprawdź, (przy pomocy funkcji Szukaj) czy istnieje wątek opisujący analogiczny problem, a jeżeli istnieje to kontynuuj w nim dyskusję.
  4. Równolegle obowiązują wszystkie zasady opisane w ramach Regulaminu forum
  5. Jeżeli otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie, odwdzięcz się przyznaniem pochwały - tu przeczytasz jak przyznać pochwałę

Uwaga
- Prośby o kodowanie i diagnostykę logów lub błędów zamieszczaj w dziale Diagnostyka i kodowanie
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 337
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 12d 11h 41m 7s
  • Auto: golf VI 1.6 tdi
  • Silnik: CAY
  • Lokalizacja: Poznan

Błąd 00447

Post05 sty 2014, 21:52

Panowie, czy ktoś może wie co oznacza ten błąd 00447-function limitation due to over voltage, 001 - upper limit exceeded- intermittent
szukam, szukam i znaleźć nie mogę. Jedni piszą że połączenie elektryczne ABS ASR , inni że coś z wycieraczkami.
Generalnie z autem się nic nie dzieje, jeździ normalnie, nic się nie pali na blacie, tyle tylko że vcds wywala błąd
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline
Awatar użytkownika

Baster

VIP

  • Posty: 1214
  • Rejestracja: 07 kwie 2013, 14:15
  • Lokalizacja: RIMBO SZWECJA
  • Online: 88d 8h 57m 14s
  • Pochwały: 19
  • Auto: VW Golf 6 +TOUAREG
  • Silnik: 2.0 CBB GTD + 4.2 V8
  • Lokalizacja: SZWECJA

Re: Błąd 00447

Post05 sty 2014, 22:24

a gdzie, w jakim adresie występuje u Ciebie ten błąd ?? W liczniku adress 17 ??
Baster
Offline
Awatar użytkownika

tomlor

Aktywny

  • Posty: 165
  • Rejestracja: 18 maja 2013, 20:51
  • Online: 61d 11h 49m 22s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI CR CAYC
  • Lokalizacja: Krakow+Polanczyk

Re: Błąd 00447

Post05 sty 2014, 22:35

U mnie też wyskakuje ten błąd w Address 09: Cent. Elect.
Offline
Awatar użytkownika

Baster

VIP

  • Posty: 1214
  • Rejestracja: 07 kwie 2013, 14:15
  • Lokalizacja: RIMBO SZWECJA
  • Online: 88d 8h 57m 14s
  • Pochwały: 19
  • Auto: VW Golf 6 +TOUAREG
  • Silnik: 2.0 CBB GTD + 4.2 V8
  • Lokalizacja: SZWECJA

Re: Błąd 00447

Post05 sty 2014, 23:00

jest to błąd związany ze zbyt wysokim napięciem w aucie.
a dokładniej to Ograniczenie funkcji ze względu na zbyt wysokim napięciem - górnym
Pierwsze to sprawdzić na zapalonym silniku jakie napięcie wychodzi z alternatora. Nie powinno przekraczać 14.4V.
Jeśli jest większe to jest problem z regulatorem w alternatorze.
Jeśli jednak na wyjściu jest dobrze to problem tkwi gdzieś głębiej w aucie.
Baster
Offline
Awatar użytkownika

tomlor

Aktywny

  • Posty: 165
  • Rejestracja: 18 maja 2013, 20:51
  • Online: 61d 11h 49m 22s
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 1.6 TDI CR CAYC
  • Lokalizacja: Krakow+Polanczyk

Re: Błąd 00447

Post05 sty 2014, 23:10

00447 - Function Limitation due to Over-Voltage
001 -- Upper Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 5
Reset counter: 59
Mileage: 155666 km
Time Indication: 0
Date: 2109.14.07
Time: 12:07:05

Freeze Frame:
Term 15 On
Voltage: 14.40 V
ON
ON
OFF
OFF
OFF

Takie "coś" wyskauje :) Czy to jest to 14,4 które wychodzi z alternatora? Jeśli nie to proszę mógłbyś naprowadzić gdzie tego poszukać (od niedawna mam kabelek) ;)
Offline
Awatar użytkownika

Baster

VIP

  • Posty: 1214
  • Rejestracja: 07 kwie 2013, 14:15
  • Lokalizacja: RIMBO SZWECJA
  • Online: 88d 8h 57m 14s
  • Pochwały: 19
  • Auto: VW Golf 6 +TOUAREG
  • Silnik: 2.0 CBB GTD + 4.2 V8
  • Lokalizacja: SZWECJA

Re: Błąd 00447

Post05 sty 2014, 23:21

tak to to.
wykasuj błąd i po chwili sprawdź czy nadal się pojawia.
jeśli nie to wyjdź z programu, prze gazuj auto i sprawdź ponownie czy jest błąd .
Trzeba wiedzieć ( sprawdzić ) w jakich okolicznościach powstaje.
Baster
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 337
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 12d 11h 41m 7s
  • Auto: golf VI 1.6 tdi
  • Silnik: CAY
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Błąd 00447

Post05 sty 2014, 23:29

dokładnie u mnie tak samo, błąd w address 09
napięcie ładowana 13,8-14,5V więc ok...ma ktoś pomysł gdzie szukać i z czym to może być związane?
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline
Awatar użytkownika

Baster

VIP

  • Posty: 1214
  • Rejestracja: 07 kwie 2013, 14:15
  • Lokalizacja: RIMBO SZWECJA
  • Online: 88d 8h 57m 14s
  • Pochwały: 19
  • Auto: VW Golf 6 +TOUAREG
  • Silnik: 2.0 CBB GTD + 4.2 V8
  • Lokalizacja: SZWECJA

Re: Błąd 00447

Post05 sty 2014, 23:33

błąd może powstawać po przegazowaniu auta ( zwiększenie obrotów silnika)
Baster
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 337
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 12d 11h 41m 7s
  • Auto: golf VI 1.6 tdi
  • Silnik: CAY
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Błąd 00447

Post06 sty 2014, 00:45

sprawdze dzis około południa, a masz pomysł baster-b2 dlaczego tak się może dziać?
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline
Awatar użytkownika

Baster

VIP

  • Posty: 1214
  • Rejestracja: 07 kwie 2013, 14:15
  • Lokalizacja: RIMBO SZWECJA
  • Online: 88d 8h 57m 14s
  • Pochwały: 19
  • Auto: VW Golf 6 +TOUAREG
  • Silnik: 2.0 CBB GTD + 4.2 V8
  • Lokalizacja: SZWECJA

Re: Błąd 00447

Post06 sty 2014, 10:11

Przyczyn powstawania tego błędu może być wiele.
Na początek właśnie trzeba sprawdzić alternator na wolnych obrotach jak i na wyższych obrotach. Cały zakres jego pracy. Wszystkie bezpieczniki do sprawdzenia jak i sam akumulator.
Często na wolnych obrotach silnika alternator jest ok a jak dasz mu większe obroty to napięcie skacze, wzrasta.
Najlepiej zwykłym miernikiem to sprawdzać.
Potem trzeba dalej analizować sytuacje w jakich powstaje błąd.
Nie potrafię bezpośrednio wskazać co jeszcze może być przyczyną.
Temat trzeba drążyć. Sprawdzać i eliminować po kolei.

Generalnie błąd 00447 zbyt wysokiego napięcia - alternator wadliwy,
błąd 00446 zbyt niskiego napięcia - akumulator wyczerpany/wadliwy, alternator wadliwy
Baster
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 337
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 12d 11h 41m 7s
  • Auto: golf VI 1.6 tdi
  • Silnik: CAY
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Błąd 00447

Post06 sty 2014, 21:26

sprawdziłem dzis troche i tak-mały zonk, bo prąd na akumulatorze zmierzyłem i ma 14-8-15,1V więc chyba za dużo...aczkolwiek auto ma system start-stop i system szybkiego ładowania i nie wiem czy te wartości są złe czy są ok. Odpaliłem, przejechałem 20km i nadal prąd na aku taki był a myślałem że doładuje i prąd spadnie...pytanie czy nie doładował, czy moze jednak przeładowuje...jak mierzyłem niedawno po trasie było 1,8-14,4V. Dziwne jest to że nie pojawił sie wspomniany bład 00447, mimo włączenia czego się dało w aucie...
ma ktoś doświadczenie z bluemotion i prądem ładowania?bo jednak prostownik do aku agm jest inny, ładuje szybciej i większym prądem
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Senior Moderator

  • Posty: 2159
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 188d 7h 6m 40s
  • Pochwały: 60
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Błąd 00447

Post06 sty 2014, 21:45

Przy start stopie właśnie jest inny akum i altek niż w standardzie, ale jednak napięcie ładowania chyba powinno być podobne.

Popros kogoś z forum kto ma 1,6 z start żeby zmierzył też u siebie napięcie to da jakiś obraz sytuacji.

Jeśli zdołasz się dostać z miernikiem to ja bym jeszcze zmierzył napięcie bezpośrednio na altku.
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 337
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 12d 11h 41m 7s
  • Auto: golf VI 1.6 tdi
  • Silnik: CAY
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Błąd 00447

Post07 sty 2014, 11:51

szukam, szukam i znaleźć nie mogę...jedyne co udało się znaleźć na niemieckim forum że
" zarządzanie naładowaniem akumulatora: 13,6 V napięcie ładowania podczas jazdy i 15V szybkie ładowanie na postoju - działa tylko w temp > 5 ° C lub ładowanie stałe z 14,7-15 V przy temperaturze <5 ° C."
mimo wszystko chciałbym to zweryfikować, wiadomo jak jest z częścią wiedzy z forum...
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline

lechu 76

Sympatyk

  • Posty: 62
  • Rejestracja: 26 kwie 2013, 18:44
  • Online: 7d 3h 51m 47s
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 1.6 tdi
  • Lokalizacja: Norwegia

Re: Błąd 00447

Post07 sty 2014, 17:53

witam ja mam golfa blumotion 99g jak chcesz to moge pomierzyc napiecie na alternatorze niestety dopiero jutro na warsztacie miedzy 11 a 12 mam przerwe to napisze na forum ja bledow zadnych niemam bo dokladnie wczoraj skanowalem caly samochod

-
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 337
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 12d 11h 41m 7s
  • Auto: golf VI 1.6 tdi
  • Silnik: CAY
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Błąd 00447

Post07 sty 2014, 20:31

super jeśli możesz...zmierz też proszę jeśli możesz po dłuższym postoju
czekam na info
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline

lechu 76

Sympatyk

  • Posty: 62
  • Rejestracja: 26 kwie 2013, 18:44
  • Online: 7d 3h 51m 47s
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 1.6 tdi
  • Lokalizacja: Norwegia

Re: Błąd 00447

Post08 sty 2014, 11:35

ok wiec tak pomierzylem po przyjechaniu do pracy godz 730 napiecie bylo miedzy 14.8 a 14.9V po czterech godzinach stania na zimnie stabilne 14.8V BLEDOW BRAK SPRAWDZILEM samochod chodzil bez klimy tylko na swiatlach do jazdy dziennej
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 337
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 12d 11h 41m 7s
  • Auto: golf VI 1.6 tdi
  • Silnik: CAY
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Błąd 00447

Post08 sty 2014, 12:07

dzieki za info :pub:
czekam jeszcze na jedno potwierdzenie, czyli może być coś w temacie że bluemotion ma wyższy prąd ładowania, a nie jak standardowe 13,8-14,4V...może się zakręcić ok 15V
mierzyłeś na zaciskach aku czy alternatorze?
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Senior Moderator

  • Posty: 2159
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 188d 7h 6m 40s
  • Pochwały: 60
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Błąd 00447

Post08 sty 2014, 12:33

Hmm ja tez mam bluemotion ale 2.0 i bez start stop ale prąd ładowania mam ok 14.4-14.8.
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 337
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 12d 11h 41m 7s
  • Auto: golf VI 1.6 tdi
  • Silnik: CAY
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Błąd 00447

Post08 sty 2014, 14:29

14,4-14,8V to i tak wyższe niż standard...
może na start stop więcej i szybciej aku musi się ładować (co wydaje się niby logiczne)
marmi mierzony na zaciskach aku?
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Senior Moderator

  • Posty: 2159
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 188d 7h 6m 40s
  • Pochwały: 60
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Błąd 00447

Post08 sty 2014, 15:29

Tak na zaciskach mierzyłem przy odpalony silniku
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

lechu 76

Sympatyk

  • Posty: 62
  • Rejestracja: 26 kwie 2013, 18:44
  • Online: 7d 3h 51m 47s
  • Auto: golf VI
  • Silnik: 1.6 tdi
  • Lokalizacja: Norwegia

Re: Błąd 00447

Post08 sty 2014, 17:02

ja tez mierzylem na zaciskach akumulatora
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Senior Moderator

  • Posty: 2159
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 188d 7h 6m 40s
  • Pochwały: 60
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Błąd 00447

Post09 sty 2014, 01:02

Raczej na pewno altek i akumulator jest sprawny, należałoby sprawdzić czy nie szwankuje stabilizator napięcia w aucie...
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 337
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 12d 11h 41m 7s
  • Auto: golf VI 1.6 tdi
  • Silnik: CAY
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Błąd 00447

Post09 sty 2014, 07:19

stabilizator to to samo co regulator napięcia? a sprawdzić pod kątem błędu 00447 rozumiem?bo jeśli chodzi o samo ładowanie 14,8-15V myślę że jest ok, kolega lechu 76 ma podobne (tez start-stop bluemotion)
diesel podstawą, turbo zabawą...
Offline
Awatar użytkownika

marmi

Senior Moderator

  • Posty: 2159
  • Rejestracja: 05 lis 2012, 23:35
  • Lokalizacja: Katowice
  • Online: 188d 7h 6m 40s
  • Pochwały: 60
  • Auto: VW Golf 6
  • Silnik: 2.0 TDI CR CBDC
  • Lokalizacja: katowice

Re: Błąd 00447

Post09 sty 2014, 09:18

Dokładnie samo ładowanie jest jak najbardziej ok.

http://allegro.pl/vw-golf-vi-modul-stab ... 40361.html to jest stabilizator ale gdzie on jest w aucie schowany to pojęcia nie mam bladego.
VW GOLF VI 2.0TDI CR BLUEMOTION

Obrazek

Twój uśmiech...to już nie wróci
Offline

niedzwiedz1981

Stały Bywalec

  • Posty: 337
  • Rejestracja: 06 cze 2013, 15:49
  • Online: 12d 11h 41m 7s
  • Auto: golf VI 1.6 tdi
  • Silnik: CAY
  • Lokalizacja: Poznan

Re: Błąd 00447

Post09 sty 2014, 10:42

marmi w etce cosik takiego jest ale nie wiem gdzie...a masz pomysł jak to sprawdzic?
diesel podstawą, turbo zabawą...
Następna

Wróć do Elektryka i Elektronika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości